Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Lasautin
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 21:03

Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Lasautin »

Mortaa!

Perheenlisäyksen takia vanha kinneri pitää vaihtaa isompaan ja 9-3:n osto ja sitä myöten siirtyminen Saab-leiriin kiinnostaisi kovasti. Aattelin nyt kysäistä millaiseen monttuun olen kävelemässä, kun kiikarissa olisi vm. 2000 2.0 16v S? Kilometrejä on rullattu 155000km. Turbojen kilahtamisista ja huohotusongelmista luettuani oletan, että 2.0 vapari olisi luotettavampi... Mitä erityisesti kannatta moisesta kulkineesta tutkia? Turbojen kaltaisia huohotinongelmia ei kait ole? Onko myllyssä jotain muita heikkoja kohtia?

Siinä nyt alkuun, kiitokset vastauksista jo etukäteen.

Aipe
Harri M.
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 22:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Harri M. »

9-3 TiD -05, CBR1100XX
Entiset: 9-5 Wagon,2x93, 3x9k, 2x900 ja 1x96 + iso läjä muita, joita ei kannata mainita.
Lasautin
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 21:03

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Lasautin »

Moro

Muuten jees, mut automaatti ei nappaa. Sry.
kmik
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja kmik »

Osta diesel! Ei ole bensakoneen murheita, vaikkei nokikonekaan pomminvarma ole.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2040581
9-5 Aero '11
9-3 SC TiD '09
Jaguar XJ-6 '94
Ex: 3 kpl 900, 9K, 9-3 TiD, OG 9-5 Vector
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Eli onkos tuo S turbokone? Jos on niin toi vm-00 S Trionic5 koneita. Eli ei tarvitse olla huolissaan huohotusprobleemista ja siinähän ei ole sitä joskus ongelmallista gt17:aa vaan gt25:n. Älä riisseliä tai vaparia nyt ainekaan osta, sellasta et saa kulkemaan. Siis osta trionic 5:lla ole kolkki.

EDIT: ei kun sun meinaama on vapari, sorry.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Lasautin kirjoitti:Mortaa!

Perheenlisäyksen takia vanha kinneri pitää vaihtaa isompaan ja 9-3:n osto ja sitä myöten siirtyminen Saab-leiriin kiinnostaisi kovasti. Aattelin nyt kysäistä millaiseen monttuun olen kävelemässä, kun kiikarissa olisi vm. 2000 2.0 16v S? Kilometrejä on rullattu 155000km. Turbojen kilahtamisista ja huohotusongelmista luettuani oletan, että 2.0 vapari olisi luotettavampi... Mitä erityisesti kannatta moisesta kulkineesta tutkia? Turbojen kaltaisia huohotinongelmia ei kait ole? Onko myllyssä jotain muita heikkoja kohtia?

Siinä nyt alkuun, kiitokset vastauksista jo etukäteen.

Aipe
Ei nuo turbot sentään niin herkkiä ole kilahtamaan, että niitä kannattaisi hyljeksiä.
Osta vaan ihan suosiolla joku trionic5:llä oleva vehje, kaikki tuntemani "vaparistit" on jossain vaiheessa kironneet valintaansa.
Tuo turbon tuoma lisävoima on kuitenkin niin pirun mukava :D

Usko pois :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja SS »

Turbojen kilahtamisista ja huohotusongelmista luettuani oletan, että 2.0 vapari olisi luotettavampi...
No ei noita varsinaisesti kannata pelätä, asentaa huohotinpäivityksen ja vaihtelee öljyjä riittävän usein. Enemmän noita turbo-ongelmiahan oli lähinnä 2001-vuosimallisissa valmistusviallisten turbojen takia.

Turbovehje kuitenkin kulkee verrattuna vapariin ja potkua saa lisää helposti. Ei saab ole saab ilman turboa, edes pientä sellaista ;)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Lasautin
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 21:03

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Lasautin »

Mortaa

Kiitokset vastauksista. Muutama kyssäri olis vielä... Ymmärsinkö oikein, että tuo Trionic5 löytyy vm. 2000 ja vanhemmista? Ja 2001 ja uudemmissa olis sitten toi Trionic7?

Kävin ajamassa vuoden 2002 turboa ja alkaa tuntua pikku hiljaa siltä, että pitäähän sitä nyt autossa ahdin olla. ;) Oli vaan hiukka liikaa hintaa...

Aipe
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Vm 2000 löytyy myös T7 versiota, eli molempia löytyy kys vuosimallista. Itellä vm 2000 T7 185hp.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Mobster
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:57

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Mobster »

Jos hyväkuntoinen vapari vielä sattuisi tuon Turbo-kokeilun jäljiltä kiinnostamaan, niin tuolla myyntipalstalla olisi oma uutta omistajaa odottelemassa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=73183
9-3SS Aero 2005
Lasautin
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 21:03

Re: Saab 9-3:n osto edessä kenties...

Viesti Kirjoittaja Lasautin »

Mobster kirjoitti:Jos hyväkuntoinen vapari vielä sattuisi tuon Turbo-kokeilun jäljiltä kiinnostamaan, niin tuolla myyntipalstalla olisi oma uutta omistajaa odottelemassa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=73183
Oh, kivan näköinen peli. Ja oikean värinenkin. Mietiskelen nyt kuitenkin viel hetken, josko tuota turboa... ;)
Vastaa Viestiin