sopii muutama moottorin tuki muistaakseni on 900 eri kohdassa mutta menee sinne. Imusarja ei sovi 900 pellin alle . Jos kysesssä turbo kone niin pakosarja pitää olla 900 . ventiili kopasta en ole ihan varma meneekö 900 mutta niissä on käytetty tuota samaa koppaa kuin 85-86 tonnarissakin. 900 omistajat kertokoon lisää
Lisäksi hihnapyörän puoleinen päätylevy menee vaihtoon, samoin kuin tietysti itse kampiakselin hihnapyörä ja vesipumppu.. sekä öljyn imuputki. Muuten kyllä lohko, kansi ja vauhtipyörän puoleinen päätylevy ovat samat. Sarjat ja muut apulaitteet menee vaihtoon niinkuin on jo mainittu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jope kirjoitti:Venttiilikopan pitää olla viisto, jotta mahtuu satkun pelti paikalleen.
Skooppi
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
jcarlson kirjoitti:Lisäksi hihnapyörän puoleinen päätylevy menee vaihtoon, samoin kuin tietysti itse kampiakselin hihnapyörä ja vesipumppu.. sekä öljyn imuputki. Muuten kyllä lohko, kansi ja vauhtipyörän puoleinen päätylevy ovat samat. Sarjat ja muut apulaitteet menee vaihtoon niinkuin on jo mainittu.
jcarlson kirjoitti:Lisäksi hihnapyörän puoleinen päätylevy menee vaihtoon, samoin kuin tietysti itse kampiakselin hihnapyörä ja vesipumppu.. sekä öljyn imuputki. Muuten kyllä lohko, kansi ja vauhtipyörän puoleinen päätylevy ovat samat. Sarjat ja muut apulaitteet menee vaihtoon niinkuin on jo mainittu.
passaako nuo kyseiset osat 900 koneesta
Hihnapyörä pitää olla kyseiseen kampiakseliin sopiva (eli vuosimalli aika lähellä), imuputki lienee kaikissa 900 manuaaleissa sama. Pakosarjan tarvii olla turbo 16 satkusta tai omavalmiste, minkä vaan 16v 900:n imusarja sen sijaan käy. Vesipumppu ja päätylevy sopii melkein mistä vaan 900:sta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
turkkaki kirjoitti:niin 2,3 kone ei sovi,?? miksei?
ihan vaan noin mielenkiinnosta. mikäs siinä ahdistaa?
2.3 on ns pystylohkoa, eikä sinällään ole mikään pulttikii-juttu B202:sen tilalle. Ruottin puolella ovat 2.3 hiluja heittäneet B202 lohkon sisälle, mutta siinäkin tapauksessa joutuu ainakin kampuran vastapainoista, kiertokangen alapäistä, lohkon- ja laatikon sisäpinnasta söyrimään tavaraa pois.
baasYsi5 kirjoitti:Itsellä on taas päinvastanen ajatus miten 9000.sen vaihdelaatikko sopisi OG900.seen? Kuitenkin taitaa olla vähän kestävämpi kuin tuo satkun loota?
og900:ssa moottori on pitkittäin ja tonnarissa poikittain. Eli vetoakselit osoittaisivat eteen- ja taaksepäin.