1770 kirjoitti:Lisää ilmauskonsteja. Avataan ilmaruuvi ja laitetaan siihen läpinäkyvää pissapojanletkua noin 1 m ja nostetaan letku ylös. Täytetään säiliö nesteellä ja pannaan tupakaksi. Juodaan lisäksi kuppi kahvia ja katso, kytkin on ilmaantunut. Ruuvi kiinni ja letku irti ja ajoon....
Tuon letkunkin voi jättää pois 99%tapauksissa,jos muut asiat on kunnossa! Aivan turhaa värkkää (letkujen,korkkien,paineiden...yms)kanssa!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
nyt on analysoitu vikaa ja työsylinterissähän se vika on. etupäätä on jo sen verran purettu, että syyläri on irrotettu ja kytkimen päältä otettu suojamuovi yms roina pois. otettiin myös se akseli pois, joka menee työylinterin sisältä, eli ilmeisesti välittää voiman kytkimeltä vaihdelaatikkoon. aika tiukalta sovitukselta tuo työsylinteri vaikuttaa tuohon väliin, eli ei ainakaan suoraan tuntunut mahtumaan pois sieltä, vaikka akselikin vedettiin sisältä pois. eli minkähänlaisella konstilla tuo työsylinteri saadaan pois, tarvitseeko koko kytkin irroittaa samalla? laakeri varmaankin tarvitsee vaihtaa samalla, onko jotain huomioitavaa laakerin vaihdossa, kun eikö se koko ole eri mitä esim motonet myy vrt. alkuperäiseen?
yritetty on ilmailla onnistumatta. onko tuossa ilmauksessa tyypillistä että alussa kun kytkintä on ilmailtu, kytkin painaa työsylinteriä asetelmaa päin normaalin verran, mutta seuraavilla painelukerroilla kytkin onkin taas ihan löysä, vai onko syytä palata vielä pääsylinteriin jos siihen olisikin vaihdettu tiivisteet väärin ja se päästäisi ilmaa kytkin-systeemiin? uusi työsylinteri on jo hankittu.
Joskus se vaan ei tuppaa onnistumaan ykkösellä. Pistää uudestaan painetta säiliöön, laskettelee tulemaan sitä nestettä ilmausruuvista. Kokeilee kytkintä ja jos ei vielä oo hyvä, niin poljeksii sitä jonkun aikaa ja palaa taas alkuun, eli lisää nestettä säiliöön ja taas painetta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Paras tulee ku molempien sylintereitten kumit + jousi uusiksi ja sitten tarkastaa että kytkinpoljin nousee tarpeeksi ylös , myös ilmaustilanteessa niin sinne polkinpään sylinetriin pääsee lisää nestettä paineaakerin lähentyessä paineasetelmaa polkemisen yhteydessä. Kaksi tapausta on tullut vastaan missä ilmaus ei onnistunut ko. syystä. Toisessa alaverhoilu esti poljinta ja toisessa oli korjattu polkimen välys ja haarukka otti kiinni polkimeen estäen sylinterin täydellisen palautumisen ja siitä syystä se säiliöltä tulevan nesteletkun reikä sylinterissä ei ollut koskaan kunnolla auki.
Paras ilmaus on alipaineella imeä ilmausruuvista samalla täyttäen säiliötä.
Siihen on myynnissä laite ja sillä samalla kamppeella vaihdetaan mm. moottoripyörän jarrunesteet.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147