Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja JKen »

arimikko kirjoitti: Jotkut laittavat ilmeisesti tuohon alle kaikki edellisetkin autonsa vaan kun niitä on ollut jo 38kpl erimerkkistä ja -kuntoista niin esitän pahoitteluni kun en niitä tähän viitsi listata.
(tässä kohti voitte unohtaa suomalaisten perisynnin kateuden, yksikään autoni ei ole tullut minulle uutena)
Nykyiset autot lienee suurimmalla osalla allekirjoituksessa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Kiitos vastauksista.
Kerhossa pyshytään.
- Vai noin monta autoa.
Onneksi oot päätynyt
Saabeihin niin ei tarvi
niin pali vaihthaa.

Hyvää viikonloppua
Suomen Turust
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja Maikki »

3-vuotta/70km ja ainoat viat palanut lohkolämmittimen vastus ja puhallin vikisee hetken isoimmalla nopeudella :D

Alustaremontti tulee varmaankin kohta. Takaiskarit on jo aika pehmoiset mutta eivät vielä vuoda.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Frostgrey kirjoitti: koneremontti
turbon vaihto
kytkimen vaihto
alusta remonttia(puslia ja iskarit/jouset)
bensapumpun vaihto
sisätila puhaltimen vaihto
kampiakselin asentoanturin vaihto
syylärin ja termarin vaihto
ja muita pikku osia :wink:
.
Tänä vuonna menee siis vaihdeloota uusiksi, se puuttuu listasta. :wink:

On tuo 9-5 ainakin aerona nautinto ajaa. Siinä on vielä jäljellä kaikki se vanha "saabismi" mistä olen aina pitänyt, ohjaamoergonomia ja ajokäyttäytyminen huonoilla keleillä. Kaikki ne ominaisuudet mitä ainakin minä autossa arvostan istuttuani aikoinaan vuosikaudet auton ratissa työn puolesta.
9000CS 2,3
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Laitampas minäkin korteni kekoon tähän threadiin. Tuli noista murheista tuonne kirjoiteltu niin siitä sai ehkä hivenen väärän kuvan. Ennen en ymmärtänyt miksi sanottiin että miehet rakastavat autojansa..... Ennen..... siis ennen sitä kun menin ja ostin 9000T. Sit ratsua on ikävä vieläkin, sillä on monta bemarijuppia masennettu.

Nyt ikä on lipsahtanut jo aikuisen puolelle ja jälkikasvuakin on päässyt siunaantumaan, niinpä tuli uudemman ja turvallisemman auton hankinnan aika. Toki tuli testattua Volvot Audit Sitikat ja heikkona hetkenä jopa eräs Bemari ja Mersukin. Niinhän siinä vain tuppasi käymään että huomattavasti kallimpien autojen joukossa kun nökötti vaikka kuinka repale Saabi niin kokeilemaanhan sitä piti mennä.

Vaimo lopuksi sitten tuumasi että mitä edes muita autoja katselet kun olet kerran merkin jo päättänyt.

Olin jo käytännössä kaupoissa eräästä vähänajetusta 9-3 sesta 2.0t tietenkin ;) kunnes velipoika yhtäkkiä ilmoitti että hän on päättänyt vaihtaa autonsa farmariin. Ei kun kauppoja hieromaan. Alle päätyikin sitten 9-5 turvallinen ja luotettava perheauto. Kyljessä nyt sattuu lukemaan se pieni isin ilo jonka kaikki arvaakin.... taisi tuo pieni sana ratkaista lopulta koko autokaupan tuon 9-5 hyväksi.

Vieläkin tulee iltasella kurkistettua ikkunasta kun katuvalon kiilteessä yöstä kimaltaa sana Griffin, ja sydämmeen nousee sellainen mielyttävä tunne että jos jättäisikin nuo oluet nauttimatta ja kipaisisi vaikka kaupassa, esim Turussa tai vaikka Torniossa sama se kunhan tietä riittää.

