Terve!
Tässä on nyt vaihdeltu autoihin kesärenkaita. Erilaisia tunkkeja on vaikka millä mitalla autojen omien tunkkien lisäksi.
Etupäässä nää nostamisjutut koskee 900 mallia, mutta saa tähän muistakin malleista keskustella.
Korissahan on tunkinkorvakepaikat joista voi myös nostaa. Takana yhdet mahdolliset nostopaikat ovat alatukivarren kiinnitykset. Ja edessä etupohjapalkkien paksulla osalla. Näihin kohtiinhan voi myös laittaa autopukit.
Olen nähnyt tai kuullut 900 mallia nostettavan myös huonoista kohdista. Näitä ovat edessä oleva alumiinipalkki ja takana taka-akseli. Mielestäni näistä ei pitäisi nostaa.
Nykyään on myös saatavilla citymaastureille ja muillekkin maastureille tarkoitettuja tunkkeja (taitaa niitä ennekin olla ollu). Niissähän on paljon korkeampi nostokorkeus. Mahtaako olla kannattavaa nostaa koko kylkeä ylös kerralla?
Esim. etutunkinkorvakkeesta nostamalla nousee takapääkkin ylös kun vain tarpeeksi nostaa. Mutta vääntääkö tämä liikaa koria ja jousituksen osia?
Ainakin huomasin että etupyörät eivät ole huomattavasti eri asennossa, mutta takapyörät ovat. Ne kun pysyvät edelleen maan / lattiatasonsuuntaisesti.
Ainakin renkaita vaihtaessani huomasin että esim. pitkittäistakatukitangon pusla on huomattavasti rasittuneessa asennossa.
Auton nostaminen
Auton nostaminen
SAAB
Re: Auton nostaminen

Se on totta että autoja on nosteltu mitä ihmeellisimmistä paikoista, jopa ihan "ammattilaisten" toimesta

Re: Auton nostaminen
Paras mitä olen nähnyt: ikkunat auki ja kouralla nostettu... tosin oli kyseessä romunkerääjä.
Re: Auton nostaminen
Ja puuta tms. välissä voisi kyllä olla useamminkin.. 
