BSR?
Re: BSR?
Kuihtui ajatus Hirschistä, kun sitä aikanaan (vuosia sitten) selvittelin, että saako sen muutoskatsastettua (järkevin kustannuksin), mutta kun ei saanut, niin hinta ja alakierrosten parempi vääntö kallistivat vaa'an toiseen suuntaan.
Viimeksi muokannut Bob, To Maalis 06, 2008 09:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR?
Täytys joskus testata Hirschiläistä.
Ei ole muuta kokemusta kuin tuosta uudemmasta 9-3:sta automaatilla+ tuolla "suomisoftalla"
Ei ole muuta kokemusta kuin tuosta uudemmasta 9-3:sta automaatilla+ tuolla "suomisoftalla"
Re: BSR?
Eipä olla kyllä kertaakaan katsastettu lastullista autoa.. Autotohtorilla tosin oli myydessä yksi, totesi vaan että vääntö tuntuisi olevan lähestulkoon tallella ja sama kuin uutenakin... 1,8t
Ja katsastus on helppoa, jos haluaa tehot normiksi, niin se onnistuu pientä korvausta vastaan jälleenmyyjällä. Vaikka ei noista ykköstason vireistä kiinni jää katsalla.
Ja katsastus on helppoa, jos haluaa tehot normiksi, niin se onnistuu pientä korvausta vastaan jälleenmyyjällä. Vaikka ei noista ykköstason vireistä kiinni jää katsalla.
Re: BSR?
Takuuehdoissa lukee, että Hirsch viritys on myöskin laillistettava. Eli käytännössä auto pitäisi katsastaa kyseiselle teholle. Vaikka tuossa tuskin tulee ongelmia takuuasioissa, mutta näin siellä kirjassa kerrotaan.
Ja ei nuo viritykset mitään aiheuta, sen verran paljon on jo monellatapaa viritettyjä 9-3:a liikenteessä ollut. Jos jotain tulee niin se todennäköisesti ois tullut ilman viritystäkin.
Ja ei nuo viritykset mitään aiheuta, sen verran paljon on jo monellatapaa viritettyjä 9-3:a liikenteessä ollut. Jos jotain tulee niin se todennäköisesti ois tullut ilman viritystäkin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: BSR?
Noniin. BSR:n lastu ja cat-back putkisto kiinni. Tänään käytin koululla (Stadia, kiitoskiitos) penkissä, ohessa tuloksia ja kommentteja.
Vähän vaikea vaan saada järkevää käyrää kun on automaatti, eikä manuaalipuolella vaihteet pysy päällä käytettäessä kick-downia. Huipputehot ja väännöt kuitenkin pitävät paikkaansa (vedetty 4. vaihteella). Todennäköisesti TECHillä saisi ohjelmoitua vaihteistoon päälle "dynomoodin" jolla saataisiin sitten oikeanlaiset käppyrät (myös ABS-valot, ESP-valot yms vilkkuivat koska takapyörät eivät pyörineet).
Huipputehot olivat 227hv ja väännöt 325Nm, BSR lupaa 204hv ja 310Nm, joten ihan hyvin. Ahtimen tuottohan riittää Garrettin sivujen mukaan 225hv asti jonka huomaa tuossa käyrässä ahtopaineen laskuna 4500rpm jälkeen. Eli tuolla ahtimella ei enää järkevillä virityksillä saa enempää tehoa. Aika tasaisesti noin yhtä baaria ahtaa, mikä on vielä ihan inhimillinen.
Ovatko muut käyttäneet penkissä? Millaisia tuloksia? Ohessa siis 2.0t BSR Steg2:lla ja 98-bensalla.
http://eljass.daug.net/sekalaista/saab_dyno.jpg
Vähän vaikea vaan saada järkevää käyrää kun on automaatti, eikä manuaalipuolella vaihteet pysy päällä käytettäessä kick-downia. Huipputehot ja väännöt kuitenkin pitävät paikkaansa (vedetty 4. vaihteella). Todennäköisesti TECHillä saisi ohjelmoitua vaihteistoon päälle "dynomoodin" jolla saataisiin sitten oikeanlaiset käppyrät (myös ABS-valot, ESP-valot yms vilkkuivat koska takapyörät eivät pyörineet).
