Tämäkin on yksi mahdollisuus. Katsari ei ala nokan asteita mittaamaan.Pekka Valtanen kirjoitti: Tehoista:
Yksi keino nipistää se ylimääräinen 175. hevonen pois on asentaa ruiskun imunokka. Alakierrosvääntö paranee, mutta leikkaa yläpäästä tehoa. Ja sitten dynon kautta leimalle "itserakennetulla" koneella.
Jos muutoskatsastuksessa ilmoittan, että moottoria on muutettu, esim juuri nokat vaihtamalla, katsastajalla ei ole muuta mahdollisuutta, kuin vaatia dynolappua.
Jos minulla on toimittaa dynolappu max 128 kilowatista, niin se on siinä.
AKE:n tarkastaja katsastuskirjoja selaillessaan on myös tyytyväinen, koska moottorista on vaadittavat dokumentit.
Siksi toisekseen, olen melko varma, että jos 275000 ajetun auton veisi dynoon ihan sellaisenaan, sieltä tuskin enää löytyisi sitä 129 kilowattia...