Kävele (tai aja nykivällä autollamattiruu kirjoitti:Hintaa tyhjänpäiväisille tutkimuksille
kertynee useampi satanen joten taas kerran hieno suoritus SAAB-
huollolta!!
Nykii kiihdytettäessä
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
9000CS 2,3
Mitäs merkkihuoltoa olet käyttänyt ? Tuosta tulee mieleen vaan se, että kannattaisiko kokeilla kaiken uhallakin toista sopivan matkan päässä olevaa huoltoa ?mattiruu kirjoitti:Per....le!!!! Ei tule auto kuntoon merkkihuollossakaan. Eivät tee
tälle nykimiselle mitään koska missään ei ole vikaa. Läppäkotelon olisivat
vaihtaneet sen suurempia tutkimatta (800 eur) jos se vaikka auttaisi
En tiedä oleko ymmärtänyt täysin väärin, muuta onko läppäkotelo sama kuin throttle body Lontoon kielelellä ?
Jos on, niin Partsforsaabs myy sitä alle 400:n euron + postikulut tietty.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=1997
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Juu, sama osa on. Elkpartsista Englannista saa tämän osan hintaan 260
puntaa eli noin 430 eur. Pelkän Suomiosan hinnasta ei ole tietoa, mutta
jos 800 eurosta vähentää satasen verran töitä pois (läppäkotelon vaihtoon
menee aikaa korkeintaan 1,5 tuntia) jää osan hinnaksi n 700 euroo.
Pitänee kysellä tarkempi hinta vaikka ProCar Servicestä.
Täällä Mikkelissä Saabin merkkihuolto on Karikon Autotalossa. Tämä
pulju on varmaankin huoltajana sitä keskikastia eli tavalliset huolto-
hommat hoituu, mutta vaikeammat jutut sitten ei. Tässäkin tapauksessa
maksaisin korjauksen ilomielin, jos minulle kerrottaisiin että vika on
löytynyt ja se pitää näin korjata. Tämä tuntuu olevan mahdotonta
ja laskun lisäksi tiskiltä saa vaan pelkkiä arvailuja....
puntaa eli noin 430 eur. Pelkän Suomiosan hinnasta ei ole tietoa, mutta
jos 800 eurosta vähentää satasen verran töitä pois (läppäkotelon vaihtoon
menee aikaa korkeintaan 1,5 tuntia) jää osan hinnaksi n 700 euroo.
Pitänee kysellä tarkempi hinta vaikka ProCar Servicestä.
Täällä Mikkelissä Saabin merkkihuolto on Karikon Autotalossa. Tämä
pulju on varmaankin huoltajana sitä keskikastia eli tavalliset huolto-
hommat hoituu, mutta vaikeammat jutut sitten ei. Tässäkin tapauksessa
maksaisin korjauksen ilomielin, jos minulle kerrottaisiin että vika on
löytynyt ja se pitää näin korjata. Tämä tuntuu olevan mahdotonta
ja laskun lisäksi tiskiltä saa vaan pelkkiä arvailuja....
