Mersun ostin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kun selaa tätä ketjua taaksepäin niin ei voi kun näitä mitä kaikkea on sulla ollut noin vähän ajetussa mersussa. Onkohan nuo ihan yleistä vai sattuiko sulle joku maanantai auto?Tomi9000T kirjoitti:8.5.2007
Kartturin etulaakeri vaihdettiin, mittaris 81 tuhatta
Auto on tällä hetkellä levoton ajaa. Ohjaus on outo ja muutenki hakee...odottelen vain että hajoaa tarpeeksi että saadaan korjattua
Taitaa olla menneitä aikoja ne kun sanottiin että voi huoletta ostaa 250t ajetun mersun ja saa siitä vielä pitkäksi aikaa huolettoman käyttöauton..
9000CS 2,3
Kummasti kyllä näyttää olleen vikoja tämän topicin autossa. Tuossa E-sarjalaisessa mitä itse työkseni pyörittelen tulee pian 100 tuhatta huoletonta kilometriä mittariin
Vaan enpä silti väitä että näistä olisi samaan mitä W123/124-dieseleistä aikoinaan
Vaan enpä silti väitä että näistä olisi samaan mitä W123/124-dieseleistä aikoinaan
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Pakko myöntää että onhan minun MB vähän maananatai kappale
Mutta silti se ei saa olla syy, joten onhan noita vikoja ollut. Se EI kuitenkaan merkitse että olisin tyytymätön autoon
Kävin minä sen eilen katsastaa joten nyt MB:llä saa ajaa taas vuoden
14.8 on MB ollut työ-maalla tasan vuoden joten katotaan mitä silloin KM lukema vuodesta
Mutta silti se ei saa olla syy, joten onhan noita vikoja ollut. Se EI kuitenkaan merkitse että olisin tyytymätön autoon
Kävin minä sen eilen katsastaa joten nyt MB:llä saa ajaa taas vuoden
14.8 on MB ollut työ-maalla tasan vuoden joten katotaan mitä silloin KM lukema vuodesta
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Isäukon jonkin verran päälle 100tkm ajetun 220 CDI -01 toisen etupyörän laakeri leipaisi mukavasti totaalisesti kiinni kaupunkinopeuksilla => rengas lukkoon ja mersu hinurin lavalle. Aika karu ylläri mutta onneksi nyt ei mitään sen kummempaa sattunut.Tomi9000T kirjoitti:8.5.2007
Kartturin etulaakeri vaihdettiin, mittaris 81 tuhatta
Auto on tällä hetkellä levoton ajaa. Ohjaus on outo ja muutenki hakee...odottelen vain että hajoaa tarpeeksi että saadaan korjattua
Ko. auto on muutenki hieman värkkäyttänyt mutta ei ehkä vielä ihan tarpeeksi että maanantaikappaleeksi voisi sanoa, hintaisekseen keksinnöksi kuitenkin liikaa. Sinnikkäästi ukko kuiten yrittää olla autoonsa tyytyväinen (edelliset viisi autoa oli aarnikotkalla koristettuja) .
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
9-5T kirjoitti:Mersuissa ei yleensa ole vikoja niita vain "huollettaan'
Niin no .Miksi mersut on NIIN kallitta ?
