9-5 TurboPilot
Sentronic-automaatti on tullut havaittua toimivaksi kärrynvedossa. Jos Keski-Suomen mäkisillä teillä käyttää automaatin D-asentoa cruise päällä, on meno ikävän nykivää, kun vauhti hieman hyytyy mäessä jolloin automaagi vaihtaa pienemmälle ja lähtee kiihdyttämään. Ajan yleensä kuomukärryn kanssa noin 90kmh mittarinopeutta, jolloin 5-vaihteella kierrokset on alle 2000rpm. Hyväksi havaittu ratkaisu on laittaa manuaaliasennossa 4-pykälä pesään, jolloin auto jaksaa mennä isotkin mäet ylös, kun kone kiertää 2500rpm.
Eski
Eski
Kattos perkuleEski kirjoitti:Eipäs kun 2.5 mm terä. 9-3:een porataan 3 mm terälläkimmop kirjoitti:<9-5T> 3 mm terä. </9-5T>Eski kirjoitti:Tuossa orggisverkossa on se hyvä puoli, että sen voi irroittaa helposti, silloin kun sitä ei tarvita. Asentamiseen tarvitaan porakone ja 2mm terä, sekä torx-meisseli ja cargotracks-lenkit alareunaan. Listahinta Saab-verkolle on noin 70e. Bensakanisterissa on 2T-bensaa pojan karting-autoon.
Eski
Jäi vaan mieleen kun möin tuollaisen alkuviikosta uudelle Saabistille ja selailin ohjeita viedessäni pakettia. En tullut katsoneeksi että isommissa autoissa on pienemmät ruuvinreiät
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Alkaa olla ot, mutta kuitenkin: Muistaakseni ohjekirjasssakin lukee, että raskaalla kuormalla ajettaessa ei saa käyttää D-asentoa, vaan laatikosta riippuen pienempää, 3 tai 4 ,vaihdetta. Sport nappi auttaa ainakin 4-pykäläisessä tuohon ylämäki vaihteluun, ei vaihda pienemmälle, vaan käyttää vääntöä.Eski kirjoitti:Sentronic-automaatti on tullut havaittua toimivaksi kärrynvedossa. Jos Keski-Suomen mäkisillä teillä käyttää automaatin D-asentoa cruise päällä, on meno ikävän nykivää, kun vauhti hieman hyytyy mäessä jolloin automaagi vaihtaa pienemmälle ja lähtee kiihdyttämään. Ajan yleensä kuomukärryn kanssa noin 90kmh mittarinopeutta, jolloin 5-vaihteella kierrokset on alle 2000rpm. Hyväksi havaittu ratkaisu on laittaa manuaaliasennossa 4-pykälä pesään, jolloin auto jaksaa mennä isotkin mäet ylös, kun kone kiertää 2500rpm.
Eski
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Paitsi jos otsikon auto on automaattivaihteinen. Pakko tarkistaa illalla, en muuten usko.9-5T kirjoitti:Totta ei ainakaan asiaa kyseistä autoa kohtaan.JKen kirjoitti:Alkaa olla ot, mutta kuitenkin: Muistaakseni ohjekirjasssakin lukee, että raskaalla kuormalla ajettaessa ei saa käyttää D-asentoa, vaan laatikosta riippuen pienempää, 3 tai 4 ,vaihdetta. Sport nappi auttaa ainakin 4-pykäläisessä tuohon ylämäki vaihteluun, ei vaihda pienemmälle, vaan käyttää vääntöä.Eski kirjoitti:Sentronic-automaatti.
Ajaessa raskaalla kuormalla esim. perävaunun kanssa on aina ajettava normaaliohjelmalla eli D.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Nyt tuli tällainen kaapeli.
Onkohan tuo nyt oikea piuha..? Piuhan asennusohjeessa lukee, että tämä piuha (15-991237) käy 9-5 01-03, mutta M04- pitäisi käyttää piuhaa 15-991247. Vai ymmärsinkö oikein? 9-5 M04-: VDA-kontakt finns men endast plusmatning. Använd 15-991247. (Mitä tuo plusmatning tarkoittaa?)
Ohje löytyy kokonaisuudessaan tuolta:
http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... G_1312.jpg
Onkohan tuolla se liitin joka tuohon piuhaan pitäisi laittaa? Se ei siis ole radiolle tulevassa johtonipussa...
Eski
ot: Ei käy otsikosta ilmi. Ei.9-5T kirjoitti:Sentronic-automaatti on yleensä aina automaatti. Onko -07 ohjekirjasi jäänyt kotiin.JKen kirjoitti:Paitsi jos otsikon auto on automaattivaihteinen. Pakko tarkistaa illalla, en muuten usko.9-5T kirjoitti: Totta ei ainakaan asiaa kyseistä autoa kohtaan.
Ajaessa raskaalla kuormalla esim. perävaunun kanssa on aina ajettava normaaliohjelmalla eli D.
MUOKKAUS:JKen kirjoitti:Pakko tarkistaa illalla, en muuten usko.
