
Onko ilmamassa-anturi pelistä pois, vai missä vika?
Toimenpide-ehdotuksia

Kaasujalan kutinaan auttaa ajelu 99 Tic:llä9-3Tid kirjoitti: edit: Jos mittari rikki / toimii vajavaisesti ja poletat suutuspäissäs yli 3000rpm niin saattaa nykästä varomoodin päälle...sitten ei vehkeet kule sitäkän vähää.
Joo VAG-pojat porailee uusiakin mittareita lisätehon toivossa.rr kirjoitti:Eli MAF menee vaihtoon. VAG-miesten tekohengitys (=poraus) paransi menoa huomattavasti![]()
Vetää nyt puhtaasti yli 4000 rpm
Tuo -99 TiDin anturi 0 281 002 212 on sellainen, että ainakaan BOSCHin katalogin mukaan missään muussa dieselissä ei samaa anturia ole. Tai anturi voi olla, mutta siinä tulee ostettaessa aina se runko-osa mukana.9-3Tid kirjoitti:Uusi maksaa saabilla 201eur, Volvo / Mersu liikkeestä saa saman osan 100eurolla.
En tiedä onko tuossa 125hp jotain ohjelmallista eroa...mulla antoi mersun mittarilla vikakoodia 50.000km jälkeen. Orggis anturin ollessa rikki ei antanut vikakoodia ollenkaan?? Muuten tuolla mersun mittarilla ( uutena ) antoi täyskaasulla 1250mg ( pyynti 1200 ) Techin mukaan.9-3Nokivasara kirjoitti:En meinannut uskoa, että kuinka suuri ero voi olla...
Oma Bosch:n mittari ei antanut mitään vikakoodia, eikä tuntunut ajossa kovinkaan pahalta ( vain pieni puutuminen 3000 rpm:n jälkeen),
mutta muutos oli silti aika suuri... ja kaikki parempaan päin
Eipä meinannut uskoa samaksi autoksi...![]()
Liitin oli sama, mutta siitä mersun anturista puuttui lukitus " väkänen"....topi kirjoitti:"
Liitin istui paikalleen mesen mittariin, muttei kovin napakasti. Vaihdoitko Mersun liittimen, sahasitko mittarin kaulaa lyhyemmäksi, teippasitko?