Myyjä puhui jostain 0,8 lukemista. Siinä vaiheessa mun pitää kyllä jo keskittyä itseni penkillä pitämiseen
Kun kaasua painaa, voi jäädä odottelemaan ahtojen nousua. Sit kun ne on jossain siellä 0,6 paikkeilla voi tarrautua rattiin kiinni, sillä kohta lähdetään
Pysytäänpäs otsikon mukaisessa aiheessa. Alkuperäinen 99 projektinihan oli juuri 99 hankinta. Tänään tein uusimman, järjestyksessään neljännen tuplaysi ostokseni. Oikeastaan tällaiset tarinat kuuluvat kategoriaan "Lucan tempaukset"
Alunperin kävin vain katsomassa autoa välittääkseni tietoa eteenpäin, mutta autopa osoittautuikin haalistuneen ulkokuorensa alta todelliseksi helmeksi ja syntyi pakonomainen tarve pelastaa se lohduttomalta kuulostavalta tulevaisuudeltaan. Kun myyjä sai vielä minut narutettua, niin tässä sitä nyt ollaan. Kuvat puhukoon puolestaan...
jariha kirjoitti:Oikeastaan tällaiset tarinat kuuluvat kategoriaan "Lucan tempaukset"
Kieltämättä yllätit minut tuolla ostoksella, mukavaahan se on huomata etten ole ainoa "täyssairas" 99-rintamalla
Sivun kuvia katsellessa en voi kun ihmetellä millaisen aarteen olet löytänyt. 1977 on eräänlainen käännekohta 99:n historiassa, tuli isot vilkut ja takavalot ja auton olemus muuttui merkittävällä tavalla. Mutta tuossa on edelleen sitä 70-luvun henkeä, ja ainakin minun silmissäni se erottuu täysin 80-luvun tuplaysistä: Takavalojen valkoiset koristet, kylkilistat ylhäällä, 80-luvun malleja sirommat puskurit kahdella koristeraidalla, kauniit jalalliset peilit, klassinen sämpyläratti ja 99 istuimet reiällisellä niskaosalla. Tosi hieno peli. Tuon myötä saat varmaan mukavasti uutta näkökulmaa sun 73/75 vuosimalleihinkin. Nyt sun pitäs kai hankkia vielä 71 ja 79 vuosimallin ysiysit
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:Tuon myötä saat varmaan mukavasti uutta näkökulmaa sun 73/75 vuosimalleihinkin.
Etenkin ratti luo tunnelman ohjaamossa. Emssin ohkanen "luuratti" on aivan nostalginen, ällän "ralliratti" taas on upea käytössä, mutta vie tunnelman alkuperäisyydeltä. GeeÄllän sämpylä on tosiaan aitoa Saabia parhaimmillaan, jotenkin turvallisen tuntuinen. Olisko siellä peräti Airbag?
77:ssa on parempi äänieristys tai sitten kaasari on huomattavasti paremmissa säädöissä, muuten erot ovat pienoisia. Tässä uusimmassa kaikki nippeli ja nappelit sekä sisävalot toimii, joten auto tuntuu hyvin modernilta ja uudelta.
lucaf kirjoitti:Nyt sun pitäs kai hankkia vielä 71 ja 79 vuosimallin ysiysit
79 tuo vähän uutta tähän 77:aan verrattuna, mutta 71 kromipuskurein kyllä täydentäisi rivistöä