Vihreä.Jontse kirjoitti:Minkähän värinen piuha on sähköantennin herätevirta
Saab 9000 sähköantennit
Re: Saab 9000 sähköantennit
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Moi
Aikani oljysin ja rasvasin ja aina se oli talvella jumissa. Jossain aimmassa antenniketjussa joku neuvo, että vahatkaa se antenni ja niin tein. Siihen loppu antennijumit. Siis tässä vanha neuvo uudesti kopioituna.
saabikko
Aikani oljysin ja rasvasin ja aina se oli talvella jumissa. Jossain aimmassa antenniketjussa joku neuvo, että vahatkaa se antenni ja niin tein. Siihen loppu antennijumit. Siis tässä vanha neuvo uudesti kopioituna.
saabikko

SAABIKKO jo vuodesta 1978
Itse asensin ratin alle pienen kytkimen, jolla antennin voi pitää aina halutessaan alas laskettuna, poissa keräämästä pölyä ja muuta paskaa.
Useimmin tulee kuitenkin kuunneltua jotain Mp3-levyä, jolloin antennia ei tarvita ja ainakaan tuo Pioneerin soitin ei osaa levysoitossa laskea antennia alas, vaan masto on pystyssä aina kun soitinkin on päällä.
Ja vaikka antenni sattuisikin josku tulevaisuudessa jumittumaan, niin tuolla kytkimellä sitä on helpompi suostutella laskeutumaan alas, kuin soitinta päälle/pois renkuttamalla.
Useimmin tulee kuitenkin kuunneltua jotain Mp3-levyä, jolloin antennia ei tarvita ja ainakaan tuo Pioneerin soitin ei osaa levysoitossa laskea antennia alas, vaan masto on pystyssä aina kun soitinkin on päällä.
Ja vaikka antenni sattuisikin josku tulevaisuudessa jumittumaan, niin tuolla kytkimellä sitä on helpompi suostutella laskeutumaan alas, kuin soitinta päälle/pois renkuttamalla.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Itse revin tuon irti ja tavallinen antenni tilalle, kyllä rupes radiokin kuuluun ja ylimääräinen kurnutus loppui.
Vähän samanlaisia kokemuksia ex-Aerossa. Kuuluvuus ei ollut ehkä niin hyvä kuin olisi uudella radiolla kuvitellut ja kyllähän se sitten kakkos-talvena muutaman kerran jäykisteli. Etelä-Suomen sohjo & ajoviima tekee sen väkisin likaiseksi, jolloin se pitää puhdistaa ja ohut öljy ei välttämättä tee mitenkään pahaa.Reetu kirjoitti:Itse revin tuon irti ja tavallinen antenni tilalle, kyllä rupes radiokin kuuluun ja ylimääräinen kurnutus loppui.
Mutta olihan se omalla tavallaan siisti..

Menee vähän OT:ksi, mutta mulla on Cabbessa toteutettu antennin ohjaus myös napilla, istuinlämmitinnappien vieressä on "ylimääräinen" nappi jossa merkkinä on ympyrä.Defeat kirjoitti:Itse asensin ratin alle pienen kytkimen, jolla antennin voi pitää aina halutessaan alas laskettuna, poissa keräämästä pölyä ja muuta paskaa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Juuri tämä on suunnitelmissa. Ajattelin kierrättää sen mankan herätevirran esim sen Extra-napin kautta, niin ei jää antenni ylös vaikka sen unohtaisikin. Toinen paikka tosiaan se istuinlämmittimien nappien vieressä oleva tyhjä napin paikka.Defeat kirjoitti:Itse asensin ratin alle pienen kytkimen, jolla antennin voi pitää aina halutessaan alas laskettuna, poissa keräämästä pölyä ja muuta paskaa.
Itsellä Pioneerin soitin niin ikään ja lähinnä tulee kuunneltua iPodia. Jostain syystä ainoa radiokanava, mitä suosin kuunnella, ei kuulu kunnolla tuolla antennilla. Mene ja tiedä. Onko muilla ongelmia YleX kanssa?
Terve Saabistit!
Olen itsekkin tapellut parissa tonnarissani radion huonon kuuluvuuden takia ja näillä sivuilla joku mestari kirjoitteli, että tonnarissa käytetty 140 ohm antennijohto ei sovellu japanilaisille radioille, siis esim Sonylle!
Ja kyllä on ero kuin yöllä ja päivällä, kun laitoin 75 ohmisen antennijohdon. Homma oli sinällään helppo, kun uuden sähköantennin johto yletti suoraan radiolle, en vaan laiskuuttani aijemmin niin tehnyt, vaan heitin kaapelin kiinni alkuperäiseen ruskeaan antennijohtoon.
Nyt tulee radiotakin kuunneltua, kun se ei rutise ja sähise joka mutkassa. Tietysti äänenlaatu on viellä paljon huonompi kuin CD-levyltä, mutta kyllä sitä joutessaan ajaessa kuuntelee
Kiitos hyvästä vinkistä!
Ari
Olen itsekkin tapellut parissa tonnarissani radion huonon kuuluvuuden takia ja näillä sivuilla joku mestari kirjoitteli, että tonnarissa käytetty 140 ohm antennijohto ei sovellu japanilaisille radioille, siis esim Sonylle!
Ja kyllä on ero kuin yöllä ja päivällä, kun laitoin 75 ohmisen antennijohdon. Homma oli sinällään helppo, kun uuden sähköantennin johto yletti suoraan radiolle, en vaan laiskuuttani aijemmin niin tehnyt, vaan heitin kaapelin kiinni alkuperäiseen ruskeaan antennijohtoon.
Nyt tulee radiotakin kuunneltua, kun se ei rutise ja sähise joka mutkassa. Tietysti äänenlaatu on viellä paljon huonompi kuin CD-levyltä, mutta kyllä sitä joutessaan ajaessa kuuntelee
Kiitos hyvästä vinkistä!
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Kas.. Pitääpä paneutua. Eipä tullut ensimmäisenä mieleen 
Ihmettelinkin, että mitä hajotin ensimmäisen cd-soittimeni asennuksessa joskus muinoin, kun vakiomankalla kuului mainiosti ja sonyllä ei, eikä sittemmin pinohiirelläkään.

Ihmettelinkin, että mitä hajotin ensimmäisen cd-soittimeni asennuksessa joskus muinoin, kun vakiomankalla kuului mainiosti ja sonyllä ei, eikä sittemmin pinohiirelläkään.
Sonett73 kirjoitti:Terve Saabistit!
Kiitos hyvästä vinkistä!
Ari
Poikkeus vahvistaa säännön. Itse sain lopulta sen sähköantennin kuntoon ja hyvin kuuluu reilu 10-vuotiaalla pioneer cd-radiolla. Ja kaapelointi se ruskea alkuperäinen. Tosi on, että impedanssi kaiken a&o.
Kuului aika hyvin jo aikaisemminkin kun pelkkä antennin runko oli takaluukussa johdon pätkän kanssa odottelemassa asennusta.

Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05