Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kiihtyvyys 80-120km/h ?
topicin aihe
miten autonne kiihtyy 80-120km/h ?
(ala vetämään jo 60km/h ja lopeta kun vauhti täynnä)
silmämääräisesti tasaisella paikalla
jos mahdollista aja molempiin suuntiin ja keskiarvo, niin tasoittuu ylä-/alamäki ja myötä-/vastatuuli
useampi mittaus ja keskiarvo -> tulokset tarkentuvat
3.vaihteella ?
"kiireinen ohitus"
4.vaihteella ?
"laiskan miehen ohitus"
onko autosi vakio vai viilattu ?
-----------
Ford Cosworth ja Subaru harrastajat ovat kellotelleet noita:
viritetyt menee 3s molemmin puolin
miten autonne kiihtyy 80-120km/h ?
(ala vetämään jo 60km/h ja lopeta kun vauhti täynnä)
silmämääräisesti tasaisella paikalla
jos mahdollista aja molempiin suuntiin ja keskiarvo, niin tasoittuu ylä-/alamäki ja myötä-/vastatuuli
useampi mittaus ja keskiarvo -> tulokset tarkentuvat
3.vaihteella ?
"kiireinen ohitus"
4.vaihteella ?
"laiskan miehen ohitus"
onko autosi vakio vai viilattu ?
-----------
Ford Cosworth ja Subaru harrastajat ovat kellotelleet noita:
viritetyt menee 3s molemmin puolin
Viimeksi muokannut T16, Su Loka 12, 2003 17:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joskus mitannu juuri tommosella lentävällä lähdöllä 80-120 kolmosella 4.2sek.. 80-140 oli muistaakseni ~6.4sek..
Mittailin tänään myöskin 0-100 ajan (melko hyvin onnistui kun ei kakkosella lähtenyt sutimaan).. http://www.kolumbus.fi/tcdoe/0-100_sateella.WMV (videon pituus 7.6sek)
Tässä vielä 70-110, videon pituus 4.35sek.. http://www.kolumbus.fi/tcdoe/70-110.wmv
Kamera kuvasi mittaria alaviistosta, siksi neula ei ole aina tasan lukeman kohdalla.
Autona siis 185hv/300Nm (toistaiseksi) 9000 CD T '89..
Mittailin tänään myöskin 0-100 ajan (melko hyvin onnistui kun ei kakkosella lähtenyt sutimaan).. http://www.kolumbus.fi/tcdoe/0-100_sateella.WMV (videon pituus 7.6sek)
Tässä vielä 70-110, videon pituus 4.35sek.. http://www.kolumbus.fi/tcdoe/70-110.wmv
Kamera kuvasi mittaria alaviistosta, siksi neula ei ole aina tasan lukeman kohdalla.
Autona siis 185hv/300Nm (toistaiseksi) 9000 CD T '89..
Voi sonta, väänsin just samasta aiheesta topicin. Tuli muuta hommaa välissä, joten ehdit ensin. Potkuhousu voi poistaa sen toisen topicin.
Pistän saman tekstin tähän perään:
En nyt muista onko ko. aiheesta ollut jo topic, joten teen uuden kun en vanhaa löytänyt. Näistä arvoista oli joskus puhetta jonkun topicin alla, mutta olisi kiva tietää millaisia arvoja ihmiset ovat saanet kellotettua.
Millä sitten mitata ko. arvo luotettavasti.
Sekundaattorit saattavat aiheuttaa paljonkin virhettä, joten yhden rykäisyn tulosta ei kannata pitää oikeana.
G-tech tai muu vastaava antaa suht oikeita tuloksia
GPS-datalogger on myös tarkka, kunhan näkee hieman vaivaa datan kanssa
Videokamera ja editointiohjelma antaa kyllä tarkan ajan nopeuden muutokselle, mutta tulos ei välttämättä ole absoluuttista nopeutta johtuen mittarivirheestä.
Eli seuraavat tiedot listaa
Tulos
Auton malli ja kone
virit, jos on
mikä vaihde
aloitettiinko kiihdytys ennen 80 nopeutta
mittausmenetelmä
Oma:
3.2s
Viggen 2000 2.3T
SP stage I
3 vaihde
kiihdytys 70 ylöspäin
videokamera + editointiohjelma
http://195.237.18.60/viggen/veto.wmv
Huomenna stage III kiinni. Pitää mitata heti verekseltään tuoreet arvot.