Huipputehot olivat 227hv ja väännöt 325Nm, BSR lupaa 204hv ja 310Nm, joten ihan hyvin. Ahtimen tuottohan riittää Garrettin sivujen mukaan 225hv asti jonka huomaa tuossa käyrässä ahtopaineen laskuna 4500rpm jälkeen. Eli tuolla ahtimella ei enää järkevillä virityksillä saa enempää tehoa. Aika tasaisesti noin yhtä baaria ahtaa, mikä on vielä ihan inhimillinen.
Ovatko muut käyttäneet penkissä? Millaisia tuloksia? Ohessa siis 2.0t BSR Steg2:lla ja 98-bensalla.
http://eljass.daug.net/sekalaista/saab_dyno.jpg
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: BSR?
eljass kirjoitti:Noniin. BSR:n lastu ja cat-back putkisto kiinni. Tänään käytin koululla (Stadia, kiitoskiitos) penkissä, ohessa tuloksia ja kommentteja.
Vähän vaikea vaan saada järkevää käyrää kun on automaatti, eikä manuaalipuolella vaihteet pysy päällä käytettäessä kick-downia. Huipputehot ja väännöt kuitenkin pitävät paikkaansa (vedetty 4. vaihteella). Todennäköisesti TECHillä saisi ohjelmoitua vaihteistoon päälle "dynomoodin" jolla saataisiin sitten oikeanlaiset käppyrät (myös ABS-valot, ESP-valot yms vilkkuivat koska takapyörät eivät pyörineet).
Huipputehot olivat 227hv ja väännöt 325Nm, BSR lupaa 204hv ja 310Nm, joten ihan hyvin. Ahtimen tuottohan riittää Garrettin sivujen mukaan 225hv asti jonka huomaa tuossa käyrässä ahtopaineen laskuna 4500rpm jälkeen. Eli tuolla ahtimella ei enää järkevillä virityksillä saa enempää tehoa. Aika tasaisesti noin yhtä baaria ahtaa, mikä on vielä ihan inhimillinen.
Ovatko muut käyttäneet penkissä? Millaisia tuloksia? Ohessa siis 2.0t BSR Steg2:lla ja 98-bensalla.
http://eljass.daug.net/sekalaista/saab_dyno.jpg
Varmaan ykkös stegille luvataan nuo 204/310.
Oletkos jo kokeillut tietysti "suljetulla" alueella vetää pari kilsaa 180-200 mittarinopeutta ja sitten kaasu pohjaan, niin miten ottaa vielä huippuja??
Re: BSR?
Joops, näköjään BSR:n sivuilla samat Steg1:lle ja Steg2:lle...apu,apupoika kirjoitti: Varmaan ykkös stegille luvataan nuo 204/310.
Oletkos jo kokeillut tietysti "suljetulla" alueella vetää pari kilsaa 180-200 mittarinopeutta ja sitten kaasu pohjaan, niin miten ottaa vielä huippuja??
Vetäisin tuossa 0-200km/h vedon ja meni kyllä mukavasti, pitää tässä jokin päivä kokeilla ihan huippujakin. Nyt kun on noi kesärajoitukset eiku siis suljetulla alueella tietty
Re: BSR?
Terviset downunder ausseista!
Yllättävän paljon tääläkin baaseja, enimmäkseen 9-5 ja 9-3 cab, mutta myös 9-3 sedan AERO.
"Pääsin" kokeilemaan tuota 04-maallia, mittarin mukaan menee puhtaasti 235, kun ilman BSR:n apua oli 210 hauan takana.
Tuo 07 vielä kiiihtyy 235:stä, mutta huippua en ole päässyt kokeilemaan.
On se vaan niin ihme, että joku viitsii vehdata tuon hirven kanssa, koskaan ei tiedä onko takuu/laillisuus voimassa (todennäköisesti ei).
Yllättävän paljon tääläkin baaseja, enimmäkseen 9-5 ja 9-3 cab, mutta myös 9-3 sedan AERO.
