Juusokas kirjoitti:Ompahan nättiä, vielä kun lohkon sais maalattua. Noh on se komee noinkin. Pitäikö aina olla kaksi konetta, toisella ajais ja toista virittäis/kiilottais.
Tilasin Speedparsilta PCS:n kautta setin, joka sisälsi mittarit ja anturit öljyn paineelle ja lämmölle. Mukana tuli suodattimen jalkaan kiinnitettävä adapteri, johon anturit voi ruuvata.
Tilasin Speedparsilta PCS:n kautta setin, joka sisälsi mittarit ja anturit öljyn paineelle ja lämmölle. Mukana tuli suodattimen jalkaan kiinnitettävä adapteri, johon anturit voi ruuvata.
Joo tuohan olis kätevä, mutta minun tapauksessa on vain noilla omilla pärjättävä...
Onko kenelläkään ideaa minne öljynlämpöanturin laitan? Porailenko proppua....
Entäs miten saan sen öljynpainevalonkin toimimaan....onkai näitä joku asennellu?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Saabinsti kirjoitti:
Onko kenelläkään ideaa minne öljynlämpöanturin laitan? Porailenko proppua....
Entäs miten saan sen öljynpainevalonkin toimimaan....onkai näitä joku asennellu?
Eikös joku just kirjoitellu että kun oli siirtäny öljylämpöanturin T-haarasta tuollaseen jalkaversioon ja öljylämmöt oli noussu huomattavasti, että öljynpoistopropun porailu voi olla kova sana.
E:Tosin satkus jää turhan tyrkylle.
Nyt on mittarit kojelaudassa, mutta:
Ei sitä öljynpaineanturia nyt saa menemään suoraan sittenkään....Ei mahdu ei ja kiertämäänkään ei mahdu...
Onko siihen vakio anturin tilalle jotain pidennys osaa, mihin sen anturin sais ruuvattua?
Tai T-haaraa, johon sais mittarin anturin ja alkuperäsen anturin laitettua?
Kertokaa tietävät, kiitoksia!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Käyt ostamassa paikallisesta vesijohtoliikkeestä siihen muhvin.Sait kuitenkin anturin mukana sovitekappaleen?Jos satkuun oot asentamassa niin helpointa on kun otat koko öljynsuodatinjalan irti.Joudut kuitenkin todennäköisesti hölläämään ja kääntelemään lauduttimen letkuja joten samalla vaivalla ottaa ne jalan 3 pulttiakin irti.Irrallaan anturin asentaminen onnistuu parhaiten.
tomaatti kirjoitti:Käyt ostamassa paikallisesta vesijohtoliikkeestä siihen muhvin.Sait kuitenkin anturin mukana sovitekappaleen?Jos satkuun oot asentamassa niin helpointa on kun otat koko öljynsuodatinjalan irti.Joudut kuitenkin todennäköisesti hölläämään ja kääntelemään lauduttimen letkuja joten samalla vaivalla ottaa ne jalan 3 pulttiakin irti.Irrallaan anturin asentaminen onnistuu parhaiten.
Saabinsti kirjoitti:Muhvi ei oikein sano mitään...pakoputki muhvi tulee mieleen
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Eli jos et saanut mitään sovitetta,tarvitset muhvin lisäksi vielä yhden kierreosan lisää.Ota vaikka se anturi mukaan sinne liikkeeseen niin antavat kyllä sulle mitä tarvitset.
Joo eipä löydy mistään tavaroita tämmöselle kierteelle. Lienee pakko ostaa tuo adapteri öljynsuodattimen pohjaan...Lisääkö se sitten öljynlämpöjä muka oikeasti? Ja onko siinä paikka vakio öljynpaineanturillekkin?
Ja ahtopainemittarikaan ei taida pelittää oikein....jää aina 0.5-1 senttiä nollakohdan alapuolelle. Naputtamalla tulee nollakohtaan, lukemat kyllä tuntuis pitävän paikkaansa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Se öljynsuodattimen ja jalan väliin tuleva adapteri siis _ei_ nosta öljynpaineita, ainoastaan mahdollistaa todellisen lukeman näyttämisen . Sinne T-haaraan, kun ei öljy juuri kierrä, niin taitaa siitä johtua liian alhaisen lämpötilan näyttäminen.
Tuossa adapterissa on paikat vain ja ainoastaan neljälle 1/8" kierteellä olevalle anturille + 4 tulppaa. Alkuperäinen anturi omalle paikallensa öljynsuodattimen jalkaan.
eli speedpartsin öljynpaine anturi ei sovi suoraan kierteensä puolesta mihinkään saabbiin vaan vaatii sen väli palikan jossa tiiviste ja 4 ulostuloa 1/8 kierteellä! aika paska....
mahtaako noita vdo:n mittareita ja suoraan sopivia öljykelloja saada tilattua vielä?
eli ahtopaine,voltti ja ulkolämpötila. ja niille anturit!
mites nuo bilteman adapterit ku siellä on palikoita mittareiden ja antureiden asennukseen! on ulkopuolinen 14x0.5 kierre ja 2sisäkierrettä samassa palikassa.... löytyykö sieltä sopivaa!!!???
öljynlämpötilan voi vissiin napata suoraan öljypropunpaikalle tuo toinen anturi. ei tartte porailla.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659