Minulla on ome teoria: Tiedättehän, varaosat on kalliita ja mersut pitää kasata takuuaikana 4kertaa uusiksi niillä kalliilla varaosilla. Koska takuuaikana ei kuitenkaan päästä niitä laskuttamaan, ne pitää sisällyttää auton hintaan. PISTE
Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
Kaide
Kumpaakaan noista malleista ei oikein voi Mersuksi sanoa, vetävätkin väärästä päästä... ja Vitot kootaan EspanjassaKaide kirjoitti: Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Kyllä uusi Vito on ihan takaveto ja kootaan niitä Mersuja Venäjälläkin. Ei se valmistusmaa mitään kerro, esimerkiksi Toyotan tehdas Turkissa tekee laadukkaampia autoja itse konserninkin mukaan kuin moni muu Toyotan tehdas.kristian kirjoitti:Kumpaakaan noista malleista ei oikein voi Mersuksi sanoa, vetävätkin väärästä päästä... ja Vitot kootaan EspanjassaKaide kirjoitti: Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
BMW 320dA Coupe LCI
Tuota en tiennytkään, vanhemmilla etuvetoisilla Vitoilla vaan tullut ajettua. Mutta A-sarjasta kyllä alkoi M-B:n alamäki, olisivat vaan ymmärtäneet jättää cityautojen valmistamisen muille merkeille ja jatkaneet entiseen malliinAC kirjoitti: Kyllä uusi Vito on ihan takaveto
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Jostakin se raha on taottava, kun kilpailija vie osuuksia tuomalla uusia ja kiinnostavia malleja markkinoille.kristian kirjoitti:Tuota en tiennytkään, vanhemmilla etuvetoisilla Vitoilla vaan tullut ajettua. Mutta A-sarjasta kyllä alkoi M-B:n alamäki, olisivat vaan ymmärtäneet jättää cityautojen valmistamisen muille merkeille ja jatkaneet entiseen malliin
Etuvetoisesta Vitosta olen kuullut sanottavan, että hakkaisi uudemman takavetoisen ajettavuudessa, vaikka etupään osat ei kestäkään.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Itselläni Mersu pelaa hyvin. 7tkm takana ja kyyti on mukavaa. Autolla on ajettu nyt 56tkm ja mitä Suomessa olen autokauppoja katsellut niin aika harvoin on näin vähän ajettuja C 200T CDI automaatteja saatavilla. Ilmastointiin piti vaihtaa jokin vipusarja. Ne menee ilmeisesti jokaisesta C:stä hajalle. Uusi osa on vahvistettu, joten sen pitäisi kestää. Se vika oli jo Saksassa, mutta koeajolla en hokannut sitä. Saattaa johtua siitä, että ei ollut kokemusta Mersuista eikä vika jokaisella kerralla ilmoita itsestään napsumisella. Muuten en olekaan muuta kuin takalampun vaihtanut ja tuulilasinpyyhkimetkin uusin.
Ihan vanhojen kaivelemiseksi on kysyttävä: Onkos mersu nyt Golfia parempi, kun Saabeista ei sellasta löytynyt?Moukarimies kirjoitti:Itselläni Mersu pelaa hyvin. 7tkm takana ja kyyti on mukavaa. Autolla on ajettu nyt 56tkm ja mitä Suomessa olen autokauppoja katsellut niin aika harvoin on näin vähän ajettuja C 200T CDI automaatteja saatavilla. Ilmastointiin piti vaihtaa jokin vipusarja. Ne menee ilmeisesti jokaisesta C:stä hajalle. Uusi osa on vahvistettu, joten sen pitäisi kestää. Se vika oli jo Saksassa, mutta koeajolla en hokannut sitä. Saattaa johtua siitä, että ei ollut kokemusta Mersuista eikä vika jokaisella kerralla ilmoita itsestään napsumisella. Muuten en olekaan muuta kuin takalampun vaihtanut ja tuulilasinpyyhkimetkin uusin.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
- Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI
Itsekin olen tuota miettinyt ja sanoisin, että Golf on erittäin käteensopiva auto itselleni ja on todella vaikea sanoa, kumpi on parempi.Ihan vanhojen kaivelemiseksi on kysyttävä: Onkos mersu nyt Golfia parempi, kun Saabeista ei sellasta löytynyt?
Golf ei ole mikään individualistin valinta, mutta pelaa hyvin ja sillä voi ajaa pitkää matkaa ilman selkävikoja samoin kuin Mersulla.
Mersussa on näitä omia juttujaan (seisontajarrupoljin, vilkku+tuulilasinpyyhkimet samasta viiksestä ja takalasi pestään sitten erillisestä napista). Niihin kun tottuu niin oppii nauttimaan Mersukuskina olemisesta. Mersu on hiljaisempi ja jotenkin niin mukava ja rento auto ajaa, että pidän sitä VW:tä parempana ainakin jos ajaa paljon pitkää matkaa. Kaupunkiajoon sitten Golf, siitä näkee paremmin ulos ja se kuluttaa vähemmän dieseliä.
Jos kylmästi rahaa ajatellaan, niin kyllä VW antaa suhteessa paremman vastineen, tuollainen Mercedes maksaa uutena aivan hunajaa. Toisaalta, kaikki hieno maksaa eikä Volsusta tuu Mersua vaikka kuinka kahvipöydissä tai nettifoorumeilla väiteltäis siitä, mikä automerkki kuuluu siihen epämääräiseen "premium" -luokkaan.
Meillä äiti on kova Saab-ihminen ja kovasti tykkäs Mersusta, vaikka ei ollu ajanu automaattivaihteisella Mesellä sitten 70-luvun. Kai niissä on sitten jotain samaa?