Tappajanastarenkaat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Tappajanastarenkaat
Jos kitkarenkaat olisivat hengenvaaralliset ne kiellettäisiin liikenteessä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Tappajanastarenkaat
Joka ainut vuosi (yleensä syksyllä) lähes jokaisella autofoorumilla on tämä kitkarengas vs. nastarengas väittely. Kuin myös joka ainut vuosi lähes jokainen näistä keskusteluista menee tähän suoli24 tasoiseen väittelyyn ja inttämiseen. Yleensä lopputuloksena on ennemmin tai myöhemmin keskustelun lukitseminen -yleensä jo ennemmin.m&m kirjoitti:Kuin Suomi24:llä ikään.peinu kirjoitti:En uskonut osallistuvani näin naurettavaan väittelyyn, mutta pieni väittelijä minussa heräisi henkiin.![]()
Johtaakohan tämäkään keskustelu taas mihinkään, vai olisikohan se lukitseminen ihan hyvä vaihtoehto tässäkin? Mihinkään varsinaiseen lopputulokseen ei näissä väittelyissä tulla kuitenkaan pääsemään. Mielipide on vähän niinkuin persereikä, jokaisella on omansa. Kuin myös jokainen varmaan voi valita renkaansa ihan itse, ei siihen nettifoorumin väittelyä tueksi tarvita.
Onhan tämän lukeminen tietysti ihan oivallista viihdykettä...

#3418
Re: Tappajanastarenkaat
Niinpä, eihän näitä nettifoorumeita mihinkään tarvita. Viisas kuluttajahan luottaa ns. "asiantuntijoiden" neuvoihin, esim. merkkiliikkeisiin, viranomaisiin, lehtiin ym. eikä tuhlaa aikaansa tyhjänpäiväiseen väittelyyn amatöörien, trollien ja muiden vähäosaisten kanssa.
Re: Tappajanastarenkaat
Erittäin hyvin kiteytetty93t sport kirjoitti:Tulee ekana mieleen että jos "kohonnut riski" kammoksuttaa niin kannattaa laittaa auto talveksi seisontaan ja käyttää julkisia, tai viettää koko talvi kotosalla.Bob kirjoitti: Liikenteessä "näppylähanskat" aiheuttavat kohonneen riskin muillekkin kuin pelkästään itselle - tätä sopisi miettiä valinnoissa.

Re: Tappajanastarenkaat
Lisää löylyä peliin
Empäs tiennytkään, että tuollaisia rangaistusmaksuja jo käytettään.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Nastar ... 5233522434

Empäs tiennytkään, että tuollaisia rangaistusmaksuja jo käytettään.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Nastar ... 5233522434
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Re: Tappajanastarenkaat
Kuulostaa hyvältäpatse kirjoitti:Lisää löylyä peliin![]()
Empäs tiennytkään, että tuollaisia rangaistusmaksuja jo käytettään.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Nastar ... 5233522434


Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Tappajanastarenkaat
Jos nastarenkaita kielletään niin samallahan voisi poistaa koko helevetin talvirengaspakon, tai ainakin tehdä siitä "keliriippuvaisen". Eihän tuota valvomaan pysty millään mutta voisi ainakin vakuutusyhtiöt laistaa korvauksista hassuilla perusteilla. Jos vielä tämmöisiä talvia pitelee niin ihan sama millä tuolla ajaa...
Täällä perseessä kun on vielä tiet helvetin hyväkuntoisia, puhumattakaan uusista hienoista määräyksistä, kymmenen senttiä jos sataa lunta niin ei saa teitä avata. Tuloksena kevättalvesta vähintään 20 sentin polanne tiellä jonka profiili on soneran mallinen, sitten onkin hauskaa kun lämpötila pyörii kuukauden hieman nollan yläpuolella ja tiet on kautaaltaan vetistä jäätä. Yritäpä siinä sitten jollain helvetin kitkoilla kestää tiellä, toisaalta jos nastat kiellettäisi kokonaan (joka tuntuu tällä suuntauksella vain ajan kysymykseltä) niin samahan tuo olisi sitten ajaa kunnon piikkirenkailla, tokkopa sakot olisi nastoilla ajamista kummempia. Ja vaikka olisikin niin helvetilläkös se "kansan miliisi" niillä kitkoilla perässä kestää...
Täällä perseessä kun on vielä tiet helvetin hyväkuntoisia, puhumattakaan uusista hienoista määräyksistä, kymmenen senttiä jos sataa lunta niin ei saa teitä avata. Tuloksena kevättalvesta vähintään 20 sentin polanne tiellä jonka profiili on soneran mallinen, sitten onkin hauskaa kun lämpötila pyörii kuukauden hieman nollan yläpuolella ja tiet on kautaaltaan vetistä jäätä. Yritäpä siinä sitten jollain helvetin kitkoilla kestää tiellä, toisaalta jos nastat kiellettäisi kokonaan (joka tuntuu tällä suuntauksella vain ajan kysymykseltä) niin samahan tuo olisi sitten ajaa kunnon piikkirenkailla, tokkopa sakot olisi nastoilla ajamista kummempia. Ja vaikka olisikin niin helvetilläkös se "kansan miliisi" niillä kitkoilla perässä kestää...

# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Tappajanastarenkaat
Kas kun eivät vielä ole kokonaan kieltäneet talvella ajamista,sehän se vasta säästäisikin tietä
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tappajanastarenkaat
Ei hitto, ei niitä nastoja saa henkeen vetää
Nastojen tulee olla kiinni renkaissa.
Sama kuin heidän Cocispullon pohjassa oleva varoituskin:
Öppnas andra sidan.
( suom: avataan toisesta päästä )

Nastojen tulee olla kiinni renkaissa.
Sama kuin heidän Cocispullon pohjassa oleva varoituskin:
Öppnas andra sidan.
( suom: avataan toisesta päästä )
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Tappajanastarenkaat
Tässä takavuosina eräässä Tampereen eteläisen satamakaupungin jossakin yliopistossa tutkittiin Itäväylän kulumista nastarenkaiden vuoksi... Kuluihan se, mutta jäljelle jäi aina paripyörien jäljet
. Mikähän sitten lienee totuus? Pitäiskö paripyörät kieltää? Pääsis nuo ruåttalaisetkin vähemmällä... 


9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Tappajanastarenkaat
Entäpä jos ei ottaisi kaikkia pyöriä samaa sarjaa. Laittaisi eteen renkaat joissa on paras pitkittäispito ja taakse sellaiset joissa sivuttaispito hallitsevampi ominaisuus. Luin jokin aika sitten vanhaa talvirengas arvostelua ja joitakin renkaita kehuttiin näistä ominaisuuksista. Hämminkinä tuntui kuitenkin olevan, että renkaista löytyi kunnolla vain toista ominaisuutta. Miksei rengas valmistajat rakenna etu ja takarenkaita erinlaisiksi? Tällöin ei tarvitsisi tehdä kompromisseja sivuttais ja pitkittäispidon saavuttamiseksi.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Tappajanastarenkaat
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Entäpä jos ei ottaisi kaikkia pyöriä samaa sarjaa. Laittaisi eteen renkaat joissa on paras pitkittäispito ja taakse sellaiset joissa sivuttaispito hallitsevampi ominaisuus. Luin jokin aika sitten vanhaa talvirengas arvostelua ja joitakin renkaita kehuttiin näistä ominaisuuksista. Hämminkinä tuntui kuitenkin olevan, että renkaista löytyi kunnolla vain toista ominaisuutta. Miksei rengas valmistajat rakenna etu ja takarenkaita erinlaisiksi? Tällöin ei tarvitsisi tehdä kompromisseja sivuttais ja pitkittäispidon saavuttamiseksi.
Ei ei ei.
Ajatushan on sinänsä erittäin hyvä. Huolestuneena olen nytkin jo katsellut, kuinka monessa autossa ovat pyörimissuunnaltaan määrätyt renkaat asennettu väärinpäin. Saattaa olla aikamoinen vaikutus esim. sohjoliirtoon.
Varmasti suuri osa autoilijoista laittaisi täysin tietämättömänä nämä etu/takarenkaatkin väärin. Siitähän saattaisi tulla aika metka ajettava...
Re: Tappajanastarenkaat
Ensimmäiseksihän ilmaantuivat kiinteän pyörimissuunnan renkaat, sitten epäsymmetriset ja eri puolille autoa tarkoitetut renkaat. Ei varmaankaan liene kaukana se että (turhuuksien) markkinoilla joku valmistaja esittelisi eri akseleille suunnitellut renkaat?Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Miksei rengas valmistajat rakenna etu ja takarenkaita erinlaisiksi? Tällöin ei tarvitsisi tehdä kompromisseja sivuttais ja pitkittäispidon saavuttamiseksi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Tappajanastarenkaat
Ei kai kukaan enää itse asentele renkaitameverkko kirjoitti:Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Varmasti suuri osa autoilijoista laittaisi täysin tietämättömänä nämä etu/takarenkaatkin väärin. Siitähän saattaisi tulla aika metka ajettava...


9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Tappajanastarenkaat
Kyse oli varmaankin pelkästään allelaitosta, ts. kesä- ja talvirengasruljanssista jota sitäkin yritti taannoin Suomen rengaskauppiaitten tai ammattilaisten liitto mikälie, saada lobattua luvanvaraiseksi toiminnaksi.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Ei kai kukaan enää itse asentele renkaitameverkko kirjoitti:Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Varmasti suuri osa autoilijoista laittaisi täysin tietämättömänä nämä etu/takarenkaatkin väärin. Siitähän saattaisi tulla aika metka ajettava.... Kumikorjaamothan ovat sitä varten.
Toisaalta on tullut itsekin nähtyä hemmetisti väärinpäin laiteltuja kiinteän pyörimissuunnan renkaita, ja jopa teknillisen yliopiston parkkipaikalla, jonka väen nyt luulisi ymmärtävän asioista, mutta kait se on niin nippelitietoon uppoutuessa että ei nähdä enää metsää puilta...
Ja onpa tältä foorumiltakin tullut luettua hupaisa juttu jossa renkaita vaihtamassa oli ollut Insinööri, Diplomi-insinööri sekä yksi Kadetti, ja silti olivat saaneet pyörimissuunnan väärinpäin...