"Pääsin" kokeilemaan tuota 04-maallia, mittarin mukaan menee puhtaasti 235, kun ilman BSR:n apua oli 210 hauan takana.
Tuo 07 vielä kiiihtyy 235:stä, mutta huippua en ole päässyt kokeilemaan.
On se vaan niin ihme, että joku viitsii vehdata tuon hirven kanssa, koskaan ei tiedä onko takuu/laillisuus voimassa (todennäköisesti ei).
9-3 2.0t 5d 2001 -> SS 1.8tA+ 2004 -> SC 1.8 tA+ Vector 07 -> pakko vaihtaa merkkiä, kun nelikko diesel farmaria ei AUTOna ole
Re: BSR?
Kerropas lisää tuosta kampanjasta, vai onko tietooRistom kirjoitti:On voimassa, kampajakin tulossa.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR?
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008199.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008201.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008200.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008205.jpg
Kaluston olen nähnyt, kampanjan sisällöstä en tiedä. Paikkana Metro-Auto Lielahti.
1.9 TiD
1,8t
2,8 T V6
Asentaako tässä maassa mikään muu liike Hirschiä???
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008201.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008200.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008205.jpg
Kaluston olen nähnyt, kampanjan sisällöstä en tiedä. Paikkana Metro-Auto Lielahti.
1.9 TiD
1,8t
2,8 T V6
Asentaako tässä maassa mikään muu liike Hirschiä???
Re: BSR?
Eipä muuttuis meikäläisen 1.8t nykyisestä juuri minkään. Jos mainos tarrassa olevia lukuja katsoo.
Nykysellään autossani on tai on ilmoitettu olevan väh 175 hv ja vääntöa noin 265nm.
Voihan tietysti olla että väännön lisäys parantaisi asiaa.
Nykysellään autossani on tai on ilmoitettu olevan väh 175 hv ja vääntöa noin 265nm.
Voihan tietysti olla että väännön lisäys parantaisi asiaa.
Ristom kirjoitti:http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008199.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008201.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008200.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... 008205.jpg
Kaluston olen nähnyt, kampanjan sisällöstä en tiedä. Paikkana Metro-Auto Lielahti.
1.9 TiD
1,8t
2,8 T V6
Asentaako tässä maassa mikään muu liike Hirschiä???
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR?
1.8t -mallimerkinnällä olevassa kaksilitraisessa on siis 150 hp ja 240 Nm tehtaalta lähtiessään.kalle37 kirjoitti:Eipä muuttuis meikäläisen 1.8t nykyisestä juuri minkään. Jos mainos tarrassa olevia lukuja katsoo. Nykysellään autossani on tai on ilmoitettu olevan väh 175 hv ja vääntöa noin 265nm.
Re: BSR?
Niin vakiona, mutta ei minun tapauksessani
Bob kirjoitti:1.8t -mallimerkinnällä olevassa kaksilitraisessa on siis 150 hp ja 240 Nm tehtaalta lähtiessään.kalle37 kirjoitti:Eipä muuttuis meikäläisen 1.8t nykyisestä juuri minkään. Jos mainos tarrassa olevia lukuja katsoo. Nykysellään autossani on tai on ilmoitettu olevan väh 175 hv ja vääntöa noin 265nm.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: BSR?
Suorituskyky 9-3 SS man. järjestyksessä 1.8t vakio, 1.8t 170hp Hirsch ja 2.0t 175hp vakio:kalle37 kirjoitti:Eipä muuttuis meikäläisen 1.8t nykyisestä juuri minkään. Jos mainos tarrassa olevia lukuja katsoo.
Top speed 210 km/h 220 km/h 220km/h
0-100 km/h 9.5s / 8.3s / 8.5s
60-100 km/h (4th gear) 10s / 6s / 8.5s
80-120 km/h (5th gear) 15s / 9.4s / 12.5s
Eli lähinnä ohituskiihtyvyys eroaa 175hp vs 170hp Hirsch välillä jälkimmäisen eduksi.
taas samat lukemat 195hp paketilla: 230km/h / 7.8s / 5.9s / 9.2s
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red