Täysin sairasta kirjoitusta jo otsikosta alkaen. Moderaattorit poistelevat normaalia tekstiä mutta toisilla jo otsikot voi olla kahjoja puhumattakaan itse kirjoituksesta?isoismo kirjoitti:"Hölösuulle" ihan miten vaan ettei riitaa tule, mutta sattui poliisisedät oleen
sillon konttorilla kun asiaa kyselin,ja net oli samaa mieltä kuin katsastusetät,
esm.uuden mallin rek.otteessakaan ei oo merkitty painoa jarrullisena.asiahan on vilpitön koska itselle vedettävää tulee 1300kg eli 9000 2.3 omapaino(1400)
riittää,ei tuu "laskuu" jos joutuu tiellä vaakaan![]()
t.ismo
ps.ilmotelkaa ihmeessä jos joku kaipailee toimivaa diiselii
nettiauto id 1805924,pääsee saben ostoon!!!!!!!!!
Saa poistaa
Re: Mikä tonnari vetoautoksi? (oli: aaappppuuuuvvvvaaaa)
-
- "Aero"
Kyllä mä nyt tässä arttua kannatan, asia voi myös olla toisinkinpäin, ei saa vetää jarrullisena edes oman massan painoista kärryä. Yleensäkkin toteaisin, että konttorin tarinoihin ( eikä poliisinkaan ) kannata nyt ihan heti lähteä uskomaan:)arttu kirjoitti:Ovat puhuneet konttorilla paskaa tai sitten olet käsittänyt väärinisoismo kirjoitti: ps.kats.konttorilta kysyttyä...Ha-autolla saa vetää VAIN auton oman massan
verran ja piste.maasturilla 1,5 kertaa omamassa,aivan sama mitä rekisteriotteessa lukee![]()
9000 CC:n omamassa 1350kg ja kiskoa saisi (jarrullinen perävaunu) 1600kg
(Eipä sen puoleen... ei ole vetokoukkua autossa, eikä tule)
Osta se tonnari missä on koukku ja sopii budjettiin. Ihan sama millä tekniikalla, vai oletko ajatellut vetää yli 10tkm vuodessa ?
Eikö tossa ollu joku että jos papereissa ei tietoja lue, niin sillon saa vetää auton verran? Jos ne sitä konttorilla meinas.
Mun 88 käyttöönotetun cc:n papereissa tekn. suurin sallittu kok.massa 1780, omamassa 1360, perävaunun massa jarruin 1600, jarruitta 500. Jos tää olis rekisteröity ilman koukkua ja asentais koukun jälkeenpäin, ei konttorilta varmaan annettais lupaa vetää enempää kuin auton omamassa?
Mun 88 käyttöönotetun cc:n papereissa tekn. suurin sallittu kok.massa 1780, omamassa 1360, perävaunun massa jarruin 1600, jarruitta 500. Jos tää olis rekisteröity ilman koukkua ja asentais koukun jälkeenpäin, ei konttorilta varmaan annettais lupaa vetää enempää kuin auton omamassa?
liteFun kirjoitti:Eikö tossa ollu joku että jos papereissa ei tietoja lue, niin sillon saa vetää auton verran? Jos ne sitä konttorilla meinas.
jos tarkoitat että autossa on ollut rekisteröidessä koukku niin en ihan samaa mieltä ole. Mulla on 9-5:ssa myös merkintä suurin sallittu massa 1800kg, vaikka ei autossa ole edes koukkua. Käsittääkseni saab antanut kaikkiin malleihin nuo painot, ja ne merkitään otteeseen, olisiko tyypitetty noille vetopainoille?
Mulle tosiaan kävi vaan niin, että välillä tuossa auton perässä voi olla hiukan enempi kuin 1800, tai siinä rajoilla on, mutta ei uskalla riskeerata. ja vene luiskalle ei edes uskalla saapasta tarjota. On vielä tonnarikin vedessä huonol tuurilla

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Heippa,OLIN väärässä.(virheellistä tietoa konttorilta)nyt on katsottu
katsastusmiehen aapisesta oikeaa infoa, ha.saa vetää kokonaismassan verran,huomioiden vetokoukun rajoitukset.Ja rekisteriotteesta sen verran että
12.11.07 alkaen rek.ott,ulkoasu muuttuu ja siinä ei ole merkattu jarrullisen painoja
mutta sekin voi vielä muuttua??????
t.ismo

katsastusmiehen aapisesta oikeaa infoa, ha.saa vetää kokonaismassan verran,huomioiden vetokoukun rajoitukset.Ja rekisteriotteesta sen verran että
12.11.07 alkaen rek.ott,ulkoasu muuttuu ja siinä ei ole merkattu jarrullisen painoja
t.ismo

Viimeksi muokannut isoismo, Su Maalis 30, 2008 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Aero"
Sulla oli jotain asiaa mulle ? Jos noin vähän vetää niin mitä väliä kuitenkaan on kulutuksella ?isoismo kirjoitti:Heippa,OLIN väärässä.(virheellistä tietoa konttorilta)nyt on katsottu![]()
mutta sekin voi vielä muuttua??????Ja palatakseni ensimmäiseen kysymykseeni
9000 2.3 on ehkä paras valinta.ja vedettyä sillä ei tule kuin 6-7kertaa/vuosi![]()
kiitoksia klbilaisille mielenkiinnosta.....![]()
t.ismo
Mulla on 12.11.07 jälkeen tehdyt uudet paperit kun laitoin liikennekäytöstäpoistoon.isoismo kirjoitti:Ja rekisteriotteesta sen verran että
On eri painot jarruilla ja ilman.
Meinasin että jos on jälkiasenteinen koukku. Sillon ei välttämättä konttorilla oo jaksettu tietoja kaivella sen kummemmin ja auton omamassan verran vain sais vetää? Tai koukku asennettu ilman että inssi on huomannut tai ei ole viitsitty tiskillä ilmottaa että nykysin ois koukku.Jamppa kirjoitti:jos tarkoitat että autossa on ollut rekisteröidessä koukku niin en ihan samaa mieltä ole.liteFun kirjoitti:Eikö tossa ollu joku että jos papereissa ei tietoja lue, niin sillon saa vetää auton verran?