Tuo Partsforsaabs on myös Englannissa eli ei tarvitse pelätä tullimaksuja sen enempää kuin Elkpartsilta tilattaessa - puntahinnat näyttävät olevan jotakuinkin samoja kummassakin paikassa, ainakin ko. osan kohdalla.mattiruu kirjoitti:Elkpartsista Englannista saa tämän osan hintaan 260
puntaa eli noin 430 eur.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Jep!!! Lasku oli rapiat 650 euroo, tosin vesipumppu vuosi ja
se vaihdettiin. Nykimiset on kuitenkin tallella ja halut sen poistamiseksi
huollolla nollassa. Vaan keksimpä ratkaisun tähän ongelmaan
ja kävin hakemassa 9-5 2,0t Wagonin koeajoon. Mittarissa vaivaiset 57
tkm eikä nykimistä. Kävin kyllä katsomassa Vo...akin, mutta se ei
herättänyt minkäänlaisia tuntemuksia. Tulipahan todettua sekin, että
Honda-mainos on harvinaisen onnistunut
se vaihdettiin. Nykimiset on kuitenkin tallella ja halut sen poistamiseksi
huollolla nollassa. Vaan keksimpä ratkaisun tähän ongelmaan
ja kävin hakemassa 9-5 2,0t Wagonin koeajoon. Mittarissa vaivaiset 57
tkm eikä nykimistä. Kävin kyllä katsomassa Vo...akin, mutta se ei
herättänyt minkäänlaisia tuntemuksia. Tulipahan todettua sekin, että
Honda-mainos on harvinaisen onnistunut
Re: Nykii kiihdytettäessä
Ehtoota
Kierreltiin tuossa Suomea 1500 km ja mikäs se on saappaalla tien päällä liikkuessa. Puhtiakin piisaa kivasti ohituksiin, vaikka mennään pienillä paineilla
Alaväännöllä kaasu pohjassa -kiihdytyksissä oli havaittavissa pientä nykimistä n. 2000 kierroksesta alkaen. Nollasta sataan kiihdytyksessä ei nykimistä esiinny. Katsoin tämän vanhan topicin läpi ja ilmeisesti vikaa vika voi olla aika monessakin paikassa. Onko Koisthalle ja kumppaneille kirkastunut nykimisen syyt, nyt kun aikaa on kulunut topicin viimeisimmistä viesteistä lähes 3 vuotta?
Jos tulpat ja DI-kasetti on kunnossa, niin mitä jää jäljelle? Ilmamassamittari, polttoainepumppu, imuletkut?
Kierreltiin tuossa Suomea 1500 km ja mikäs se on saappaalla tien päällä liikkuessa. Puhtiakin piisaa kivasti ohituksiin, vaikka mennään pienillä paineilla
Alaväännöllä kaasu pohjassa -kiihdytyksissä oli havaittavissa pientä nykimistä n. 2000 kierroksesta alkaen. Nollasta sataan kiihdytyksessä ei nykimistä esiinny. Katsoin tämän vanhan topicin läpi ja ilmeisesti vikaa vika voi olla aika monessakin paikassa. Onko Koisthalle ja kumppaneille kirkastunut nykimisen syyt, nyt kun aikaa on kulunut topicin viimeisimmistä viesteistä lähes 3 vuotta?
Jos tulpat ja DI-kasetti on kunnossa, niin mitä jää jäljelle? Ilmamassamittari, polttoainepumppu, imuletkut?
9-5 Aero Wagon -06
Re: Nykii kiihdytettäessä
Terve
Minulla nykimisongelmaksi aikaisemmin muodostui polttoaineessa oleva vesi.
Eräs kokenut Saabisti kertoi, että käyttää polttoaineena aina 98 ja säännöllisesti kesät talvet jäänestoa. Hymähtelin asialle, mutta ajettuani pari tankillista nykimisongelmat poistuivat.
Joten kannattaa kokeilla jos kaikki muu on jo tarkastettu.
Minulla nykimisongelmaksi aikaisemmin muodostui polttoaineessa oleva vesi.
Eräs kokenut Saabisti kertoi, että käyttää polttoaineena aina 98 ja säännöllisesti kesät talvet jäänestoa. Hymähtelin asialle, mutta ajettuani pari tankillista nykimisongelmat poistuivat.
Joten kannattaa kokeilla jos kaikki muu on jo tarkastettu.
Re: Nykii kiihdytettäessä
Miten ihmeessä polttoaineen oktaaniluku vaikuttaa siihen kertyvään veteen? Jäänestoa nyt kannattaa talvella käytellä muutenkin jos ajaa vajaalla bensatankilla.tuppo kirjoitti:Terve
Minulla nykimisongelmaksi aikaisemmin muodostui polttoaineessa oleva vesi.
Eräs kokenut Saabisti kertoi, että käyttää polttoaineena aina 98 ja säännöllisesti kesät talvet jäänestoa. Hymähtelin asialle, mutta ajettuani pari tankillista nykimisongelmat poistuivat.
Joten kannattaa kokeilla jos kaikki muu on jo tarkastettu.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: Nykii kiihdytettäessä
Terve
Ei oktaani luku vaikuta mitenkään kondesioveden määrään, mutta Saabin nakutuksen estojärjestelmä vaikuttaa.
Vesi polttoaineen mukana tekee pienen kuplan suuttimeen, joka aiheutta nykimistä ja sillä ei ole väliä tapahtuuko tämä talvella, kesällä tai koska tahansa.
Talvella jäänestoa laitetaan jäätymisen takia, mutta sitoo se vettä myös kesällä.
Ei oktaani luku vaikuta mitenkään kondesioveden määrään, mutta Saabin nakutuksen estojärjestelmä vaikuttaa.
Vesi polttoaineen mukana tekee pienen kuplan suuttimeen, joka aiheutta nykimistä ja sillä ei ole väliä tapahtuuko tämä talvella, kesällä tai koska tahansa.
Talvella jäänestoa laitetaan jäätymisen takia, mutta sitoo se vettä myös kesällä.
Re: Nykii kiihdytettäessä
Ei ole suoranaista syyllistä tähän päivään mennessä löytynyt. Kaikenlaisia kokeiluja on tehty ja toiseksi paras tulos on ollut kun perusahtoa on ruuvannut suuremmaksi. Paras tulos on ollut kun on vaihtanut auton kokonaan uudempaan. Noita nykimisiä on oikeastaan kahta laatua; "pehmyttä" ja terävää. Tuo eka on kai ominaisuus ja johtuu ahtopaineen / nakutuksen säädöstä ja terävä onkin sitten oire jostain viasta. Läppäkoteloitkin tuntuvat vanhenevan n. 60 - 70 tkm paikeilla jolloin nypytys pintakaasuulla on alkanut ainakin näissä minulla olleissa. Varsinaista vikaa ei läpässä tuolloinkaan ole, mutta liekö ihan mekaanisesta kulumisesta aiheutuva ilmiö?
Re: Nykii kiihdytettäessä
Kyllä kaikki nykimiset jostain viasta johtuu, ei semmoisia "ominaisuuksia" pitäisi olla. Tietenkin jos 95E:llä ajaa ja vähän tehokkaampaa mallia niin ahtoja ei niin paljoa tule kuin kuuluisi, mutta ei sekään säätö tunnu kuin aaltoiluna vedossa täyskaasulla eikä nykimisenä.
Läppäkotelossa vian syypäinä tuntuu yleisimmin olevan potentiometrin liukupinnan kuluminen. Mekaanisesti ei kai pahemmin vikoja ilmene.. järkevintä varmaan olisi kokeilla jollain toisella kotelolla ennen uuden ostoa, vaihtohan on melko nopea ja helppo homma. Diagnostiikka ei välttämättä vikaa tunnista ennenkuin on pahempi ja toisaalta noissa vanhemmissa koteloissa (pre 04) lienee limp homeen putoamista tehty myöskin vähemmän herkäksi softapäivityksillä.
Vanhempia viestejä lueskelin vielä. Eli paineantureita ei ole vaihdettu? Jos niissä arvot heittää niin ei ihme kyllä jos ei toimi niinkuin pitää.
Läppäkotelossa vian syypäinä tuntuu yleisimmin olevan potentiometrin liukupinnan kuluminen. Mekaanisesti ei kai pahemmin vikoja ilmene.. järkevintä varmaan olisi kokeilla jollain toisella kotelolla ennen uuden ostoa, vaihtohan on melko nopea ja helppo homma. Diagnostiikka ei välttämättä vikaa tunnista ennenkuin on pahempi ja toisaalta noissa vanhemmissa koteloissa (pre 04) lienee limp homeen putoamista tehty myöskin vähemmän herkäksi softapäivityksillä.
Vanhempia viestejä lueskelin vielä. Eli paineantureita ei ole vaihdettu? Jos niissä arvot heittää niin ei ihme kyllä jos ei toimi niinkuin pitää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com