Asiakastyytyväisyysohjelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Brewmaster
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Brewmaster »

Kuulemma V6sia tämä homma koskee vain 01-mallisia, GM on vahingossa lähettänyt lappuja muillekin (esim allekirjoittaneelle joka kävi "hupiajelulla" Espoossa).

Mulle tosin aivan sama, Porissa vaihtoivat kasetit aikanaan kun epäilivät kabiinin bensanhajun johtuvan sytytyksestä :? Faija omisti auton silloin eikä juuri laskujen suhteen kysellyt...
9-5 3.0 tid. 3:s 9-5, 5:s Saab.
Porilainen savossa.
arska
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 21:18

huohotus

Viesti Kirjoittaja arska »

Kutsu tuli boksin tark./vaihtoon. Joskus pölläyttää sinistä savua kun käynnistää autotallista. Oliko joku öljyloukun tarkistus/huohotin ongelma myös sellainen toimenpide jonka voisi katsoa "takuun" piikkiin samalla.
98700 km mittarissa enimmäkseen matka-ajoa 9-5 2.0t w -01.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Aamulla käväisin tarkistuksessa, ei vaihdettu. Auton entisessä elämässä vuonna 2004 vaihdettu kasetti oli ok (tai siis ei ollut sarjanumero vaihdettavien joukossa).
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Aivan turhaa hommaa tarkistuttaa DI-kasettia merkkihuollossa, kun sarjanumeron voi tarkistaa itsekin. Eikä sitä kasettia tarvitse edes irroittaa autosta, koska sarjanumeron näkee sieltä kasetin päästä ihan paikallaankin...

Eski
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Juu, tai ottaa valokuvan, kuten itse tein ja suoritin tarkistuksen puku päällä. Käytinpä ihan leiman takia huollossa, helpompi taas tarvittaessa kiistellä varaosien kestävyydestä ja korvausvelvollisuudesta ... :wink:

Itse asiassa, elättelin toiveita, että se ois vaihdettu ja ois päästy väittelemään, miksi ehjä tuote vaihdetaan ns. varmuuden vuoksi.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Eski kirjoitti:Onko vanhan kasetin sarjanumero B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.
Eski
Kävin minäkin kyyläämässä kasetin sarjanumerot uuden toivossa. Turha mennä merkkidiilerille kinuamaan. Oman kasetin sarjanumero alkaa G:llä ja näköjään vain nuo B-, C- ja D- sarjalaiset uusitaan. Kiitoksia tarkistussarjasta. :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onko kelläänn tietoa mikä sarjanumero väli kuuluu millekkin vuosimallille. Omassa vm-00:ssa oli D-0000jotain, eli ihan uteliaisuudesta olisiko voinut olla alkuperäinen kasetti :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

9-5T kirjoitti:
tami kirjoitti:
Eski kirjoitti:Onko vanhan kasetin sarjanumero B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210.
Eski
Kävin minäkin kyyläämässä kasetin sarjanumerot uuden toivossa. Turha mennä merkkidiilerille kinuamaan. Oman kasetin sarjanumero alkaa G:llä ja näköjään vain nuo B-, C- ja D- sarjalaiset uusitaan. Kiitoksia tarkistussarjasta. :)
Ei muuta kuin ostoilmoitus sopivasta kasetista jollei autoosi ole jo vaihdettu :lol:
Alkuperäisen kasetin vaihdoin itse pois kun mittarissa oli 190 tkm. Hyvin kesti siihen asti ja nyt se on takakontissa varalla. Nyt pellin alla jonkin aikaa sitten foorumin myyntipalstalta ostettu "käytetty" iskemätön kasetti. Toivoin että tämä olisi ollut sitä vaihtosarjaa... :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Viesti Kirjoittaja saabster »

Voikos tuo viallinen/hajoamassa oleva DI- kasetti aiheuttaa pientä nykimistä täyskaasukiihdytyksissä?
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

9-5T kirjoitti:
tami kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Ei muuta kuin ostoilmoitus sopivasta kasetista jollei autoosi ole jo vaihdettu :lol:
Alkuperäisen kasetin vaihdoin itse pois kun mittarissa oli 190 tkm. Hyvin kesti siihen asti ja nyt se on takakontissa varalla. Nyt pellin alla jonkin aikaa sitten foorumin myyntipalstalta ostettu "käytetty" iskemätön kasetti. Toivoin että tämä olisi ollut sitä vaihtosarjaa... :)
Eikö se alkupeäinen takakontissa oleva ole viallista sarjaa?
Ei ole, valitettavasti. :) Auton alkuperäiskasetti vuosikertaa '99 ja numerosarja ei täsmää vaihtokasettien numeroihin.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

Tänään, tulppien vaihdon yhteydessä katsoin kasetin numeron = D214145
on toiminu ainakin 190 300 kilsaa, saas nähdä vaihtaako olarin länkkäri tuon ensviikolla.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
isi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 17:31
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja isi »

Jaaha, mitähän tästäkin sanoisi? Eilen kävin kasetintarkistuksessa Variston Länkkärissä ja sanoivat ettei tarvitse vaihtaa. Kotona katsoin sarjanumeron, se on D050513. Olenko nyt asiakastyytyväisyysohjelman mukainen tyytyväinen asiakas?
Jycä
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: To Helmi 23, 2006 14:31
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Jycä »

Tuli meikäläisenkin poikettua Hertsikassa aikaa varaamatta ja ottivat saman tien sisälle. Uus kasetti tuli ja matka sen kun jatkuu... :D
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
farkkupoika
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 11:52
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja farkkupoika »

Farkkupojan farkussa uusi kasetti ja tuntuu,että ruuti on nyt kuivempaa. Tuntuisi kiihtyvän paremmin ,vanhalla kasetilla reippasti kiihdyttäessä oli "mikronykimistä". Kuvittelenko vai onko takapuolituntuma oikea?
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Käyntinpä Aeron vuosihuollossa ja samalla vaihdettiin sytytyskasetti sekä tulpat ja päivitettiin moottorin ja vaihteiston softat. Vielä kun vaihtoivat hiljaiset kitkarenkaat alle, niin onpa kuin eri autolla ajelisi.

Vaihteiston käytös on huomattavasti pehmeämpää ja mäkisillä teillä ajaessa mennään sitkeästi viitosvaihteella paikoissa, joissa laatikko ennen vaihtoi pienempää (tai avasi momentinmuuntimen lukon, tiedä hänestä). Saa nyt sitten nähdä, "oppiiko" se taas pahoille tavoille pikkuhiljaa, mutta jos nykymeno jatkuu, niin kyllä kannatti softien päivitys.

Huollon mukaan kaikki näytti hyvältä ja lähiaikoina tehdään vielä huohotinpäivitys - kyllä kelpaa taas ajella :-))
Vastaa Viestiin