Poika täyttää 18, OG vai NG?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Saab 900i 16v
"Ruisku"

Re: Poika täyttää 18, OG vai NG?

Viesti Kirjoittaja Saab 900i 16v »

make_saab kirjoitti:OG:ssä kestää ainakin noi puskurit harjotella sitä ajoo.. eikös NG:n vastaavat ole suht ohkaista muovia vai onko mulla ihan väärä mielikuva ? :roll:
Meitin 900 on kestäny vallan mainiosti vaimokkeen päivittäisenä kauppakassina vaikka sillon tällöin törmäileekin seiniin ym. esteisiin :lol:

Joo sain kokea kuinka hyvät og satkun puskurit on. Tässä yks yö ihan pimeellä peruutin huomaamattani maakiveen ja vauhtiakin oli ihan kiitettävästi. Yhtäkkiä vaan pamahti. Olin ihan varma, että nyt meni puskuri sököks. Tutkin asian, niin vahinko oli suhteellisen pieni. Kuljettajan puolen kulma, siis kulma mihin tulee pakoputken pää, osu siihen kiveen. Puskurissa ei ollu minkäänlaista vauriota. Mutta se rauta, millä puskuri on korin kulmista kiinni ja mihin tulee pakarin viimeinen kiinnike, niin se vääntyi koriin kiinni täydellisen ässän muotoon. Puskuri vaan meni sen verran sisään, etä kiilas takaluukun jumiin. Nyt tossa just otin puskurin irti ja oikasin raudan ja taas on vehje vireessä. :saab: kestää!!! Puskurit on rautaakin lujempaa!
Saab... Ainut millä jotain tekee!
2.3i-16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

aero kirjoitti:Tonnari, ellei pelkää olla kuskina ja tankata ;). Sekään ei ihan turvaton ole, mutta tilaa on sisällä jo eri malliin kuin satkussa - jopa siihen malliin, että ko. kulkine on helposti kaveriporukan valinta illalla liikenteeseen, kun takapenkille mahtuu ihan oikeasti istumaan. Kuten joku jo totesi, CS-kori on jo lähtökohtaisesti kestävä ja nätti ja jos automaattiin päätyy, niin tonnarin 4-pykäläinen ZF hakkaa OG:n 3-lovisen BW:n teknisesti joka suuntaan ajaessa.

Itse antaisin äänen myös alkupään CS(E) tonnarille, millä koneella tahansa ja manuaalina, jotta kulutus pysyy hieman pienemmissä lukemissa. Kyllä sitä saa itsensä tapettua niillä tehoilla mitä vakiosaabista löytyy, oli se sitten vapari tai turbo, molemmilla pääsee ohitustilanteeseen sen 200 km/h. Kuskin järjenkäytöstä se on kiinni.

Tonnari on ainakin erittäin helppo auto oppia hallitsemaan auton käytös eri tilanteissa, (nuoriso kuitenkin harrastaa sitä käkkäriä isolla parkkipaikalla kovasta vauhdista) hallintalaitteet mukavasti (niinkuin kyllä myös 900 OG ja NG:ssä) ja 1992 CS(E)-koriselle ei ainakaan kehdannut silloin nauraa kukaan kun itse sain kortin (2002) eikä vielä viime kesänäkään kun pikkuveli opetteli samalla autolla ajamaan. Tonnarit ovat myös usein hyvin varusteltuja.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
99 GL
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jokos on auto ostettu? :)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin