Vielä pari viikkoa pitää odotellaTTiD kirjoitti:Joo, eiköhän tuommoinen tule sitten kesällä! Ei ole aivan hinnalla pilattu. On tullut testattua tuota kulkupuoltakin, helposti se sen 220 vääntää, tosin ei kehtaa aivan tappiin asti kun on vielä nastat alla. (tietysti suljetulla alueella)
TTiD
Re: TTiD
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
						-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Minä olen sen verran nyhvö, että menin ohjekirjan mukaan. >3000km - ei täyskaasukiihdytystä, >5000km ei kierroksia yli 4000rpm. Ja 5000km:n jälkeen kokoajan täysillä kiekat tapissa ja jalka lattiassa. Polttoaineenkulutus on sen mukainen!
Ajelin aamulla ihan piruuttani ikkunat auki kaupungilla pikku tovin kuullakseni hieman suuntaa miltä auto kuulostaa ulospäin... Kauhealta! Aivan kauhealta.
TTiD Cabessa saa pitää poppivehkeet isolla jos meinaa tuulettaa kampaustansa. On se diesel ruman kuuloinen, ei siitä mihinkään pääse. Onneksi siitä kuuluu sisälle vain vaimea murinaa.
Että ihan syystäkin saa laittaa tuplat taakse aivan vapaasti. Ei se ääni siitä ainakaan huonone. Tuleepahan jotain mikä peittää sen runksutuksen mitä konehuoneesta kuuluu.
Nämä siis perinteisen Petrol headin mielipiteitä.
Edit:
Käy pian kesällä niin, että kun tuuletusluukut on auki niin kuuntelee jotta roska-autohan se sieltä tulee. Mutta mites se nyt perjantaina tulee??..
Ei, kun sehän on meidän rouva tulossa töistä Bi-turbollansa.
  
			
			
									
									Ajelin aamulla ihan piruuttani ikkunat auki kaupungilla pikku tovin kuullakseni hieman suuntaa miltä auto kuulostaa ulospäin... Kauhealta! Aivan kauhealta.
TTiD Cabessa saa pitää poppivehkeet isolla jos meinaa tuulettaa kampaustansa. On se diesel ruman kuuloinen, ei siitä mihinkään pääse. Onneksi siitä kuuluu sisälle vain vaimea murinaa.
Että ihan syystäkin saa laittaa tuplat taakse aivan vapaasti. Ei se ääni siitä ainakaan huonone. Tuleepahan jotain mikä peittää sen runksutuksen mitä konehuoneesta kuuluu.
Nämä siis perinteisen Petrol headin mielipiteitä.
Edit:
Käy pian kesällä niin, että kun tuuletusluukut on auki niin kuuntelee jotta roska-autohan se sieltä tulee. Mutta mites se nyt perjantaina tulee??..
Ei, kun sehän on meidän rouva tulossa töistä Bi-turbollansa.
Saabclubin jäsen #1079 
Saab 900 Aero T16S Talladega red
						Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Kerkiätkö tiellä ajella ollenkaan, vai pelkästään lentokenttää päästä päähän?Marko A kirjoitti:>5000km ei kierroksia yli 4000rpm. Ja 5000km:n jälkeen kokoajan täysillä kiekat tapissa ja jalka lattiassa. Polttoaineenkulutus on sen mukainen!
Eli onko Hirschin pakoäänenvahvisimet sittenkin ansainneet markkinarakonsa?Marko A kirjoitti:Ajelin aamulla ihan piruuttani ikkunat auki kaupungilla pikku tovin kuullakseni hieman suuntaa miltä auto kuulostaa ulospäin... Kauhealta! Aivan kauhealta.
TTiD Cabessa saa pitää poppivehkeet isolla jos meinaa tuulettaa kampaustansa. On se diesel ruman kuuloinen, ei siitä mihinkään pääse. Onneksi siitä kuuluu sisälle vain vaimea murinaa.
Että ihan syystäkin saa laittaa tuplat taakse aivan vapaasti. Ei se ääni siitä ainakaan huonone. Tuleepahan jotain mikä peittää sen runksutuksen mitä konehuoneesta kuuluu.
Re: TTiD
Ei tahdo ehtiäRistom kirjoitti: Kerkiätkö tiellä ajella ollenkaan, vai pelkästään lentokenttää päästä päähän?
Jep.Ristom kirjoitti:Eli onko Hirschin pakoäänenvahvisimet sittenkin ansainneet markkinarakonsa?
Hinnaksi Hirsch paketillehan hintaa tulee osille 1050€ ovh:lla. Tuosta voi klubilainen saada jonkun pojon pois jos liikkeestä löytyy myötätuntuo. Paketissa vaan on semmonen jutska TTiD:n kohdalla, että kun toista lämpökilpeä ei tarvita, eikä putken kannattimia - kaikki on jo vakiona. Eli hinta TTiD:n kohdalla voi olla hieman eri. Vielä loppusyksystä Hirschiltä ei asiaan saanut tarkennusta.
Vois kysäistä ja siinä samalla jo varovasti tunnostella joko softaa on saatavilla. Alustavat huhut kertoo saksalaisilla foorumeilla jotain 200hp/420Nm paketista. Mitään virallista en ole kuullut.
Saabclubin jäsen #1079 
Saab 900 Aero T16S Talladega red
						Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Pikainen infopläjäys. Hirsch softa TTiD:lle tulee arviolta kolmennella vuosineljänneksellä Hirschin mukaan. Eli heinä-syyskuun aikana julkaistaan.
Tämä tieto suoraan Hirschiltä, joten pitänee paikkansa.
			
			
									
									Tämä tieto suoraan Hirschiltä, joten pitänee paikkansa.
Saabclubin jäsen #1079 
Saab 900 Aero T16S Talladega red
						Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Vähän OT mutta kun asiasta on keskusteltu ja Aero A6 TTID koeajokin vielä muistissa. Kävin eilen ajamassa kaverin uutta A4 (MY08) 2.0TDI. Ei voi kuin ihailla kuinka Audi miehet ovat automaatin valmistaneet. Multitronicin vaihtoja ei edes huomaaMarko A kirjoitti:Jokatapauksessa nykyinen A6 TTiD on yksi jouhevimmista automaateista (luokassaan) joita olen itse ajanut. Variaattorit ja DSG:t menee vielä edelle.
Saabilla silti ajan enkä Audista haaveile, mutta kiva on kokeilla vaihtoehtoja ja vertailla merkkejä
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
 
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
						Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TTiD
Kävin juuri kokeilemassa TTID A6:sta ja ei voi kuin kehua kuinka hyvä oli ajaa, eikä voi moittia automaatin vaihtoa varsinkin sport asento tuotti aika leveän hymyn naamalle. Kuin myös kaverin joka kävi ajamassa mun jälkeen. Ollaan kuitenkin molemmat bensamanuaalin ajajia.
Kyllä tuli houkutus lähteä välirahaa kyselemään, vaan vielä malttoi.
			
			
									
									Kyllä tuli houkutus lähteä välirahaa kyselemään, vaan vielä malttoi.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
						9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: TTiD
Niin no eihän niitä vaihtoja voi huomata kun niitä ei oikeastaan tapahdu samaan tyyliin kuin perinteisessä planeettapyörästöillä toteutetuissa automaateissa. Multitronichan on se "metallihihnavariaattori".Twarrior kirjoitti:Vähän OT mutta kun asiasta on keskusteltu ja Aero A6 TTID koeajokin vielä muistissa. Kävin eilen ajamassa kaverin uutta A4 (MY08) 2.0TDI. Ei voi kuin ihailla kuinka Audi miehet ovat automaatin valmistaneet. Multitronicin vaihtoja ei edes huomaaMarko A kirjoitti:Jokatapauksessa nykyinen A6 TTiD on yksi jouhevimmista automaateista (luokassaan) joita olen itse ajanut. Variaattorit ja DSG:t menee vielä edelle.![]()
, tosin ei 143hv tehojakaan vs Saban 180hv
. Mutta oli hyvä automaatti ja lisäksi hiljaisuus 100km/h nopeudessa aivan eri luokkaa.
Saabilla silti ajan enkä Audista haaveile, mutta kiva on kokeilla vaihtoehtoja ja vertailla merkkejä
Sitä en kiistä etteikö kyyti moisella ois mukavaa. Jonnin verran runsaanlaisesti vain tuntuu olleen vikoja noissakin variaattorivaihteistoisssa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
						900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: TTiD
Ajomukavuudeltaan paremmuusjärjestyksessä by MarkoA:
Audin Multitronic, BMW uusimmat ZF:t, VAG:n DSG:t ja sitten tulee iso liuta perässähiihtäjiä. Saab siellä jossain seassa. Ei ole paras, mutta ihan hyvä.
Uus A4 on muuten melko mullistava ajokokemus. Loistava auto kaikin puolin.
			
			
									
									Audin Multitronic, BMW uusimmat ZF:t, VAG:n DSG:t ja sitten tulee iso liuta perässähiihtäjiä. Saab siellä jossain seassa. Ei ole paras, mutta ihan hyvä.
Uus A4 on muuten melko mullistava ajokokemus. Loistava auto kaikin puolin.
Saabclubin jäsen #1079 
Saab 900 Aero T16S Talladega red
						Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: TTiD
Juu, paitsi peräkontista (sedan). Muoto on sellainen ettei sinne voi laittaa juuri mitään ilman penkkien kaatamista, mikä sekin lienee lisävarusteMarko A kirjoitti: Uus A4 on muuten melko mullistava ajokokemus. Loistava auto kaikin puolin.
Ajettavuus, äänet sisälle yms sellaiset asiat on kyllä loistavasti kunnossa. Laatuvaikutema myös vuosia Saabia edellä.
Mitenkähän tuo yllä oleva liittyy TTID:n
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss
 
Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
						Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Re: TTiD
Vihdoinkin auto saapunut liikkeeseen 
  Kävin tänään kurkkaamassa autoa liikkeellä ja mahdollisesti ensi viikolla olis paperisota selvä ja kilvet kiinni uudessa Cabbessa.  
			
			
									
									9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
						9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
TTiD kirjoitti:Saapa nähdä tuleeko automaatille softaa laisinkaan...
http://extranet.hirsch-performance.ch/data/?
AT6 180hp 370Nm -> 200hp 420Nm Coming soon
MT6 180hp 400Nm -> 200hp 420Nm Coming soon
Tämä tieto ilmeisesti siis paljastaa, että automaatin 370Nm rajoitus ei tule laatikon kestosta vaan ajettavuudesta. Laatikko on siis ilmeisesti sama kuin XWD:stä löytyvä jossa on heti suoraan 400Nm. Automaatin omaaville tarjolla siis enemmän plussaa
Ja tiedot löytyy Suomen listalta, joten tullenee tarjolle myös täällä ja koska autossa on ymmärtääkseni 210hp 2.0TS version kanssa yhtenevät jarrut, niin paketti lienee myös laillinen.

Saabclubin jäsen #1079 
Saab 900 Aero T16S Talladega red
						Saab 900 Aero T16S Talladega red