Vaimo kun on kanssa tuohon Saabiin tykästynyt ja nyt kun on aika tullut miettiä toista autoa niin emme sitten ole muita merkkejä vilkuilleetkaan. Vaimon ehdoton suosikki kun sattuu olemaan vanhankorinen 9-3 viistoperinneen. Takaluukusta on kuulemma kesäyöstä syytä kimmeltää se toinen mielihyvästä kertova sana Aero.

Jerkka #3518

ps. Päätös on tehty että kun kerran Griffin on hyvän kodin löytänyt niin se myös aikansa viettää kotona perheensä parissa päiviensä loppuun asti.
Viimeksi muokannut Jerkka, Pe Marras 16, 2007 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
saablari
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 10:12
Paikkakunta: Espoo

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja saablari »

Saabilla vasta 33 v ajaneena (13. Saabi alla) on kertynyt kokemuksia kaikenlaisista Saabeista, vain yksi Saabeista on ollut uusi. Kaikki ovat palvelleet hyvin, viimeinen tonnari kyllä petti pahasti 250.000 hajottamalla koko koneen. Kävin Ruotsista hakemassa sisäänajetun AERO:n kaikin herkuin ja kyllä meno maistuu taas, että hymyilyttää. Hintalaatusuhde on isolla Saabilla Suomessa parasta A luokkaa. Nuoriso ajaa chipatulla 9-3:lla ja eivät hekään pahasti valita.
9-5 AERO Wagon 2005
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Täytyy myöntää, että ei se M00 AeroWagon loppujen lopuksi mikään huono ollut, vaikka ooppelin osat välillä aiheutti pientä vilutusta. Kenties niitä kerran vuodessa uusimalla olisi saanut nauttia luxuskyydistä vielä pitkään, jos auto vaan olisi ollut aina samalla paikkakunnalla, kuin minä.

Totta kirjoittaakseni eräs sipoolainen lentokoneenkuljettaja sai siitä hemmetin hyvän auton :!:
96 M75 i12 5-speed ;)
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Jerkka kirjoitti:Vieläkin tulee iltasella kurkistettua ikkunasta kun katuvalon kiilteessä yöstä kimaltaa sana Griffin, ja sydämmeen nousee sellainen mielyttävä tunne että jos jättäisikin nuo oluet nauttimatta ja kipaisisi vaikka kaupassa, esim Turussa tai vaikka Torniossa sama se kunhan tietä riittää.

Hyvin sanottu :!:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja tami »

Jerkka kirjoitti:ps. Päätös on tehty että kun kerran Griffin on hyvän kodin löytänyt niin se myös aikansa viettää kotona perheensä parissa päiviensä loppuun asti.
Hyvä pikku tarina. Tuli oikein hyvällä mielelle itsekkin. :saab:
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

saablari kirjoitti:Saabilla vasta 33 v ajaneena (13. Saabi alla) on kertynyt kokemuksia kaikenlaisista Saabeista, vain yksi Saabeista on ollut uusi. Kaikki ovat palvelleet hyvin, viimeinen tonnari kyllä petti pahasti 250.000 hajottamalla koko koneen. Kävin Ruotsista hakemassa sisäänajetun AERO:n kaikin herkuin ja kyllä meno maistuu taas, että hymyilyttää. Hintalaatusuhde on isolla Saabilla Suomessa parasta A luokkaa. Nuoriso ajaa chipatulla 9-3:lla ja eivät hekään pahasti valita.
Nykyään tonnari on varustettuna 10tkm ajetulla koneella velipojan käytössä. Alakerta oli täysin hajonnut. Muuten aivan huippu SAAB.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
saablari
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 10:12
Paikkakunta: Espoo

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja saablari »

