Tere,
Etsiskelin haulla, mutta kysynpä kuitenkin kun oon piahalla kuin lumiukko.
Ongelma: Bilikka toimi kuin unelma, kunnes tänään jäi parkkiruutuun. Ei starttaa. Pyörittää. Check engine valo palaa. Bensapummpu ongelma...ko?
a) HELPOIN vaihtoehto pumpun vaihtoon? Bensapumppu on tankissa...ko? Helpoin tie sinne. Myös leikkaamalla.
b) Hätäherätys? Voiko jostain kolkutella bensapumpun eloon?
c) Mistä voi helpoiten tsekata pumpun toimivuus, ennen kuin alkaa vaihtorumbaan?
d) Mikä / missä on bensapumpun rele
e) Muita neuvoja
...kiirus on. Auto on aika pahalla paikalla ja helmi pitäs herättää edes hetkeksi eloon.
Kiitos
ZF
900 s - 94 ongelma, kiirus
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
900 s - 94 ongelma, kiirus
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991
Re: 900 s - 94 ongelma, kiirus
a) Pumpun vaihdosta löytyy paljon juttua haun avulla ja siellä se tankin sisällä piilee.
b) Koputtelu on mielestäni turhaa.
c) Pumpun toiminnan ja tuoton tarkistaminen tapahtuu irroittamalla paluuputki polttoaineenjakoputkesta, laittamalla mittakippo reiän alle. Sen jälkeen poista sulakerasiasta sulakkeet 4 ja 32. Kytke hyppyjohto 4 ylempään reikään(tulopuolelle) ja 32 alempaan reikään(lähtöpuolelle) ja anna pumpun pyöriä 30 sekunttia. Pumpun pitäisi tuottaa tänä aikana 700 millilitraa polttoainetta kippoon. Hyppyjohdon väliin kannattaa laittaa sulake.
d) Rele löytyy kuljettajan jalkotilan yläpuolelta relekotelosta. Jotta relekotelon saa näkyviin on irroitettava verhoilupaneli jalkotilan yläpuolelta.
e) Jos pumppu ei pyöri ollenkaan, kun testaat sen toimintaa se on luultavasti rikki tai virtapiirissä on katkos. Mikäli pumppu pyörii testatessa voi vika olla releessä tai kampiakselin asentoanturissa. Anturin voi testata vastusmittauksella napojen 1 ja 2 väliltä liittimen irti ollessa, mitattu arvo tulisi olla 540Ω.
b) Koputtelu on mielestäni turhaa.
c) Pumpun toiminnan ja tuoton tarkistaminen tapahtuu irroittamalla paluuputki polttoaineenjakoputkesta, laittamalla mittakippo reiän alle. Sen jälkeen poista sulakerasiasta sulakkeet 4 ja 32. Kytke hyppyjohto 4 ylempään reikään(tulopuolelle) ja 32 alempaan reikään(lähtöpuolelle) ja anna pumpun pyöriä 30 sekunttia. Pumpun pitäisi tuottaa tänä aikana 700 millilitraa polttoainetta kippoon. Hyppyjohdon väliin kannattaa laittaa sulake.
d) Rele löytyy kuljettajan jalkotilan yläpuolelta relekotelosta. Jotta relekotelon saa näkyviin on irroitettava verhoilupaneli jalkotilan yläpuolelta.
e) Jos pumppu ei pyöri ollenkaan, kun testaat sen toimintaa se on luultavasti rikki tai virtapiirissä on katkos. Mikäli pumppu pyörii testatessa voi vika olla releessä tai kampiakselin asentoanturissa. Anturin voi testata vastusmittauksella napojen 1 ja 2 väliltä liittimen irti ollessa, mitattu arvo tulisi olla 540Ω.
Saab 900s -94 2.3i
-
- "Turbo"
- Viestit: 206
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 14:24
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 900 s - 94 ongelma, kiirus
Moikka,
Näistä kiitos. Vika oli pumpussa ja bensaletkun adapterissa ( valkoinen ). Ne vaihdettu ja Saabi jatkaa kehräämistään. Pumppu vaihdettiin tekemällä reika takapenkin alta. Helvetillinen homma olisi ollut alakautta.
Kiitos
ZF
Näistä kiitos. Vika oli pumpussa ja bensaletkun adapterissa ( valkoinen ). Ne vaihdettu ja Saabi jatkaa kehräämistään. Pumppu vaihdettiin tekemällä reika takapenkin alta. Helvetillinen homma olisi ollut alakautta.
Kiitos
ZF
Saab 9000 1995 turbo & Saab 9000 CC 1991