Alihankkija kirjoitti:Viime perjantaina VT3 / Keimola: puolikas Sideloaderi tyhjänä, todellista 108km/h. Lauantaina tie 25 / Vihti: Kou***n puolikas, todellista 98km/h. Tänään aamupäivällä tie 130 / Hyvinkää: Vidg****n puolikas, todellista 102km/h..
Millä mittasit? Omalla auton mittarilla, joka on "tarkastettu" sillä täysin oikein näyttävällä tienvarsitutkalla, poliisin käyttämällä tutkalla, vai omasta autosta gps:llä ajamalla "samaa nopeutta" kuin mitattava.
Vain yksihän näistä näyttää oikein, joten silloin sinun luulisi olevan poliisi eli kysymys kuuluu: Miksi et sakottanut kuljettajia?
Ps: sellaista yritystä kuin Vidgren ei ole ollut pitkään aikaa.
JoonasN kirjoitti:Millä mittasit? Omalla auton mittarilla, joka on "tarkastettu" sillä täysin oikein näyttävällä tienvarsitutkalla, poliisin käyttämällä tutkalla, vai omasta autosta gps:llä ajamalla "samaa nopeutta" kuin mitattava.
Vain yksihän näistä näyttää oikein, joten silloin sinun luulisi olevan poliisi eli kysymys kuuluu: Miksi et sakottanut kuljettajia?
Eipä poliisin tutkatkaan täysin tarkkaa tulosta anna. Tämän takia Suomessa ei ole vielä nollatoleranssiin menty ylinopeussakkojen suhteen.
Joopa.. hyvin on muistissa vielä ajat(vajaa 10 vuotta sitten) kun rekkakuskin apumiehenä ajoittain olin, ainakin sen yhden kuskin nopeuksista voin sanoa että harvemmin mentiin rajoitusten mukaan(pahimmillaan mentiin n.120km/h!). Kyllä se autosta riippumatta oli tiedossa kuinka rajoitin saadaan ohitettua.. osassa otettiin sulake irti, joissain kaksikin, joissain väännettiin virta-avainta "puoleenväliin" kunnes jokunen merkkivalo sammui, jotkut menivät yli rajoittimen kun hipaisi kytkintä rajoittimen tullessa vastaan.. keinoja oli yhtä monia kun autojakin ja parhaimmat olivat ihan oikeasti katkaisijalla ON/OFF.
Pelkästään rajoittimen ohitukseenhan se ei tietenkään tyssännyt, vaan tällä suunnalla suomea erään ison päivittäistavarakaupan tukkurin leivissä tuntui olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että kuorman teot/purut sekä ruuhakassa seisomiset merkittiin lepoajoiksi.. muuten olis menny pahastikkin ylitte sallittujen työaikojen. Mut tätähän se tuppaa olemaan likipitäen kaikissa tukkureiden kuormia ajavissa firmoissa.. se on vaan pakko kuskien tehdä jos työnsä meinaa pitää.
Ps: sellaista yritystä kuin Vidgren ei ole ollut pitkään aikaa.
Eipä niin mutta niin neloset edelleen vain kopeissa komeilee...
Ja mittasin millä mittasin:) Mitä se sinua liikuttaa ? Meinaatko, että olisi (tavasta riippuen) tullut niin isoja heittoja että nopeus olisi jäänyt 80km/h ?
Alihankkija kirjoitti:Ja mittasin millä mittasin:) Mitä se sinua liikuttaa ? Meinaatko, että olisi (tavasta riippuen) tullut niin isoja heittoja että nopeus olisi jäänyt 80km/h ?
Ei se minua liikutakkaan, mutta jos noin tarkkoja nopeuksia esitetään, niin luulisi
olevan perustelujakin.
Tavasta riippuen näköjään noita heittoja tuntuu tulevan.
Itse ajelen periaatteella, että pidän turvavälin takanani. Normaalisti tulee päästeltyä noin 90kmh 80-alueella, jolloin se scanian säleikkö ei ole takaikkunassa. Alamäissä jos huomaan rekan nopeuden kiihtyvän yli yhdeksänkympin, kiihdytän myös itse, ettei rekan tarvitsisi hidastaa hyvin ansaittua vauhtiaan.
Kyllä, ajan ylinopeutta ja olen hullu sekopää kakara joka vielä tappaa jonkun, mutta näin olen tähän asti pärjännyt ja luultavasti myös välttänyt harmaat hiukset kanssakulkijoilla. Vastuuttomalla ajotavallani en ainakaan vielä tähän mennessä ole tappanut ketään.
Liikenneturvallisuus alkaa omasta itsehillinnästä. Jos alkaa 88kmh liikkuva yhdistelmäajoneuvo kiristämään, olet luultavasti itse teistä kahdesta se suurin liikenneturvallisuus riski kun alat ottamaan sieppiä kyseisen henkilön ajamisesta ja unohdat keskittyä omaan ajamiseen. Samahan pätee myös monessa muussa eri tilanteessa jossa keskittyminen siirtyy toisen autoilijan hölmöilyihin. Jos joku tietämättään tai tietoisesti hölmöilee, ei kukaan ole velvollinen ruveta henkilöä muistuttamaan asiasta vilkuttelemalla valoja, tööttäilemällä tai näyttämällä erilaisia käsimerkkejä. Toki itseänikin v*tuttaa tietyt tilanteet liikenteessä ja keskittyminen siirtyy toisen touhuihin, mutta jokainen voi toki miettiä, että eikö tien päällä nyt ole parempaakin tekemistä kuin keskittyä toisten tekemisiin...?
