

V-M
Jaa,olkoon vaikka 5x sivunkokoisia kuvia,pääasia että niitä on!Musta ainakin on ollut mukavaa lueskella tästä projektista kun on kaikista työvaiheista kuvia reilusti näkyvillä.tuhojuho kirjoitti:Saattais lukeakin tuota sivua, jos ei tarttis rullata edestakaisinVoisko pikkasen suunnitella etukäteen noita kuvien kokoa
täältä myös ääni runsaalle kuvitukselle.tomaatti kirjoitti:Jaa,olkoon vaikka 5x sivunkokoisia kuvia,pääasia että niitä on!Musta ainakin on ollut mukavaa lueskella tästä projektista kun on kaikista työvaiheista kuvia reilusti näkyvillä.tuhojuho kirjoitti:Saattais lukeakin tuota sivua, jos ei tarttis rullata edestakaisinVoisko pikkasen suunnitella etukäteen noita kuvien kokoa
Hyvä,hyvä!
En ainakaan myönnä vielä, eli oli tosiaan korvakuulolta vedetty toi paluu tukkoonMertmi kirjoitti:Vaikuttaisi tuo pumppun kuolema ihan samoilta ongelmilta, mitä meillä oli, kuten kerroin. Haukkoo ilmaa tms. Toisaalta voihan se ylikuumuminenkin olla syy, jos paluulinja oli käytännössä ruuvattu kiinni? Luulenpa, että lopulta joudut kuitenkin rakentamaan sen siirtopumpun tankkiin ja pikku catch-tankki ulkopuolella + siitä imut kahdelle pääpumpulle. Paluulinja tulemaan tohon catch-tankkiin ja siitä ylivuotoletku varsinaiseen tankkiin.
Tuota bensapaineiden säätöjuttua ihmettelin, voisi luulla, että liian korkeaksi säädetty paine näkyisi jo mittarissakin? Eikös sinulla ollut bensakiskossa painemittari?
Pumppujen sulakehommeliin ei olis muuten mikään huono hommeli olla jotakin indikaattoria pumppujen toiminnasta vaikkapa kojelautaan. Jotkut valot tms. olis aika hyvä, että näkee pumppujen olevan toiminnassa tms.? Tommosen öljynpainemittarinkin voisi aatella virittävänsä bensalinjaan. Yhtälaillahan se näyttäisi bensapaineen koppiin asti ja vieläpä turvallisesti (eli ei tule bensaputkea kojelautaan ajatellen kolariturvallisuutta). Tai tietysti käytännönratkaisuna vaikka bensapainemittari konepeltiin tuonne ulkopuolelle.Joissakin lentokoneissa on kuulemma kaksoissytytysjärjestelmä, jossa on kaksi täysin toisistaan riippumatonta sytytysjärjestelmää. Ne testataan rutiinitestinä, että molemmat pelaa. Tästä poikineena ideana voisi tuossa sinun systeemissä olla mahdollista vaikkapa katkaisijalla sammuttaa pumput vuorotellen ihan rutiinitestinä ja katsoa, että molemmat pumput on pelissä ennenkuin lähdetään kuormittamaan moottoria.
Joo, toi painemittari olis varmaan viisasta uusia ja tuo lämpömittarin laitto onkin muutes ihan hyvä hommeli. Siitä näkee varmasti, miten pumppu voi.moonlight-tuning kirjoitti: Ja toi mun painemittarihan on ollut jo koko kesän paskana ja uutta en ehtinyt hakea ennenkun lähdin tonne L:rantaan..
Ja pumppujen tarkkailuun sain yöllä hyvän idean, laitan sellaset Bilteman tms ulkolämpömittarit kojetauluun ja anturin pumppujen kylkiin, näkee heti jos pumppu lämpeää..