OG9-3 jossa SAABin oma 170hp viri

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

OG9-3 jossa SAABin oma 170hp viri

Viesti Kirjoittaja pocky »

No niin, työpäivää käytetty tehokkaasti about koko päivän ajalta haun kanssa sohimiseen sekä ihan vain sivuja eteenpäin kahlaamiseen.

Nyt aiheeseen:
Eli nälkä on kasvanut syödessäni.
Auto toimii mukavasti, lähtee ja kulkee kun on tarve, mutta silti jotain puuttuu. Tai ainakin siltä tuntuu.

Olen yrittänyt selvitellä tässä mikä olisi järkevin tapa saada lisää potkua autoon suhteellisen järkevästi, helposti ja tietysti edullisesti.

Olisikose tuo BSR:n Steg (stage!!) 1 vaiko joku Maptunin kitti?
Kun autossa on jo tuo 150 -> 170 viritys.

Ja jos päädyn esim. tuohon BSR:n Steg 1:n, niin onko siinä mitään ongelmia sen suhteen että on jo tuo 170hp eikä vakiot 150hp? -Turbo-Saabistin alku kun kyselee.

Niin ja auto on tosiaan vuosimallia '02 eli T7:han sieltä löytyy.

Kiitokset jo etukäteen "Käytä hakua" -kommenteista :lol:
#3431
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tosiaan tuo Saabin oma viri -> 170hp on suoritettu vaihtamalla tuo moottorinohjausyksikkö (ECU).
Samalla tavalla suoritetaan myös Stage 1 viritys (poikkeuksena BSR:n PPC joka ohjelmoidaan suoraan diagnostiikkaportin kautta) joten ei ole väliä mikä ECU siellä on aikaisemmin ollut.
Stage 1 vaan tilaukseen (itse ottaisin Maptun ;) ) ja ei muuta kuin ajelemaan. Ainoa ongelma on se, että keväällä katselet Stage 3-settiä ja tämän jälkeen isompaa ahdinta, suuttimia jne.jne. ;)
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pocky »

pade kirjoitti:Tosiaan tuo Saabin oma viri -> 170hp on suoritettu vaihtamalla tuo moottorinohjausyksikkö (ECU).
Samalla tavalla suoritetaan myös Stage 1 viritys (poikkeuksena BSR:n PPC joka ohjelmoidaan suoraan diagnostiikkaportin kautta) joten ei ole väliä mikä ECU siellä on aikaisemmin ollut.
No niin, tuli juuri sellainen tyhjentävä vastaus.
Kiitos.
pade kirjoitti:Stage 1 vaan tilaukseen (itse ottaisin Maptun ;) ) ja ei muuta kuin ajelemaan. Ainoa ongelma on se, että keväällä katselet Stage 3-settiä ja tämän jälkeen isompaa ahdinta, suuttimia jne.jne. ;)
Eli suomeksi sanottuna: Säästä vähän enemmän rahaa, osta se Stage 3 suoraan sitten keväällä.
Varmaan muutenki rennompi talvella tuo vähän hillitympi auto kun nytki jo saattaa motarin rampilla märällä vähän sutasta ;)
#3431
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

pocky kirjoitti: Eli suomeksi sanottuna: Säästä vähän enemmän rahaa, osta se Stage 3 suoraan sitten keväällä.
Varmaan muutenki rennompi talvella tuo vähän hillitympi auto kun nytki jo saattaa motarin rampilla märällä vähän sutasta ;)
Näinkin sen voisi sanoa joo ;)
Stage 3 pärjää jo melko pitkälle ja kauan eli ei välttämättä ihan yhtä nopeasti ala himottaa lisätehot kuin Stage 1 kanssa..Tosin kaikki on mahdollista :P
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

pade kirjoitti:...Ainoa ongelma on se, että keväällä katselet Stage 3-settiä ja tämän jälkeen isompaa ahdinta, suuttimia jne.jne. ;)

Jotenki tuntuu tutult toi :D ku nyt toi saabi menos telakalle viritystä varten... hmm :DD :twisted:
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

pocky kirjoitti:
pade kirjoitti:Stage 1 vaan tilaukseen (itse ottaisin Maptun ;) ) ja ei muuta kuin ajelemaan. Ainoa ongelma on se, että keväällä katselet Stage 3-settiä ja tämän jälkeen isompaa ahdinta, suuttimia jne.jne. ;)
Eli suomeksi sanottuna: Säästä vähän enemmän rahaa, osta se Stage 3 suoraan sitten keväällä.
Varmaan muutenki rennompi talvella tuo vähän hillitympi auto kun nytki jo saattaa motarin rampilla märällä vähän sutasta ;)
Juurikin noin! Talvi on kaiken lisäksi hyvää aikaa kerätä tavaroita (esim. stcs.nu) ja nurkkiin saattaa eksyä uutta putkistoa, turboa, IC:tä, kytkintä...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
renTTu
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 19:23
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja renTTu »

Eikös tuo 170hp viri ole sama kuin 185hp 2.0T. BSR: n sivuilla ilmoitetaan tehoiksi 199hp, eli on aivan turha hommata stage1:stä.
Vastaa Viestiin