Aion tästä eteenpäinkin ajaa maantiellä ~10kmh yli rajoitusten (todellista nopeutta), aion myös ohittaessa olla täysin noudattamatta tien varressa seisovaa kylttiä numeroineen ja pyrkiä ohi edellä ajavasta mahdollisimman nopeasti.
Jos liikenteessä pelottaa niin voi toki siirtyä kiskojen päälle, ilmaan tai vetten päälle.
Tästä varmaan moni nykäsee herneet pikku nenuliinsa, mutta näin minun päässäni. Näillä eväillä olen pärjännyt, enkä juurikaan ole kuullut olevani vaarallinen tiellä liikkuja. Minun kyydissäni on pääsääntöisesti ollut iloisia ja turvallisuuden tunteneita ihmisiä, kuljettaessani sitten henkilöautoa, pakettiautoa, kuorma-autoa, yhdistelmää tai linja-autoa.
Aamen ja aurinkoista kevättä kaikille (jäljelle jääneille) saab-tovereille.
aja vain minun puolestani se 10km/h yli rajoituksen, en minä ainakaan siitä hermostu.. eriasia ovat sitten ne kaverit jotka liikkuvat sinivalkoisilla autoilla joissa lukee poliisi...
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Cruor kirjoitti:Jos alkaa 88kmh liikkuva yhdistelmäajoneuvo kiristämään, olet luultavasti itse teistä kahdesta se suurin liikenneturvallisuus riski kun alat ottamaan sieppiä kyseisen henkilön ajamisesta ja unohdat keskittyä omaan ajamiseen. Samahan pätee myös monessa muussa eri tilanteessa jossa keskittyminen siirtyy toisen autoilijan hölmöilyihin.
Tämä oli mielestäni hyvin ilmaistu
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
muppelo kirjoitti:aja vain minun puolestani se 10km/h yli rajoituksen, en minä ainakaan siitä hermostu.. eriasia ovat sitten ne kaverit jotka liikkuvat sinivalkoisilla autoilla joissa lukee poliisi...
Onko siihen sitten joskus puututtu kun ajelee mittarin mukaan kympin yli?
Itselle ei ole tullut napinaa, oli sitten sinipukuiset miehet autollaan ajaneet takana, edessä tai sitten puskassa erään laitteensa kanssa.
Enkä ole myöskään kuullut siitä kympin yli sakkoja saavan (ja useampi kaverikin ajaa työssää todella paljon).
Pitäsköhän koputtaa puuta?
muppelo kirjoitti:aja vain minun puolestani se 10km/h yli rajoituksen, en minä ainakaan siitä hermostu.. eriasia ovat sitten ne kaverit jotka liikkuvat sinivalkoisilla autoilla joissa lukee poliisi...
Onko siihen sitten joskus puututtu kun ajelee mittarin mukaan kympin yli?
Itselle ei ole tullut napinaa, oli sitten sinipukuiset miehet autollaan ajaneet takana, edessä tai sitten puskassa erään laitteensa kanssa.
Enkä ole myöskään kuullut siitä kympin yli sakkoja saavan (ja useampi kaverikin ajaa työssää todella paljon).
Pitäsköhän koputtaa puuta?
Sama vika Rahikaisella. Ohikin on menty poliisiautosta 110kmh lasissa satasen alueella ohitustiellä, ilman minkäälaisia suullisia/kirjallisia huomautuksia.
Cruor kirjoitti:
Aion tästä eteenpäinkin ajaa maantiellä ~10kmh yli rajoitusten (todellista nopeutta), aion myös ohittaessa olla täysin noudattamatta tien varressa seisovaa kylttiä numeroineen ja pyrkiä ohi edellä ajavasta mahdollisimman nopeasti.
Tota jälkimmäistä tapaa tulee myös itse useimmiten noudatettua, tänään tuli sitten tilastotappio , 100n rajoitusalueella polkaisin alamäessä rekasta ohitte (rekan vauhti oli noin 85kmh) ja sattui sitten monivärivaloilla varustettu mondeo tulemaan vastaan ja kellottivat 134kmh , 18 päiväsakkoahan siitä kertyi, mutta sellaista sattuu.
Eikös autokoulussa opetettu, että edellä olevan pitää hidastaa reilusti vauhtia, jos joku roikkuu puskurissa. Jos siellä on siis rekka, niin pitää ajaa niin hiljaa, että sen rekankin mitätön turvaväli riittää, jos itse isket jarrut pohjaan. Se on aika hiljaa se.
Olen koittanut yleensä ystävällisesti antaa pari vilautusta jarruvalolla tai sumuvalolla ja ottaa sen jälkeen itse etäisyyttä. Jos se ei tehoa, niin mäkisessä maastossa vauhti pois ylämäessä. Alkaa tehota paremmin, talvella vielä paremmin.
Sanaa ammattilainen ei voi painottaa kovasti, jos ei ole turvaväliä. Pitäisihän ammattilaisen tuntea turvavälin merkitys ja kuljettamansa ajoneuvon pysäytyskapasiteetti.
No, ei ketään kai liikenteessä saa kiusata. Vai oliko ne termit nyt "vastustajan kaista" ja "kilpailijat"?