Tuttu ja turvallinen saab

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja renner »

Lähinnä tässä mietin että onko tosiaan törmäysnopeus 120Km/h ?
http://www.youtube.com/watch?v=2OmhxMf5oYc

Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

60+60=120km/h siis.
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja renner »

Sitä pidinkin todennäköisempänä, tarkemmin ajateltuna tuossa kuosissa todennäköisesti säilyisi korkeintaan formulat :D
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja tami »

renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Tässä pätkässä onkin sitten keskivertojannua parempi kuski ratissa. Nätisti, ja ennenkaikkea vauhdilla taittuu Saabbi radalla. Liukasratakohta oli mielenkiintonen. :D
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja tturku »

ja se incar kamera pätkä on ajettu uudella saab 93 aero xwd:llä. 280 hp/400nm. Nam
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

tami kirjoitti:
renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Tässä pätkässä onkin sitten keskivertojannua parempi kuski ratissa. Nätisti, ja ennenkaikkea vauhdilla taittuu Saabbi radalla. Liukasratakohta oli mielenkiintonen. :D
Yrittikö siinä matkustaja lähtee kyydistä kesken liukastelupätkän :D
Lehtonen
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Loka 04, 2007 20:26
Paikkakunta: rauma

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Lehtonen »

pirun komeasti veti tossa pätkällä :D liukkaalla varsinkin 8) :saab:
Saab 9000 CD 2.3 16v.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

renner kirjoitti:Ja sitten boonukseen, sinällään mielenkiintoisempi pätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=Q0ckv3fbg44
Hyvää kyytiä ilmeisesti Saabbi antaa, kun äijät siinä kikattaa kun neidit konsanaan.. :lol:
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Jos tuossa molemmat autot liikkuu 60km/h, niin eikö ole aika turhaa mainita mitään 120km/h:sta jos episodissa mikään ei liiku niin nopeasti.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja pocky »

Defeat kirjoitti:Jos tuossa molemmat autot liikkuu 60km/h, niin eikö ole aika turhaa mainita mitään 120km/h:sta jos episodissa mikään ei liiku niin nopeasti.

Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120

120+xx=yy.

Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
#3431
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Defeat »

pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120

120+xx=yy.

Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,
kuin jos kaksi saman painoista autoa ajaa nokkakolarin ja molemmilla on vauhtia 60km/h.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Defeat kirjoitti:
pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120

120+xx=yy.

Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,
kuin jos kaksi saman painoista autoa ajaa nokkakolarin ja molemmilla on vauhtia 60km/h.
No varmaan on eriasia ajaa tiiliseinään 120km/h ja varsinkin riippuen tiiliseinän paksuudesta. ;) :lol:
Mutta tuo testi (60km/h + 60km/h) vrt. toinen auto paikallaan ja siihen ajat keulaan 120km/h on loppu tulos varmaan sama?!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Defeat kirjoitti:Jos tuossa molemmat autot liikkuu 60km/h, niin eikö ole aika turhaa mainita mitään 120km/h:sta jos episodissa mikään ei liiku niin nopeasti.
"Closing speed 120km/h"

Olisko se sitten lähestymisnopeus noin suomeksi..?
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja pakinen »

hz81 kirjoitti:
Defeat kirjoitti:
pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120

120+xx=yy.

Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,
kuin jos kaksi saman painoista autoa ajaa nokkakolarin ja molemmilla on vauhtia 60km/h.
No varmaan on eriasia ajaa tiiliseinään 120km/h ja varsinkin riippuen tiiliseinän paksuudesta. ;) :lol:
Mutta tuo testi (60km/h + 60km/h) vrt. toinen auto paikallaan ja siihen ajat keulaan 120km/h on loppu tulos varmaan sama?!
Toisessa tapauksessa kineettinen energia on ½mv^2 ja toisessa ½mv^2+½mv^2. Tuosta voisi sitten joku näppärä laskea molemmille tapauksille kappaliden nopeuksien muutokset niin pääsee vertailemaan paremmin.
Saab 900S Combicoupe
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Tuttu ja turvallinen saab

Viesti Kirjoittaja dimebak »

hz81 kirjoitti:
Defeat kirjoitti:
pocky kirjoitti: Kai osaat matematiikkaa?
60+60=120

120+xx=yy.

Tietystihän siinä voisi ajaa 120km/h päin puuta, tiiliseinää, kaidetta, you name it.
On kyllä täysin eri asia ajaa autolla 120km/h tiiliseinään,
kuin jos kaksi saman painoista autoa ajaa nokkakolarin ja molemmilla on vauhtia 60km/h.
No varmaan on eriasia ajaa tiiliseinään 120km/h ja varsinkin riippuen tiiliseinän paksuudesta. ;) :lol:
Mutta tuo testi (60km/h + 60km/h) vrt. toinen auto paikallaan ja siihen ajat keulaan 120km/h on loppu tulos varmaan sama?!
Ei ole. Tuossa molemmilla ajoneuvoila liike jatkuu osumasta huolimatta ja törmäysenergia muuttaa liikkeen suuntaa, ts. liike-energiaa ei muutu törmäysenergiaksi niin paljoa kuin esim. tilanteessa jossa toinen ajoneuvoista on paikoillaan. Tuo törmäys kuvastaa tosielämän tilannetta jossa suurella todennäköisyydellä molemmat ajoneuvot liikkuvat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin