TTiD
Re: TTiD
[/quote]
Käytin tänään työkaveria pikku lenkillä. Motarilla polkaisin satasen vauhdissa kaasun pohjaan ja ohituksen päätteeksi vauhtia oli 150 km/h ilman mitään hässäkkää. Kaverikin äimisteli kun vauhti vaan kiihtyy eikä huomaa mistään muusta kuin että selkänoja on hyvä keksintö
Lähteehän tuo paikaltaankin kiukuttelematta mutta ohituskiihtyvyys on hyvin pitkälle ilmiömäinen. Tykkään tosi paljon [/quote]
Älkää hyvät ihmiset kirjuuttako tuollaisista tänne... kohta alkaa taas tasanopeusväittely
No, leikki leikkinä. Saksassa aattelin kesälomille tullessa hiukka kokeilla ja sitten lomilta lähtiessä takaisinpäin kilometrejä on jo kunnolla kasassa, sitten katellaan kuinka saappi kulkee.
Käytin tänään työkaveria pikku lenkillä. Motarilla polkaisin satasen vauhdissa kaasun pohjaan ja ohituksen päätteeksi vauhtia oli 150 km/h ilman mitään hässäkkää. Kaverikin äimisteli kun vauhti vaan kiihtyy eikä huomaa mistään muusta kuin että selkänoja on hyvä keksintö
Lähteehän tuo paikaltaankin kiukuttelematta mutta ohituskiihtyvyys on hyvin pitkälle ilmiömäinen. Tykkään tosi paljon [/quote]
Älkää hyvät ihmiset kirjuuttako tuollaisista tänne... kohta alkaa taas tasanopeusväittely
No, leikki leikkinä. Saksassa aattelin kesälomille tullessa hiukka kokeilla ja sitten lomilta lähtiessä takaisinpäin kilometrejä on jo kunnolla kasassa, sitten katellaan kuinka saappi kulkee.
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Re: TTiD
Ei kannata sitten nostaa odotuksia kovin hirveän korkealle. Voipi nimittäin olla että siellä viimesellä neljällä sentillä ei enää niin radikaalia muutosta tapahdu, mitä voisi odottaa. Eli hönkää ei välttämättä löydy niiiiin paljoa enempää, vaikka kuinka survoo/kierrättää. Tahtoo tuo diesel koneen luonne olla vähän sellainen, että sillä reilulla puolella kaasulla se melkein jo vetää sen minkä vetää. Näin siis kärjistetysti. Tästä olisi toki mukava kuulla kokeneemmilta mielipiteitä. Itellä vasta 120 onnellista kilometriä takana oman dieselin ratissa (tosin ei TTiD:n vaan Tids:sin).Ristom kirjoitti:
Aika hyvin tuntuu ohituksiin lähtevän, vaikka lattiaan on kaasupolkimella koittanut vielä pitää semmosen 4-5cm (tuntumalla) välin..
Sanoisin, että aika mukava ja todella kevyt kytkin muuten. Liikkeellelähdöt dieselillä todella vaivattomia.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Re: TTiD
Virallisesta en tiedä mitään, mutta selkeän ohjeen sain, että 3000km ilman täyskaasua ja alle 3500rpm. Olkoon kuinka on, niin ei ainakaan haitaksi liene. Ylimääräinen öljynvaihto varmaan päälle, kuten on tapana ollut.
Jotenkin tuntuu, etten yli 3500 rpm kierroksia tule tarvitsemaan sisäänajon jälkeenkään, en tarvinnut niitä bensakoneellakaan. Tampereen länsipuolella kun on kattonopeus 100km/h (pl. Turun moottoritie). 0-100 km/h kiihtyvyys on myös minulle aivan sama. Arkipäivän tilanteessa vain sitkeydellä, alakierrosten väännöllä ja ohituskiihtyvyydellä on minulle merkitystä.
Jotenkin tuntuu, etten yli 3500 rpm kierroksia tule tarvitsemaan sisäänajon jälkeenkään, en tarvinnut niitä bensakoneellakaan. Tampereen länsipuolella kun on kattonopeus 100km/h (pl. Turun moottoritie). 0-100 km/h kiihtyvyys on myös minulle aivan sama. Arkipäivän tilanteessa vain sitkeydellä, alakierrosten väännöllä ja ohituskiihtyvyydellä on minulle merkitystä.
Re: TTiD
tuo 0-100 km/h lukema on kuitenkin se mitä temaria lukevat isit tuijottavat autovalintoja tehdessään. Kiihtyvyyden ja ohituskiihtyvyyden ero itselle pikkaisen hämärä - onko olemassa kahta erilaista kiihtyvyyttäRistom kirjoitti:0-100 km/h kiihtyvyys on myös minulle aivan sama. Arkipäivän tilanteessa vain sitkeydellä, alakierrosten väännöllä ja ohituskiihtyvyydellä on minulle merkitystä.
autolehdet voisivat niiden vauhtipyörän täristysmittausten (6. vaihteella 60-120km/h tai muuta yhtä järkevää) sijaan mitata esim. 80-120 km/h 3. tai 4. vaihteella - kummalla se nyt laatikosta ja moottorista riippuen onnistuu vaihdekeppiin koskematta (pl. automaagit ).
TL:n testistä voi vähennyslaskulla todeta että ttid käytti 80-120 väliin tasan kuusi sekuntia, vertailussa täysin omaa luokkaansa mutta ei se nyt muuten niin älyttömän kova aika ole että oikeuttaisi adjektiiviin "ilmiömäinen" - siihen vaaditaan minusta kyky pikemminkin kiertää kuin ohittaa 80km/h etenevä objekti, alle 4s 80-120km/h alkaa riittämään.
"Ennen oli nostalgiakin parempaa..."
Re: TTiD
Jaaha jaaha.. Viikko ja 1300km takana. Hyvin tuntuu pärjäilevän arkiliikenteessä..
Kulutuspuoli ekalla tankillisella 6,2 l/100km (laskettu tankkauksesta, SID:llä useita osamatkamittauksia.) Reippaassa matka-ajossa päästy vasta 5,0 SID mukaan, varmaan talvinopeuksilla menee nelosen puolelle. Nyt 5,8 lukema menossa. Voisi alkaa pitää kirjaa, ehkä.
Kulutuspuoleen olen erittäin tyytyväinen suhteutettuna kulkupuoleen ja kai se siitä vielä jopa laskee..
Yleisesti 08 malli vaikuttaa ottaneen harppauksen eteenpäin. Sisustassakaan ei ole kuplivaa muovia enää kuin vissiin ovenkahvoissa.
Ajohetki töiden lomassa on parasta päivässä!
Kulutuspuoli ekalla tankillisella 6,2 l/100km (laskettu tankkauksesta, SID:llä useita osamatkamittauksia.) Reippaassa matka-ajossa päästy vasta 5,0 SID mukaan, varmaan talvinopeuksilla menee nelosen puolelle. Nyt 5,8 lukema menossa. Voisi alkaa pitää kirjaa, ehkä.
Kulutuspuoleen olen erittäin tyytyväinen suhteutettuna kulkupuoleen ja kai se siitä vielä jopa laskee..
Yleisesti 08 malli vaikuttaa ottaneen harppauksen eteenpäin. Sisustassakaan ei ole kuplivaa muovia enää kuin vissiin ovenkahvoissa.
Ajohetki töiden lomassa on parasta päivässä!
Re: TTiD
Tiedä sitten voiko välitykset aiheuttaa sen, että 3.0TiD tuntuu voimakkaammalta. Eikö tuossa pikkudiisselissä ollut 5-vaihteinen manuaali ja TTiD:ssähän niitä on 6.Mike Hunt kirjoitti:Joo, en itsekään laske diisselin 0-100km/h kiihtyvyydelle juuri mitään vaan juurikin ohituskiihtyvyydelle. Tuon testaamani aero-diisselin omistaja oli kokeillut Saabin 150hp diisseliä ja kaveri kehui että sekin kulki paremmin. Ja vielä palatakseni tuohon 3.0diisseliin, niin siinä TUNSI että nyt lähtee. Ja kiihtyvyyden tunne tuli joka vaihteella samalla lailla (vertaa moottoripyörän käyttäytymiseen kiihdytyksessä).
Turbo²
Re: TTiD
Vaikuttaa varmasti juurikin tunteeseen.
Itse olisin ehkä suosinut viittä vaihdetta aiempien bensakonekokemusten perusteella, mutta nyt kun on kuuteen tottunut niin on se parempi ja toisaalta niitä on helppo jättää välistä.
Mitä mahtaa olla välityssuhteet mainituissa dieseleissä?
Itse olisin ehkä suosinut viittä vaihdetta aiempien bensakonekokemusten perusteella, mutta nyt kun on kuuteen tottunut niin on se parempi ja toisaalta niitä on helppo jättää välistä.
Mitä mahtaa olla välityssuhteet mainituissa dieseleissä?
Re: TTiD - kulutus
Moro,
Päivitys kulutustaulukkoon:
Ajettu 9200km - keskikulutus (laskettu) 7.5l/100km
Pienin yksittäinen täysi tankkaus 6.28l/100km ja suurin 10.4l/100km.
Mulla alku näytti lupaavalta, eli parit ekat tankit meni "höyryillä" ja sitten alkoi naftaa palaa. Tällä (tomaatilla) jos millä, voi vaikuttaa todella paljon pätkäajossa siihen mitä kuluttaa, arviolta 1,5 - 2 litraa on ns jalan alla, eli jos polkee niin palaa. Ja tulee polettua
Päivitys kulutustaulukkoon:
Ajettu 9200km - keskikulutus (laskettu) 7.5l/100km
Pienin yksittäinen täysi tankkaus 6.28l/100km ja suurin 10.4l/100km.
Mulla alku näytti lupaavalta, eli parit ekat tankit meni "höyryillä" ja sitten alkoi naftaa palaa. Tällä (tomaatilla) jos millä, voi vaikuttaa todella paljon pätkäajossa siihen mitä kuluttaa, arviolta 1,5 - 2 litraa on ns jalan alla, eli jos polkee niin palaa. Ja tulee polettua
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD - kulutus
Epäilemättä tuolle myllylle on paras tuo tomaattilootaMarko A kirjoitti:Moro,
Päivitys kulutustaulukkoon:
Ajettu 9200km - keskikulutus (laskettu) 7.5l/100km
Pienin yksittäinen täysi tankkaus 6.28l/100km ja suurin 10.4l/100km.
Mulla alku näytti lupaavalta, eli parit ekat tankit meni "höyryillä" ja sitten alkoi naftaa palaa. Tällä (tomaatilla) jos millä, voi vaikuttaa todella paljon pätkäajossa siihen mitä kuluttaa, arviolta 1,5 - 2 litraa on ns jalan alla, eli jos polkee niin palaa. Ja tulee polettua
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: TTiD
Minkälaista ajoa tuo on muuten? Matkaa vai kaupunkia ja missä suhteessa?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: TTiD
Mietiskelin asiaa hieman ja arviolta vois sanoa, että rehellistä matka-ajoa ehkä noin 4000km suurinpiirtein. Muuten sekalaista ajoa, hieman kaupunkiajoa ja muuta pätkää. Talviaikaan kulutus nousi huomattavasti kun tuli lyhyitä pätkiä ajettua ja kone käytännössä aika kylmä.Raimo Miettinen kirjoitti:Minkälaista ajoa tuo on muuten? Matkaa vai kaupunkia ja missä suhteessa?
SID näyttää aina vähintään n.5dl väärin, eli liian vähän. Täytyy huollossa urputtaa asiasta kun sen aika tulee.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: TTiD
http://motor.terra.es/pruebas-coches/nu ... sion=21091
Näyttäs olevan tuon mittauksen perusteella tehot tallessa.
Näyttäs olevan tuon mittauksen perusteella tehot tallessa.
Re: TTiD
Nyt kun tuo oma alkaa vähän notkistua ja on muutaman kerran "uskaltanut" polkaista niin en kyllä noita mittauksia yhtään epäileapu,apupoika kirjoitti:http://motor.terra.es/pruebas-coches/nu ... sion=21091
Näyttäs olevan tuon mittauksen perusteella tehot tallessa.
Meillä on kulutus tippunut ensikilometrien melko tasan kuudesta 5,5 litraan satasella. Ajo on about 80-prosenttisesti maantieajoa.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: TTiD
Vaan kello ei silti tykkää: 29.06s für den stehende Kilometer. Dieselille toki kova aika, mutta samantehoiset bensapelit menevät kahta puolta ohi. >100km/h nopeuksissa tarvitaan woemoo, viäntö ei riitä.apu,apupoika kirjoitti:http://motor.terra.es/pruebas-coches/nu ... sion=21091
Näyttäs olevan tuon mittauksen perusteella tehot tallessa.
Minkä kokoiset jarrut ttid:issä oikein on - 37 metriä pysähtymiseen satkun vauhdista on nimittäin erinomainen suoritus
"Ennen oli nostalgiakin parempaa..."
Re: TTiD
Sama se on 0-402m vedossa. Ruottailaiset niitä mittailee. Siinä myös bensaveli vie voiton helpolla. Päästäänkin siihen dieselin syvimpään olemukseen. Se tuntuu nopealta ja vahvalta kun ei tarvitse huudattaa. Pitkässä vedossa silti häviää.
Jokatapauksessa loistavia arvoja 1.9 litraiselle dieselmoottorilla varustetulle autolle joka painaa yli puolitoista tonnia.
Jokatapauksessa loistavia arvoja 1.9 litraiselle dieselmoottorilla varustetulle autolle joka painaa yli puolitoista tonnia.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red