Iskarien vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Iskarien vaihto

Viesti Kirjoittaja Poy »

Onnistuuko iskareiden ja etupään puslien vaihto tunkin varassa eli pysyykö auto pystössä? Onnistuuko jos laittaa tuossa keskustelussa ohjekirjan mainitsemaan paikkaan http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... allitunkin? Puslina ovat kuvassa olevat 1, 2 ja 3: http://www.speedparts.se/images/prod/ch ... 98diag.gif.

Entäs kun Wis sanoo, että "mutteri on metallilukkotyyppiä eikä sitä saa käyttää uudelleen", niin onko se sitten kovinkin vakavaa jos käyttää?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Iskarien vaihto

Viesti Kirjoittaja arttu »

Ei kannata luottaa pelkkään tunkkiin vaan laita pukkien varaan koko keula. Nosta hallitunkilla sieltä keskeltä (yhdestä viidestä auton nostopaikasta).
Kärsii jyskätä iskareiden ja puslien kaa enemmänkin eikä tarvitse pelätä että auto tulee munille.
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: Iskarien vaihto

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

arttu kirjoitti:Kärsii jyskätä iskareiden ja puslien kaa enemmänkin eikä tarvitse pelätä että auto tulee munille.
Joo varsinkin vetarien kanssa kun pelehtii... :wink:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Re: Iskarien vaihto

Viesti Kirjoittaja georges »

Poy kirjoitti: Entäs kun Wis sanoo, että "mutteri on metallilukkotyyppiä eikä sitä saa käyttää uudelleen", niin onko se sitten kovinkin vakavaa jos käyttää?
On. Mikään lukkomutteri tyyppi ei pidä enää kun sen on kerran avannut. Ei montaa senttiä maksa.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Vastaa Viestiin