
Takajouset
varaosaliikkeestä vaan uutta tilalle, alle 10 euron osa. tai jotkut on kai kiinnittänyt niitä vanhojakin takaisin jollain jipolla. mutta tyyppivikanahan noissa on se, että kumipatukasta ruostuu prikka irti ja sitten tipahtaa irti.sabre kirjoitti: Elikkö mitähän virkaa mahtaa olla kaaressa taka-akselin yläpuolella olevalla mustalla "kumipatukalla"? Tipahti maahan sieltä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Sain juuri vaihdettua Lesjön madallusjouset alle. Eroa alkuperäiseen ei (ehkä onneksi) huomaa kuin mittanauhalla. Perä ei onneksi pudonnut niin paljoa kuin pelkäsin, vaikka työkalupakki ym roinaa on edelleen kontissa.
Toinen etujousi on siinä ja siinä, ettei pyöri käsin, kun keula on ilmassa.
Onkohan sille mitään tehtävissä? Ei varmaan katsastussetä tykkää, jos huomaa. Oliskohan tukivarren puslat jäänyt eri kulmaan, kun ne on siltä puolelta ollut irti?
Muuten vaikuttaa menneen hyvään suuntaan: ohjaus on täsmällisempi, tuulenpuuskat ei huojuta ja liikenneympyrät menee vähemmällä ratin pyörityksellä. Teiden kuntokaan ei niin kauheasti kerennyt huonontua niiden parin päivän aikana, kun auto oli tallissa pukeilla
Iskareiksi laitoin Gas-a-justit
Toinen etujousi on siinä ja siinä, ettei pyöri käsin, kun keula on ilmassa.
Onkohan sille mitään tehtävissä? Ei varmaan katsastussetä tykkää, jos huomaa. Oliskohan tukivarren puslat jäänyt eri kulmaan, kun ne on siltä puolelta ollut irti?
Muuten vaikuttaa menneen hyvään suuntaan: ohjaus on täsmällisempi, tuulenpuuskat ei huojuta ja liikenneympyrät menee vähemmällä ratin pyörityksellä. Teiden kuntokaan ei niin kauheasti kerennyt huonontua niiden parin päivän aikana, kun auto oli tallissa pukeilla

Iskareiksi laitoin Gas-a-justit
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 181
- Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
900 extrat takajousiin
Tähän sopinee tuoda esiin pari löytöä hankkimistani 900:sta:
- paineilmajäykistyspalkeet takajousien sisällä, tämän olen nähnyt Saabin lisävarustelistallakin.
Jousien sisällä on kumipalkeet, joihin saa tavaratilassa olevan rengasventtiilin kautta painetta 2 bar asti.
- lisäjouset alkuperäisten sisällä, kireyssäätö alapäässä! Onko alkuperäinen lisävaruste vaiko omatekoinen?
Jousilanka on jotain 6-7 mm, valitettavasti näitä en ole päässyt ajamalla kokeilemaan - vielä.
- paineilmajäykistyspalkeet takajousien sisällä, tämän olen nähnyt Saabin lisävarustelistallakin.
Jousien sisällä on kumipalkeet, joihin saa tavaratilassa olevan rengasventtiilin kautta painetta 2 bar asti.
- lisäjouset alkuperäisten sisällä, kireyssäätö alapäässä! Onko alkuperäinen lisävaruste vaiko omatekoinen?
Jousilanka on jotain 6-7 mm, valitettavasti näitä en ole päässyt ajamalla kokeilemaan - vielä.
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Saabit 90,99,900
mun jippo on sellainen, jotta vedätän sopivan ison prikan sinne sisään. Sisus on silleen aaltomainen, jotta sopiva prikka puristaa sen kumireunuksen nahnikkaan, siellä pysyy ikuisesti, muistaakseni vaatii pidemmän pultin.lucaf kirjoitti:varaosaliikkeestä vaan uutta tilalle, alle 10 euron osa. tai jotkut on kai kiinnittänyt niitä vanhojakin takaisin jollain jipolla. mutta tyyppivikanahan noissa on se, että kumipatukasta ruostuu prikka irti ja sitten tipahtaa irti.sabre kirjoitti: Elikkö mitähän virkaa mahtaa olla kaaressa taka-akselin yläpuolella olevalla mustalla "kumipatukalla"? Tipahti maahan sieltä.
Näin niitä konstruktiovirheitä korjataan.
Mitä sitä nyt turhaan kauppaan juoksentelemaan kolmen beaufortin etukenossa, ja bilikakin vielä pukilla.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Tai pyöräyttää omenaporalla 3-6 mm alumiinistä rikat ja liimaa sikapaskalla kumiin kiinni ja pysyy sen jälkeen ainaski 10 vuotta. Riippuen kuin hyvin onnistuu rikan vulkanisoimaan umpeen eli suolavesi ei pääse uimaan ja syövyttään pikkuhiljaa rikkaa irti kumista.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147