outo väristys ja resonanssiääni..
outo väristys ja resonanssiääni..
Vaihdettiin äsken velipojan kanssa noita moottorin yläpuolisia tukikummeja. Ennen vaihtoa kuulusteltiin käsijarru päällä vaihteen kanssa mistä kuuluu outo resonanssiääni jota autosta kuuluu aina lähdettäessä,peruuttaessa ja isolla vaihteella hiljaa ajaessa. Ääni kuului kiilahihnan kiristimen kohdalta eli tarkalleen näytti kiristinpörän mutteri täristävän mitä nyt tuosta pienestä ravosta näki. Eli vika ei ole noissa tukikumeissa. Mikähän tämän tärinän aiheuttaisi.Kiitos jos joku pystyy asiaa valottamaan.
Re: outo väristys ja resonanssiääni..
Hihnan automaatti kiristin on mahdollisesti sylkenyt öljyt pihalle. Voi pitää erikoisia ääniäxmakex kirjoitti:Vaihdettiin äsken velipojan kanssa noita moottorin yläpuolisia tukikummeja. Ennen vaihtoa kuulusteltiin käsijarru päällä vaihteen kanssa mistä kuuluu outo resonanssiääni jota autosta kuuluu aina lähdettäessä,peruuttaessa ja isolla vaihteella hiljaa ajaessa. Ääni kuului kiilahihnan kiristimen kohdalta eli tarkalleen näytti kiristinpörän mutteri täristävän mitä nyt tuosta pienestä ravosta näki. Eli vika ei ole noissa tukikumeissa. Mikähän tämän tärinän aiheuttaisi.Kiitos jos joku pystyy asiaa valottamaan.

Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Minulla vikisi kanssa ja syyksi paljastui 9000LPT: n mainitsema vaimennin ( näin huoltolaskussa ) . Hinta oli alkuvuodesta klubialen kanssa Länsiautossa 47, 91 E.
Olipa edullinen.AnttiR kirjoitti:Minulla vikisi kanssa ja syyksi paljastui 9000LPT: n mainitsema vaimennin ( näin huoltolaskussa ) . Hinta oli alkuvuodesta klubialen kanssa Länsiautossa 47, 91 E.
Itse ostin tänään uuden kiristinvaimentimen hinta 180 €.
Huomenna vaihdetaan, katsotaan poistuuko värinät.
Nyt on kiristäjä vaihdettu ja kaikki värinät ja pärinät loppu siihen. Kiitos vaan viasta tietäville neuvosta. Muutama vika vielä niin kohta ajelen melko uudella autolla niin paljon on osia uusittu.