ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
kävin tuossa perjantaina tarjoamassa satkuani joensuun kovalaiselle. autoon tein moottorin vaihdon: vm-84 t16 kone---> -88vm vapariin. noh, mukana oli tämä http://www.saabismionsairaus.net/index2.html "yleistodistus tehon muuttamiseen" että pitäis mennä heittämällä kilpiin. siinä melkosen selityksen/räpellyksen/papereiden esittelyn jälkeen katsastusmies iskee ystävällisesti "hylätty-leiman" paperiin. Ja eikun suunta kohti Hartikaista, jossa piti toimittaa "alustan tekninen tutkiminen" sinne kun oli rahat tuhlattu ja asiapaperi käteen saatu, suunta takaisin kovalaiselle. melkosen vittuilun kuultua kilvet sain. lopultakin. Ihmettelen suuresti jos joku on saanu saappinsa kilpiin pelkällä yleistodistuksella..
kaiken lisäksi kotimatkalla laukes kytkin niin kiitettävästi, että meni entiseks kaikki työsylinteristä lähtien..
on ainakin askartelemista jonkin aikaa..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Tuommoista se joskus on, tuurista kiinni katsastusasemilla...
Olikos sinulla jotain korjaamokirjan kopioita tai vastaavaa josta voisi todeta alustan palikoiden samankaltaisuuden?
Itselläni tuossa muutoskatsastushommassa kävi uskomattoman hyvä tuuri, kysyi lähinnä vaan onko kaikki kunnossa vaatimatta mitään kummempia todisteluja eli sain leimattua pelkästään tuolla yleistodistuksella sekä yhdellä a4:lla jossa oli eri mallien teholukemia. Eihän tuo ihan pykälien mukaan mennyt koska en täyttänyt edes sitä osaluovutuspaperihässäkkää (mikä onkaan, johon kirjataan mitkä osat vaihdettu ja mistä peräisin), mutta en valita. Jäi vaan ahdistamaan kun en älynnyt mainita että kirjaisi välijäähdyttimen otteeseen...
Jos ei ole laatikkoa rikkonut niin eihän tuon kytkimen korjaaminen kummoinen operaatio ole...
Ilkeääko kysyä minkä hintaiseksi tuo operaatio meni (katsastus+todistelu)?
[OT]Kertokaahan joku tyhmemmälle, eikös katittomia T16-satkuja (tehokkain versio) tehty molemmilla jarrukilkkeillä. Onko siis sama mitkä jarrut max-tehoisessa satkussa on, saakohan jarrut uudistaa ilman prosentteja? Jäähdytetyt levyt olisi poikaa ja vannevalikoima lisääntyisi huomattavasti, mutta toisaalta vihaan pyöränpultteja...
[/OT]
Olikos sinulla jotain korjaamokirjan kopioita tai vastaavaa josta voisi todeta alustan palikoiden samankaltaisuuden?
Itselläni tuossa muutoskatsastushommassa kävi uskomattoman hyvä tuuri, kysyi lähinnä vaan onko kaikki kunnossa vaatimatta mitään kummempia todisteluja eli sain leimattua pelkästään tuolla yleistodistuksella sekä yhdellä a4:lla jossa oli eri mallien teholukemia. Eihän tuo ihan pykälien mukaan mennyt koska en täyttänyt edes sitä osaluovutuspaperihässäkkää (mikä onkaan, johon kirjataan mitkä osat vaihdettu ja mistä peräisin), mutta en valita. Jäi vaan ahdistamaan kun en älynnyt mainita että kirjaisi välijäähdyttimen otteeseen...
Jos ei ole laatikkoa rikkonut niin eihän tuon kytkimen korjaaminen kummoinen operaatio ole...
Ilkeääko kysyä minkä hintaiseksi tuo operaatio meni (katsastus+todistelu)?
[OT]Kertokaahan joku tyhmemmälle, eikös katittomia T16-satkuja (tehokkain versio) tehty molemmilla jarrukilkkeillä. Onko siis sama mitkä jarrut max-tehoisessa satkussa on, saakohan jarrut uudistaa ilman prosentteja? Jäähdytetyt levyt olisi poikaa ja vannevalikoima lisääntyisi huomattavasti, mutta toisaalta vihaan pyöränpultteja...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
tuurista melkein kiinni miten menee, tällä kertaa vaan sattu väärällä jalalla noussu katsastusmies.
ei ollu sen kummemmin osaluetteloita tai muutakaan.
piti itekki tehdä tuo samainen osaluettelo lappu, prosentteja tuli noin 30..
jälkeenpäin kun miettii, niin tuli tehtyä inhimillinen virhe lappua täytellessä, unohtui nimittäin mainita katti, mitä ei katsastusmieskään älynnyt. tämä kone kun on vm.-84 ja joku uusi pakokaasu pykälä on tullut vuonna -87 ja auton kori on taasen vm.-88..
pakoputkessa pitäisi pykälien mukaan olla katti, vaan eipä tuosta tullut merkintää mihinkään papereihin!
hintaa kertyi kaikenkaikkiaan reilu 100€
hartikaisella ottivat vajaa 40€ siitä alustan tutkimisesta.
melko innoissaan kyyläs herrakatsastaja pellin alle, kun tein uusiks pakosarjan, putkiston ja ilmanoton. eikä turbokaan oo enää vakio.. vaan pitäähän niillekki olla jotain tylsän työpäivän lisäks
piti itekki tehdä tuo samainen osaluettelo lappu, prosentteja tuli noin 30..