Pistän saman tekstin tähän perään:
En nyt muista onko ko. aiheesta ollut jo topic, joten teen uuden kun en vanhaa löytänyt. Näistä arvoista oli joskus puhetta jonkun topicin alla, mutta olisi kiva tietää millaisia arvoja ihmiset ovat saanet kellotettua.
Millä sitten mitata ko. arvo luotettavasti.
Sekundaattorit saattavat aiheuttaa paljonkin virhettä, joten yhden rykäisyn tulosta ei kannata pitää oikeana.
G-tech tai muu vastaava antaa suht oikeita tuloksia
GPS-datalogger on myös tarkka, kunhan näkee hieman vaivaa datan kanssa
Videokamera ja editointiohjelma antaa kyllä tarkan ajan nopeuden muutokselle, mutta tulos ei välttämättä ole absoluuttista nopeutta johtuen mittarivirheestä.
Eli seuraavat tiedot listaa
Tulos
Auton malli ja kone
virit, jos on
mikä vaihde
aloitettiinko kiihdytys ennen 80 nopeutta
mittausmenetelmä
Oma:
3.2s
Viggen 2000 2.3T
SP stage I
3 vaihde
kiihdytys 70 ylöspäin
videokamera + editointiohjelma
http://195.237.18.60/viggen/veto.wmv
Huomenna stage III kiinni. Pitää mitata heti verekseltään tuoreet arvot.
Viimeksi muokannut Vigge, Ma Touko 03, 2004 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tässä hieman vertailukohtia: http://hurjas.telija.net/ajat.php?laji=80-120
Hitaita nää Saabit.. Mutta pieniähän noi erot ovat, eihän nämä mitään absoluuttisen tarkkoja mittauksia ole..
Eikä ole tietoa että ovatko nuo mitattu alottamalla kiihdytys jo ennen 80:ntä..
Hitaita nää Saabit.. Mutta pieniähän noi erot ovat, eihän nämä mitään absoluuttisen tarkkoja mittauksia ole..
Eikä ole tietoa että ovatko nuo mitattu alottamalla kiihdytys jo ennen 80:ntä..
Hieman referenssiä netistä:Tcdoe kirjoitti: Hitaita nää Saabit..
M5 2002 3.8 s
E55 AMG 2.7 s
911 Carrera 2002 3.1 s
Modifioitu impreza 1.4bar ahdoilla 2.82-2.87 s
tekniikanvaihtocossu 2.4-2.6
vakio 2003 Sti Impreza ( 265hv) jossa 3-vaihde huomattavasti lyhyempi (6-vaihdetta ) suoriutuu testistä noin 3.1-3.2s...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tietenki aina löytyy nopeampia mutta aika eri kaliiberin autoja tommoset Porschet ja AMG:t.. Vertailin lähinnä noihin hurjas.telija.net:in tuloksiin..Vigge kirjoitti: M5 2002 3.8 s
E55 AMG 2.7 s
911 Carrera 2002 3.1 s
Modifioitu impreza 1.4bar ahdoilla 2.82-2.87 s
tekniikanvaihtocossu 2.4-2.6
vakio 2003 Sti Impreza ( 265hv) jossa 3-vaihde huomattavasti lyhyempi (6-vaihdetta ) suoriutuu testistä noin 3.1-3.2s...
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Kiihtyvyys
80-120 kolmosella: 6,5 keskiarvo(hirveää huudatusta )
60-100 nelosella: 9,5 keskiarvo
80-120 vitosella: 13 keskiarvo
Kaksi henkilöä autossa.
Auto 900S -90
Kiihdytys alkoi tasan 80:stä (60-100 tietenkin 60)
Sekkarilla mittasin, 5-10 vetoa
60-100 nelosella: 9,5 keskiarvo
80-120 vitosella: 13 keskiarvo
Kaksi henkilöä autossa.
