Tuo on varmasti hyvä tapa. Mulla tuli sitä öljyä melko kyytiä ulos ja korjasin sen veljen vanhalla joka vielä näytti istuvan. Velipoika ku oli laittanu itselleen uuden.Mertmi kirjoitti:Joo. Meikäläinenkin on useammista tapauksista laittanut sen enskan pyöreen peltiluukun tiivisteliiman kera paikalleen kytkinrempan yhteydessä.
vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
mutta eikös kaveri jo pessyt konehuoneen ja tarkasti kaikki paikat, luulisi et jos se o rinkula kusee niin sen huomaa kyllä vaikka ilman pesuakin....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
tästäkin kyseisestä paikasta kusi. mutta se suurin vuoto tulee "vetarien tiivistepinnoilta"
sen verran alkaa tää saabismi kypsyttää, että puran koko lootan ja puolet moottorista, ettei varmasti jää vaihtamatta yksikään kuseva tiiviste.
sen verran alkaa tää saabismi kypsyttää, että puran koko lootan ja puolet moottorista, ettei varmasti jää vaihtamatta yksikään kuseva tiiviste.

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Siellä on toinen paikka; O-renkaat tai stefat.S1mppa_ kirjoitti:...se suurin vuoto tulee "vetarien tiivistepinnoilta"...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
sellanen kysymys viellä, kun olen tarttumassa tuohon laatikon purkuun.. irtoaako laatikko moottorista ilman suuria taisteluja ja onko tuohon olemassa jotain kriittisiä kikkoja mitä ois hyvä teitää?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Omassa autossa vuoti kanssa vaihdelaatikon öljyt aika nopeeseen tahtiin... Vuotokohta: Avonainen pultinreikä perän yläpuolella lootan ja lohkon välissä 

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Ei vissiin kuulu olla niitten pakoputken kannattimen pulttien reijät läpiasti?
Otin sen kannattimen pultteineen pois, niin sieltähän loris hyvin öljyt.
Joku vissiin kiertänyt läpi...eikai se tuommonen voi olla?
Otin sen kannattimen pultteineen pois, niin sieltähän loris hyvin öljyt.
Joku vissiin kiertänyt läpi...eikai se tuommonen voi olla?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
ei niiden vissiin kuulu läpi olla, ei ainakaan omassa tullu öljyt ulos vaikka sen kannattimen irrotti. ollu jollain asentajalla liian paljon intoa vitputtaa pultteja kiinni 

saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Joo katoinkin, kun helkutin pitkät kuusiokolot oli siellä. Sentin tulivat yli vaikka läpi asti vedettyS1mppa_ kirjoitti:ei niiden vissiin kuulu läpi olla, ei ainakaan omassa tullu öljyt ulos vaikka sen kannattimen irrotti. ollu jollain asentajalla liian paljon intoa vitputtaa pultteja kiinni

Millähän tuota kannattas yrittää tilkitä? Kierteisiin vaan tiivisteainetta ja toivoo, että pitää, vai oisko jotain toimivaa ratkasua?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
kunnolla putsaa rasvasta ja laittaa kierrelukitetta, pitäis tulla tiivistä...Saabinsti kirjoitti:Joo katoinkin, kun helkutin pitkät kuusiokolot oli siellä. Sentin tulivat yli vaikka läpi asti vedettyS1mppa_ kirjoitti:ei niiden vissiin kuulu läpi olla, ei ainakaan omassa tullu öljyt ulos vaikka sen kannattimen irrotti. ollu jollain asentajalla liian paljon intoa vitputtaa pultteja kiinnihoh hoh..
Millähän tuota kannattas yrittää tilkitä? Kierteisiin vaan tiivisteainetta ja toivoo, että pitää, vai oisko jotain toimivaa ratkasua?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Ne vetarien laippojen pultin reijät menee suoraan laatikkoon ei ei umpireikiä eli jos niihin ei laita kierretiivistettä niin taatusti vuotaa öljyä ja turboissa näkyy olevan yleinen vika se että pakoputken kiinnike laatikkoon on vedetty niin pitkillä pulteilla , syystä tai toisesta että puhkaistu kierrereijänpohja laatikkoon asti ja vuotaa öljyä.
Markan suutari tekee kympin vahingon ku ei tiedä mitä tekee.
Tiedän tunteen että on vi...umainen korjata tällaisia jötöstyksiä !
Markan suutari tekee kympin vahingon ku ei tiedä mitä tekee.

Tiedän tunteen että on vi...umainen korjata tällaisia jötöstyksiä !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Totta turiset...itse en kyllä ymmärrä miten voi olla niin tyhmä, että kiertää noin pitkät. Tosiaan sentin vielä yli oli kannat, se kiinnike heilu irrallaan...ei oo syvemmälle saanu.toms kirjoitti:
Tiedän tunteen että on vi...umainen korjata tällaisia jötöstyksiä !
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
No, käytännössä moottori+vaihteisto nostetaan kokopakettina pois konetilasta ja loota ja kone erotetaan toisistaan vasta noston jälkeen. (Vaihteistoa ei voi irroittaa millään opilla siten, että moottori jäisi konetilaan.) Yleensä se lohkon ja vaihteiston välinen sauma vuotaa moottoriöljyä ja koko vaihteisto on öljynpeitossa jokapuolelta senkin takia. Ripeä 2hlö:n remonttiryhmä tekee ton homman päivässä leikiten. Taas, jos pakoputken ja alapallon pulteista lähtien kaikki panee hanttiin, niin voi hyvinkin mennä pitkä viikonloppu tossa savotassa tapellessa. Foorumilta löytyy moottorivaihteisto -paketin irroitusohjeita useitakin, joten ei muuta, kun hakua peliin.S1mppa_ kirjoitti:sellanen kysymys viellä, kun olen tarttumassa tuohon laatikon purkuun.. irtoaako laatikko moottorista ilman suuria taisteluja ja onko tuohon olemassa jotain kriittisiä kikkoja mitä ois hyvä teitää?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
nyt vielä kriittinen kysymys, että minne vaihdelaatikossa tulee todella pieni stefa? motonetin tiiviste-sarjan mukana tuli, mutta en keksi järkevää paikkaa minne se tulisi...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: vaihteisto kusee, apua kaivataan.
Muistahan laittaa lohkon ja vaihteiston välisiin pulttien kierteisiin vaikkapa silikonia.Ainakin toisen puolen reikiin tuo tiivistys on tehtävä.Muuten vuotaa varmasti.