jälkeenpäin kun miettii, niin tuli tehtyä inhimillinen virhe lappua täytellessä, unohtui nimittäin mainita katti, mitä ei katsastusmieskään älynnyt. tämä kone kun on vm.-84 ja joku uusi pakokaasu pykälä on tullut vuonna -87 ja auton kori on taasen vm.-88..
pakoputkessa pitäisi pykälien mukaan olla katti, vaan eipä tuosta tullut merkintää mihinkään papereihin!
hintaa kertyi kaikenkaikkiaan reilu 100€
hartikaisella ottivat vajaa 40€ siitä alustan tutkimisesta.
melko innoissaan kyyläs herrakatsastaja pellin alle, kun tein uusiks pakosarjan, putkiston ja ilmanoton. eikä turbokaan oo enää vakio.. vaan pitäähän niillekki olla jotain tylsän työpäivän lisäks
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
88 kun tuon koneen laittaa, ei tuon paperin mukaan tosiaan tarvi muuta kuin iskarit olla "turbo"mallit . Mutta eipä niitä ole ikinä katsottu, kait ajateltu konttorilla järkevästi että pumput jo voineet vaihtua vuosien saatossa erilaisiin. Eikä näin ollen ole mitään narinoita tullut.
Jos on muuta sanomista ollut, kuten jarrut, ei ole katastus-setä osannut lukea
Jos on muuta sanomista ollut, kuten jarrut, ei ole katastus-setä osannut lukea
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Eipä se ole sitten tainnut tuokaan katsastus ihan pykälien mukaan mennä...
Dynolapun kanssa kai kuitenkin menit?
Dynolapun kanssa kai kuitenkin menit?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
ei tuossa vaihdossa tarvi dynolappua.
Ja ei tarvi kattia JOS hommaa saabilta todistuksen, että kone täyttää vuoden 88 päästöt. Itse tein näin, joten ei tullut kattia autoon. Muussa tapauksessa olisi pitäny asentaa kissa putkeen. 85 900T16 kone-->88 900i koriin
Ja ei tarvi kattia JOS hommaa saabilta todistuksen, että kone täyttää vuoden 88 päästöt. Itse tein näin, joten ei tullut kattia autoon. Muussa tapauksessa olisi pitäny asentaa kissa putkeen. 85 900T16 kone-->88 900i koriin
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Siis sekä etukässäri että takakässäri? On tehty molemmilla jarruilla 175 hv / 273 Nm.lordofgreed kirjoitti:[OT]Kertokaahan joku tyhmemmälle, eikös katittomia T16-satkuja (tehokkain versio) tehty molemmilla jarrukilkkeillä. [/OT]
(Suomen myyntiohjelmassa takakäsijarrullinen katiton T16 on ollut ainakin M88 Cabriona ja Aerona.)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Jamppa kirjoitti:ei tuossa vaihdossa tarvi dynolappua.
Tuosta vaan ajattelin että mitenkä ilman tehotodistusta onnistuu, ei taida vastata alkuperäistä kokoonpanoa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin olisi tuo katsastus voinut olla vielä hankalampikin toimenpide!S1mppa_ kirjoitti: kun tein uusiks pakosarjan, putkiston ja ilmanoton. eikä turbokaan oo enää vakio.
S1mppa_ kirjoitti:piti itekki tehdä tuo samainen osaluettelo lappu, prosentteja tuli noin 30..
Edit: Sekoilua...lordofgreed kirjoitti:Eihän tuo ihan pykälien mukaan mennyt koska en täyttänyt edes sitä osaluovutuspaperihässäkkää (mikä onkaan, johon kirjataan mitkä osat vaihdettu ja mistä peräisin), mutta en valita.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
oishan tuo katsastus varmasti menny paljonkin vaikeemmaks, mutta ei katsastusmiehellä riittäny vissiin mielenkiinto tehä siitä vaikeinta mahdollista 
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Yllättävän vaikeaa se on välillä. Paljonkos tuo kustansi eli rekistöröinti+katsastus?
Kuviakin olis kiva pirssistä nähdä
Kuviakin olis kiva pirssistä nähdä
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
rekisteröinti katsastus oli n.55€ hartikaisen alustatutkimukset n.40€ ja mitä nyt oli kilvet ja jotain muita oheismaksuja. yhteensä noin 100€ paukku. kuvia tulee kunhan kerkee.. sleeper henkinen saappi on, että ulkonäkö ei ole mitään silmiä hivelevää... 
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
-
lordofgreed
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Melko halvalla selvisit, johan itselläni maksoi pelkkä katsastus 112€ (1,5vuotta sitten)...S1mppa_ kirjoitti:rekisteröinti katsastus oli n.55€ hartikaisen alustatutkimukset n.40€ ja mitä nyt oli kilvet ja jotain muita oheismaksuja.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Ei pahan hintanen. Tullut siihen tulokseen että tääläpäin yksityisellä katsastusasemilla on huomattavasti halvemmat katsastus hinnat, kun A-katsastuksella.Suabisti kirjoitti:Yllättävän vaikeaa se on välillä. Paljonkos tuo kustansi eli rekistöröinti+katsastus?
Kuviakin olis kiva pirssistä nähdä
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
halpa oli juu. ja leimalle tuli pituutta sen verran että helmikuussa 2010 seuraavan kerran konttorille.
A-katsastukselle ei kannata periaattessakaan tarjota autoa. mitä omia kokemuksia on, niin siellä töngetään pieninkin vika esille. ja hintakin on omaa luokkaansa... 
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: ysisatkun katsastus. lähes taistelua.
Miten on mahdollista saada 1v ja n. 11kk pitkä leima?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.
T7 & T8 JC performance softat.
Www.EerosGarage.fi
Hinaukset- ja laserpuhdistus sekä hitsaustyöt.