Auto 900S -90
Kiihdytys alkoi tasan 80:stä (60-100 tietenkin 60)
Sekkarilla mittasin, 5-10 vetoa
Taisin ilmaista itseni hieman huonostiTcdoe kirjoitti:
Tietenki aina löytyy nopeampia mutta aika eri kaliiberin autoja tommoset Porschet ja AMG:t.. Vertailin lähinnä noihin hurjas.telija.net:in tuloksiin..
Siis tarkoitus oli osoittaa millaisessa seurassa hieman viritetyllä saappaalla painitaan. Kyllä mua ainakin risois ja pahasti jos omistaisin miljoonan mummon markan porchen ja kevysti viritetty saapas ei tipahdakkaan kyydistä motarivaudissa.
Totta on mitä sanoit, aina on nopeampia ja sille ei yksinkertaisesti mahda mitään. Toisaalta elämä olisi varmaan aika tylsää, jos tietäisi omistavansa auton, joka ei jää kenelleekkään. Missä silloin on hauskuus ja adrenaliinin tunne suonissa, kun motarilla vierelle lipuu jokin tuntematon kosla haastaen kisaan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Ja jos puukko tässä yhteydessä meinaa persnetto pikavoittoa, niin ko. autot on tiedossa ja erityisen tarkkailun allaT16 kirjoitti:
katso tarkkaan ennen kuin polkaiset
Primera P 11GT
Ford Mondeo v6
Skoda Octavia RS
Peugeot 406 v6
jne
saattavat puukottaa selkään
Muistatko mikä on se linkki, jossa on lista "kyttääjistä"
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Sori, mäkin käsitin asian vähän väärin. Vaan tuskinpa Porschekaan vakioks jäisi jos sellanen olisi.Vigge kirjoitti: Taisin ilmaista itseni hieman huonosti
Siis tarkoitus oli osoittaa millaisessa seurassa hieman viritetyllä saappaalla painitaan. Kyllä mua ainakin risois ja pahasti jos omistaisin miljoonan mummon markan porchen ja kevysti viritetty saapas ei tipahdakkaan kyydistä motarivaudissa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Taas hieman topicin sivuun, mutta kun muuta dataa ei ole tarjolla eikä ihan heti ole tulossa, kun digikin on säpäleinä...Autona siis 9k -92 2.3T, DI/APC boksia en ainakaan minä ole käpälöinyt ja madallusarjaa lukuunottamatta siis vakio. Kiihdytys alkaa tasakaasulta (eli ahdot on alussa vielä alhaalla).
120-160km/h 5. vaihteella karvan yli 6 sek, 120-200km/h 25sek ohessa viideo (2.5Mb) aiheesta:
http://www.sunpoint.net/~wilton/autobahn.AVI
-Ville
120-160km/h 5. vaihteella karvan yli 6 sek, 120-200km/h 25sek ohessa viideo (2.5Mb) aiheesta:
http://www.sunpoint.net/~wilton/autobahn.AVI
-Ville
80-120km/h
4-vaihde
Lähtö tasan 80: stä
Aika 6,1sek
9-3lpt 154hv
SP:sin Steg-1
Ja tässä eroa 0-100km/h vakiolla/Steg-1 kiinni.
Videot ajastettu päällekkäin ja kun Steg-1: llä 100km/h saavutettu alta jatkuu vakiolla kiihdytys.
Vakio: ~8,3sek
Steg-1: ~7sek
Steg-1: sellä oli kostea keli eli eroa olis ollut hieman enemmän jos keli ois ollu ok molemmilla vedoilla.
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/vi ... 0steg1.wmv
4-vaihde
Lähtö tasan 80: stä
Aika 6,1sek
9-3lpt 154hv
SP:sin Steg-1
Ja tässä eroa 0-100km/h vakiolla/Steg-1 kiinni.
Videot ajastettu päällekkäin ja kun Steg-1: llä 100km/h saavutettu alta jatkuu vakiolla kiihdytys.
Vakio: ~8,3sek
Steg-1: ~7sek
Steg-1: sellä oli kostea keli eli eroa olis ollut hieman enemmän jos keli ois ollu ok molemmilla vedoilla.
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/vi ... 0steg1.wmv
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
"The 5-speed Saab 9000 Aero will streak from 50 to 75 mph faster than a Ferrari Testarossa or a Porsche Carrera 4." (http://webpages.charter.net/ralimi/aero ... intro.html)