Griffinin sytytyskasetit

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Griffinin sytytyskasetit

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Tulihan Griffininkin DI-kasetteihin vika, vieläpä molempiin. Tänään kaupunkiajossa pintakaasulla tuntui äkillinen vedon loppuminen. Ajoin muutaman sata metriä, varmasti vähemmän kuin kilometri, ja pysäköin parkkipaikalle.
Ei kun hinurilla siirto pajalle (automaatti) ja siellä kun tutkivat, totesivat yllämainitun; toinen kasetti ihan toimimaton ja toisessakin jo häiriötä.
Kasetteja vain joutuu odottamaan 3 työpäivää, kun näitä V6:n malleja ei ole hyllyssä.
Katalysaattoriin ei tuo vajaan kilometrin ajo pitäisi vaikuttaa, eikä happitunnistimiinkaan. Sytytystulpat sen sijaan kannattanee vaihtaa.

Viime vuoden lopulla kävin pajalla tarkastuttamassa kasettien sarjanumerot, josko olisivat kuuluneet takuuna vaihdettaviin. Mutta eivätpä kuuluneet. Autolla on ajettu 75 tkm ja ikää on 6 vuotta. Pyysin kyllä kysymään, tuleeko Saab mitenkään vastaan kasettien hinnassa, kun ainakin ajokilometrejä katsoen aika vähästä kasetit kärähtivät.

Viikko sitten teetin päästömittauksen ja katsastutin auton. Silloin ei erityistä ollut todettavissa.

Potuttaa odottaa ensi viikkoon uusia kasetteja. Toisaalta kun kerran menivät, niin hyvä että vika tuli näin, eikä kauempana tai jossain kiiruummassa tilanteessa.

Onko kellään jotain kommenttia tähän?
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Ei kai tohon muuta voi sanoa kuin että on hienoa olla "kehityksen kärjessä" mullistavalla DI-tekniikalla!

Onneks porsi noin eikä kesälomamatkalla.

Ihmetyttää vaan miksi noi kasetit on niin paskoja kuin ovat. Ja vuodesta toiseen.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Vanhassa EZK-satkussa jakaja aiheutti ongelman yhden kerran 500 tkm:n matkalla kun pyörijä hajosi. Tältäkin olis välttyny kun ois vaihtanu sen vaikka 300 tkm:n kohdalla kuten tulpanjohdotkin.

Ite en ainakaan vielä oo vakuuttunu ton DI:n ylivertaisuudesta. Toki se on helppo vaihtaa mutta tympii hajotessaan ja pilaa mainetta luotettavana autona.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

mike kirjoitti:Ei kai tohon muuta voi sanoa kuin että on hienoa olla "kehityksen kärjessä" mullistavalla DI-tekniikalla!
Niinpä-niin.
Kyllä tuleva 9-5 täytyy olla paljon varmempi monen komponentin suhteen, jos aikoo paikkansa GM:ssä(kään) säilyttää - luulisin!

Edellinen Camry 2.2 -92 aut. 180t:n aikana ei uusittu yhtään osaa - no mitä nyt tulpat 130t:ssä (platinat) ja hihnat - niin ja moottoriantennin piiska! Mutta se suoraan kulkeminen...
Viimeksi muokannut 9-5/2,3LPT, Pe Kesä 15, 2007 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

mike kirjoitti:Ihmetyttää vaan miksi noi kasetit on niin paskoja kuin ovat. Ja vuodesta toiseen.
Ne on muuten aivan yhtä paskoja kaikissa muissakin autoissa. Esimerkiksi PSA:n sytytyskasetit eivät ole yhtään pitkäikäisempiä tai halvempia ja hajoavat yhtä pirullisesti ilman ennakkovarotuksia.

EDIT: Minun mielestäni ne eivät itseasiassa ole edes paskoja, on vain ikävää että ne usein hajoavat ilman mitään oireita.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kylhän noissa volkkareissakin kuulemma nuo sytytysmötikät porsii yllättävän usein. Parilla työkaverilla on volkkari joihin ovat noita uusineet.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Pelittää taas. Kasetit tulivat pari päivää etuajassa. Tulpat vaihdettiin samalla ja päästömittauksissa kaikki oli kunnossa, joten ei kattivikaa.
Parasta oli, että kasetit ja työ saatiin kokonaan Saabin "piikkiin", maksoin vain sytytystulpista.
KYLLÄ TAAS KELPAA!
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Griffin#01 kirjoitti:Pelittää taas. Kasetit tulivat pari päivää etuajassa. Tulpat vaihdettiin samalla ja päästömittauksissa kaikki oli kunnossa, joten ei kattivikaa.
Parasta oli, että kasetit ja työ saatiin kokonaan Saabin "piikkiin", maksoin vain sytytystulpista.
KYLLÄ TAAS KELPAA!

01 V6 bensakoneiset kuuluvat kasettitakuun piiriin! 8)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Griffinin sytytyskasetit

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Siis vielä vuoteen 2007?
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Griffinin sytytyskasetit

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Taisi olla yhmä kymysys kun ei hukkaan vastant.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Griffinin sytytyskasetit

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Hölösuu vastasi:
LR:n vastauksessa on päivämäärä ja kellon aika.

Sorry, nyt taisin pudota kärryiltä, pitää tunnustaa.
Ihan selvin päinkin vielä näin aamulla..
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Griffinin sytytyskasetit

Viesti Kirjoittaja Eski »

Enpä ole kuullut, että kasettien takuuvaihtokampanjalla olisi mitään aikarajaa ollut. Niiden autojen omistajille joita asia koskee, olisi pitänyt aikoja sitten tulla kutsu tarkastukseen merkkihuoltoon. Kasetit on helppo tarkastaa itsekin; takuuvaihdettavien kasettien sarjanumerot ovat B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.

Eski
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Griffinin sytytyskasetit

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti: LR kirjoitti
Ti Kesä 19, 2007 6:33 am
01 V6 bensakoneiset kuuluvat kasettitakuun piiriin!
Eikä hän kirjoittanut 01 V6 bensakoneiset kuuluivat kasettitakuun piiriin!
Loistavaa :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin