
Odottelin siinä valojen vaihtumisen ja ajoin lähellä olevan autoliikkeen pihaan tutkimaan tilannetta. Niinhän imusarjan alta kuului melkoista ruplatusta ja höyryäkin sieltä nousi. Olikin sitten ihan omia tekosiani se vuotopaikka. Tuon T8 koneen öljysuodattimen jalastahan lähtee öljyjäähdyttimen letkut. Niiden takia olin koneen asennuksen yhteydessä joutunut jatkamaan paisuntasäiliöltä vesipumpulle menevää letkua. Väliin laitoin pätkän teräsputkea, johon letkut on tietenkin kiristetty klemmareilla. Jostakin syystä tuo letku oli irronnut siitä jatkopätkästä.
Aikani sorhattuani sain letkun takaisin paikalleen ja onneksi takapaksista löytyi 4litraa valmiiksi sekoitettua jäähdytinnestettäkin, koska tuossa muutama päivä sitten tein muita jäähdytykseen liittyviä töitä. Koko kanisteri riitti nostamaan nestetason minimin yläpuolelle ja pääsin jatkamaan matkaa kotiin.
Vaikuttaisi siltä ettei kannentiiviste kärähtänyt tuon episodin yhteydessä. Jatkoa ajatelleen täytyy tehdä parannus tuohon letkuliitokseen, eli siihen holkkiin täytyy tehdä paksunnokset. Näin esimerkiksi letkun luistaessa paksunnos itseasiassa kiristää liitosta, estää vuodon syntymisen ja estää letkun luiskahtamisen pois paikaltaan...