No niin,
-Ajaminen mäkisessä maastossa raskaalla kuormituksella => vain normaaliohjelma (ei sport/winter) (ohjekirjan mukaan D, 1, 2,3 jne. ovat vaihdeasentoja)
-jos vaihteisto ylikuumenee => odotetaan jäähtyminen ja valitaan lukittu vaihdeasento, joka antaa moottorin kierrosluvuksi noin 3000 r/min ... kokeilkaa asentoa 1, 2 tai 3
Eli väärässä olin, suositellaan vasta sitten kun vaihteiston öljy on ylikuumentunut ... ennaltaehkäisyä ei suositella. Ilmeisesti 07-mallin automaattivaihteisto on sen verran parempi, että ylikuumentumista ei tapahdu ollenkaan
Viimeksi muokannut JKen, To Heinä 05, 2007 18:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Todennäköisesti, sillä Sport Sedan vm. 2005 on samannäköinen johtonippu ja siihen muistaakseni kytkin tuon johtosarjan.Eski kirjoitti:Onkohan tuolla se liitin joka tuohon piuhaan pitäisi laittaa? Se ei siis ole radiolle tulevassa johtonipussa...
Eski
Puhelimen antennin (se hainevä katolla) liitin löytyi keskikonsolista läheltä lattiaverhoilua. Se oli muistaakseni laitettu nippusiteellä kiinni johonkin keskikonsolin peltikannakkeeseen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nyt on handsfree asennettu ja toimii. Että voi yksinkertainen homma ottaa koville... Tuohon CARK-112 -sarjaan ei saa ulkoista antennia, joten sitä piuhaa ei tarvinnut etsiä.
Autosta löytyi tällainen liitin.
Meni vähän aikaa ennenkuin keksin että liittimessä on "linkku" jolla piuha lukitaan paikalleen...
HF-boksille löytyi tuosta sopiva paikka. Kun radio on paikallaan, tuo ei pääse tuolta mihinkään...
Mikin liittimen kanssa sai myös tapella. Punainen piuha piti vaihtaa paikasta 1 paikkaan 2.
Lopulta sain liittimen auki.
Piuha vaihdettu. Ei haittaa vaikka liitin vähän hajosi...
HF:n volume-potikka kävi näppärästi tuohon.
Kiitokset: 9-5T, TurboSensonic ja Mimmi
Eski
Autosta löytyi tällainen liitin.
Meni vähän aikaa ennenkuin keksin että liittimessä on "linkku" jolla piuha lukitaan paikalleen...
HF-boksille löytyi tuosta sopiva paikka. Kun radio on paikallaan, tuo ei pääse tuolta mihinkään...
Mikin liittimen kanssa sai myös tapella. Punainen piuha piti vaihtaa paikasta 1 paikkaan 2.
Lopulta sain liittimen auki.
Piuha vaihdettu. Ei haittaa vaikka liitin vähän hajosi...
HF:n volume-potikka kävi näppärästi tuohon.
Kiitokset: 9-5T, TurboSensonic ja Mimmi
Eski
Näköjään käyttöohjekirjassa sanotaan näin. Perustelu on, että vain D:llä toimii sopeutuva vaihtamisohjelma. Aion silti jatkaa kärrynvetoa M4:llä, koska se toimii käytännössä paremmin kuin D:llä nyhtäminen...9-5T kirjoitti: Ajaessa raskaalla kuormalla esim. perävaunun kanssa on aina ajettava normaaliohjelmalla eli D.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Sori offtopic.Eski kirjoitti:
Lopulta sain liittimen auki.
Mutta kyllä vain lämmittää huomata, että tuonkaltaisten liittimien osalta mikään ei ole muuttunut -87 900:sta -07 9-5:een. Samanlaisia käppyröitä
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tuohon löytyy varmaan purkurautakin. Eri liitinmallien purkutyökalut ovat yleensä ohutseinämäisiä holkkeja joilla painetaan liitinreiän kautta lukituskynnet "suppuun". Sitten vain vedetään johtimesta kontaktipiikki ulos. Tuo näyttää sähkärin silmään hieman brutaaliltaHenkka #2283 kirjoitti:Sori offtopic.Eski kirjoitti:
Lopulta sain liittimen auki.
Mutta kyllä vain lämmittää huomata, että tuonkaltaisten liittimien osalta mikään ei ole muuttunut -87 900:sta -07 9-5:een. Samanlaisia käppyröitä
Hannu
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Niin minäkin ensin luulin, että väkisten avattu, mutta jos katsot aiempia kuvia, niin siinä liittimessä näyttäisi olevan luukku tuota johdinten järjestyksen vaihtoa varten. Luukku on ruskea ja itse liitin musta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vain "plus syöttö"?? Tarkoittaisko, että virta pitää olla päällä, että vehje toimii? no, olet ilmeisesti saanu hf toimimaan niin eipä sen väliä. Erittäin kätevä laite.Eski kirjoitti: 9-5 M04-: VDA-kontakt finns men endast plusmatning. Använd 15-991247. (Mitä tuo plusmatning tarkoittaa?)
Eski
Audi A4 2.0TFSIq