cruisenvalo palaa aina

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

J.N kirjoitti:
Mittaristo
Kojetaulun taustavalo 4 kpl 3 W 43-2256
Villkujen merkkilamput 2 kpl 1,2 W 43-2516
Näitä onneksi sattuu olemaan muutamia "reservissä".
Kumpikaan noista ei auta cruisen merkkivalon vaihtohommassa, ovat lasikantaisia ja typistetyillä liitoslangoilla.

Tässä kuvassa nuo 43-2516 ja 43-2256 ovat keskimmäiset, pidikkeestään irrotettavissa olevat:
Kuva

Jos cruisen merkkivalo on mittariston oikeassa alakulmassa siellä missä pitkien merkkivalo ja takalasinlämmittimen merkkivalo,
Kuva
tuo yllämäinittu T1 1/4 pitkillä kytkentälangoilla oleva lamppu on oikea. Sellainen sopii piktogrammiinkin. Kytkentälangat pujotetaan kumipidikkeen pohjassa olevien reikien läpi, taivutetaan ylös ja pidike työnnetään piirilevyssä pystyssä oleviin kahteen piikkiin.
Kuva
Viimeksi muokannut jus, Ti Loka 06, 2020 14:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
J.N
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.N »

Ääh, tulipas nyt sekoiltua noiden polttimoiden kanssa. Siis tajusin kyllä jo aiemmin että se sopiva polttimo siihen on se T1 1/4. Ei vain jostain syystä oikein tullut tarkoituksen mukaista tekstiä tuohon aiempaan viestiin, oli vissiin vielä tuo muiden polttimoiden vaihto mielessä jotka olivat tyypeiltään noita yllämainittuja.

Kyllä noita T1 1/4 polttimoitakin muutamia jemmassa vielä on, mutta motivaatio ei nyt vaan taida ainakaan tällä viikolla riittää rueta tuota purkamaan ja vaihtamaan...
#3418
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Onkos sitä valoa edes TCS vehkeissä jos on alipainecruise?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jus kirjoitti:
hessu75 kirjoitti:Tarkemmin, onko CSE -93 tonnarissa ko valo?
Mimmi tuossa yllä kertoi, että cruisen valoa ei ole alipainecruisella olevissa tontuissa. 93-tontun cruise toimii alipaineella.
Mulla -93 2.3T CSE on Trionic 5.2 TCS:llä ja sähkötoiminen cruise.

Autossa ei ole cruisevaloa.

Cruise on aina käynnistäessä päällä, mutta "nopeus kytkeytyy" vasta viiksen päästä painettaessa. Metsin automaattivaihteinen ei rajoita paineita. Jyrkässä ylämäessä loota vaihtaa pienemmälle ja lataa kaasun hetkeksi tiskiin ja ahdot tappiin herättäen uneliaan kuskin. Mamma säikähtänyt pari kertaa kunnolla. Ehkä pitäis vähän löysätä pari milliä TCS:n KD-vaijeria.

Huhujen mukaan alipainecruisen ja sähkötoimisen- erottaa siitä, että sähkötoimisella voi viiksen nappuloilla säätää nopeutta ylös ja alas päin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mulla -93 2.3T CSE on Trionic 5.2 TCS:llä ja sähkötoiminen cruise.

Autossa ei ole cruisevaloa.
Sama homma taitaa olla mulla.
Huhujen mukaan alipainecruisen ja sähkötoimisen- erottaa siitä, että sähkötoimisella voi viiksen nappuloilla säätää nopeutta ylös ja alas päin.
Ja jos toi ei vielä todista niin vilkasee niitä poljinkytkimiä :roll:
J.N
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.N »

J.N kirjoitti:Kyllä noita T1 1/4 polttimoitakin muutamia jemmassa vielä on, mutta motivaatio ei nyt vaan taida ainakaan tällä viikolla riittää rueta tuota purkamaan ja vaihtamaan...
Vaan riittipä se sittenkin. Jää mokomat asiat aina häiritsemään kuitenkin, joten tulihan se sitten vaihdettua. Nytpä ei ole kabiinissa enää yhtään palanutta polttimoa häiritsemässä. ;)
#3418
Vastaa Viestiin