9000LPT kirjoitti:
saablari kirjoitti:Saabilla vasta 33 v ajaneena (13. Saabi alla) on kertynyt kokemuksia kaikenlaisista Saabeista, vain yksi Saabeista on ollut uusi. Kaikki ovat palvelleet hyvin, viimeinen tonnari kyllä petti pahasti 250.000 hajottamalla koko koneen. Kävin Ruotsista hakemassa sisäänajetun AERO:n kaikin herkuin ja kyllä meno maistuu taas, että hymyilyttää. Hintalaatusuhde on isolla Saabilla Suomessa parasta A luokkaa. Nuoriso ajaa chipatulla 9-3:lla ja eivät hekään pahasti valita.
Nykyään tonnari on varustettuna 10tkm ajetulla koneella velipojan käytössä. Alakerta oli täysin hajonnut. Muuten aivan huippu SAAB.

Kiva kuulla, hajoamiseen asti se tonnari olikin paras Saab sitten 99 LE -73:n, joka oli aikansa raketti, koska siinä oli Boschin sähköinen ruisku. Tonnarin ainoa vika oli, että se oli matalapaineturbo. Kyllä Saabissa pitää täyspaineturbo olla!
9-5 AERO Wagon 2005
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

En malta olla kirjoittamatta, kun pääsee hirsch aero saabilla Saksaan kurvaamaan ja jätät isot bemarit,audit ja mersut taaksesi ja sitten näkee niiden ilmeet kun tullaan samalle levähdyspaikalle, sakemannit pyörivät saabin ympärillä ihmeissään. niitä ilmeitä ei voi unohtaa, saabi kun ei ole siellä yhtään mitään. Uskomaton suorituskyky, 100-200 kiihtyvyys esim, kaikkien saabia haukkuvien pitäisi päästä kokeilemaan korkea-paine saabia vapailla nopeuksilla, myös ajo-ominaisuuksia kovassa vauhdissa, siis yli 200 km. Toki sieltä löytyy paljon kovempiakin vehkeitä, mutta kuitenkin, huomaa tuon alustan hyvyyden "vanhaksi" autoksi. :D :D
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Ajossa nykyään toinen 9-5 jolla kilsat 0-75 tkm. Takaiskarit odottelee hyllyssä päivää jolloin ne jaksaisi vaihtaa. Muutoin taival ysiviitosten kanssa on ollut murheetonta. Edellisellä (-00 Aero) ajelin 40-90 tkm.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Jerkka kirjoitti:Vieläkin tulee iltasella kurkistettua ikkunasta kun katuvalon kiilteessä yöstä kimaltaa sana Griffin, ja sydämmeen nousee sellainen mielyttävä tunne että jos jättäisikin nuo oluet nauttimatta ja kipaisisi vaikka kaupassa, esim Turussa tai vaikka Torniossa sama se kunhan tietä riittää.

ps. Päätös on tehty että kun kerran Griffin on hyvän kodin löytänyt niin se myös aikansa viettää kotona perheensä parissa päiviensä loppuun asti.
Tuossahan on aika hyvin kiteytetty munkin tunnelmat. :) Tänään kävin leimalla ja taas ois huoletonta ajoa edessä toivottavasti ens vuoteen asti(vuosi on jo aika lopuillaan). Kyllähän sitä jo tänä vuonnakin on mennyt auton osiin ja renkaisiin yli 2000 €, mut autoilu on ihanan kallista ja eihän sitä kannata paskasta kyydistä maksaa.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Re: Eikö mitään positiivista kirjoitettavaa

Viesti Kirjoittaja JouniH »

9-5 on hieno auto vaikka takapuslat ovat kestäneet vain 30tkm ja kone 110tkm. Nämä osat vaihettu ja meno jatkuu. :) Kuitenki näin talven kynnyksellä vetävien eturenkaiden lisäksi tekee mieli vetäviä takarattaita. Kulutus on 10 litraa seka ajossa, mutta eipä tarvi palella autossa ja ohitus kiihtyvyyttä ei tarvi moittia.
Audi A4 2.0TFSIq
Vastaa Viestiin