9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
oisi kannattanut viedä se heti tuonne kansityölle. Sen verran siitä paikasta olen hyvää kuullut:) JA sieltä saa ihan sopivaan hintaa osia. Pari saabin koneen laakerisarjaa olen sieltä ostellutkin. ja kohta taas pitäisi käydä hakemassa yksi sarja ng satkuun.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Kansityöllä ollut kova ruuhkan purku menossa ja nyt on selvinny koneen perimmäinen vika. Kakkospytyn runkolaakerinpukki on epälinjassa muihin nähden. Hämeen D ei joko ole oikohionut ollenkaan taikka sitten eivät vaan ole osanneet tehdä sitä oikein. Rahat kyllä kelpas....
Sitten piti tilata uusi setti mäntiä, koska vanhat uudet eivät kuulemma ole hyvät katuautoon. Uusilla männillä puristus nousee kovemmaksi eikä tartte kierroksilla vedättää tehoa. Tämähän oli sitten kansityön miesten ehdotus/suositus. Minähän en ole oikein noihin perehtynyt, eli tehköön miten parhaaksi näkevät.
Sitten piti tilata uusi setti mäntiä, koska vanhat uudet eivät kuulemma ole hyvät katuautoon. Uusilla männillä puristus nousee kovemmaksi eikä tartte kierroksilla vedättää tehoa. Tämähän oli sitten kansityön miesten ehdotus/suositus. Minähän en ole oikein noihin perehtynyt, eli tehköön miten parhaaksi näkevät.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Nyt haiskahtaa kusetukselta... Vaikken mistään mitään tiedäkään, kovemmat puristukset turbossa ei ole erityisen positiivinen asia...
Jos sinulla on uudet vakiomännät, sano kansityölle että laittavat koneen läjään niillä, eikä millään vapareihin tarkoitetuilla helvetin kalliilla "kisamännillä".
suosittelen myös hieman perehtymään asioihin vaikka lukemalla alfamerin öljynvaihto-opasta tai tätä foorumia (kaikkea ei kannata silti uskoa), niin ei ihan silmään pissitä.
Jos sinulla on uudet vakiomännät, sano kansityölle että laittavat koneen läjään niillä, eikä millään vapareihin tarkoitetuilla helvetin kalliilla "kisamännillä".
suosittelen myös hieman perehtymään asioihin vaikka lukemalla alfamerin öljynvaihto-opasta tai tätä foorumia (kaikkea ei kannata silti uskoa), niin ei ihan silmään pissitä.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Kannattaa myös muistaa että on olemassa geometrinen puristussuhde ja tehollinen puristussuhde.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
Laitetaas tännekki taas jotain. Elikkä homma seisoo, kaikki on valmiina muuten, mutta ei saa laakereita koneeseen. Motti on ollu kansityöllä siittä asti kun laitoin tänne, että se viedään sinne. Maahantuojien saldot on punasella.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
Jos en väärin muista, niin mun tonttuun ei myöskään meinannut löytyä ylikoon laakeria, mutta tilattiin vanhempia ylikoon runkolaakereita ja porattiin niihin öljyreijät. Koko alakerran setti ylikokokona ei ollut kuin reilun satasen.
Muistaakseni se oli niin, että -92 ja vanhemmissa koneissa ei ole kolmea reikää laakereissa, niin kuin uudemmissa...mene tiedä...vanhaa ja muistinvaraista tietoa.
Muistaakseni se oli niin, että -92 ja vanhemmissa koneissa ei ole kolmea reikää laakereissa, niin kuin uudemmissa...mene tiedä...vanhaa ja muistinvaraista tietoa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
Juu olet oikeassa. Vanhempia laakereita olis tyrkyllä ja Kansityölläkin jo ehdoteltiin, että porataan loput reiät, mutta ei nyt vielä olla lähdetty sille tielle. Katsotaan ja kuunnellaan.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
Mulla lähdettiin sille tiellä ja onhan toi kone sen 20tkm pysynyt kasassa sen jälkeen 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
Vai että kestää mahlen kisamännät 1.8 kiloa... Minusta kun ne tonnarin vakiomännät kestää näissä isojen poikien laitteissa kunnon puhaltimillakin hienosti siellä 2 bar nurkilla, niin miksi ei ne vakiomännät riitä? 

Re: 9000 2.3T Aeron kone ->Korjaus... tonnarissa oleva B235R
Kyllä tää edistyy taas. Koneistamon lasku oli aikamoinen, mutta siihen kuului
poraus, linjahoonaus + muut hinkkaukset, laakerit ja männät.
Laakereita ei saa valmiina, joten ne porattiin. Jos tässä kerkeis joskus niputtamaan
koneen, että sais savut siittä. Mutta katsellaan, jos vaikka tän vuoden puolella.
poraus, linjahoonaus + muut hinkkaukset, laakerit ja männät.
Laakereita ei saa valmiina, joten ne porattiin. Jos tässä kerkeis joskus niputtamaan
koneen, että sais savut siittä. Mutta katsellaan, jos vaikka tän vuoden puolella.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen