nyt rohkenen jo kysyä et pystyykö ja kannattaako rahallisesti/tehollisesti laittaa tuplaturboa 3litran v6 diesel malliin jotta alaväännöt sais kohilleen.itseäni harmittaa se viive kunnes turbo lähtee päälle.onko jotain muuta tehtävissä?kestääkö normi vaihdelaatikko vai pitäiskö olla vahvistettu
käsittääkseni 2.2 kait erinlainen turbo??
etukäteen kiittäen tyhmän viisastamisesta
niinpä sitäpä varten antaudun foorumin armoille neuvoa ja rautalanka mallia oottelemmaan
lähinnä kiinnostaa se viiveen poisto.että emäntä ei sais päätään irti niskatuesta ja ilme olis totaluokkaa
Viive voi johtua myös moottorinohjauksesta/täysin sähköisestä kaasupolkimesta.
Jos haluat tehoakin lisää, laita hieman isompi vnt, esim 3.0tdi audista/530d bemmistä/320cdi mesestä (kaikki riittävät 270-310 hevosen luokkaan, audin hiukka pidemmälle kuin muut) ja sen jälkeen karalalle laittamaan softapuoli kuntoon. Reagointia (ahtimen siipien ohjaus) varten on ainakin boschin bokseissa erilliset käyrät, samoin kaasupolkimen toiminnalle on erilliset parametrit. Tosin jos ahdin on vanhempaa VNT-sukupolvea, jossa siivet säätyvät alipaineella, eivätkä elektroniikan ohjaamina, ei ahtimen siipien toimintaa voi muuttaa.
Laatikon kestämisestä en osaa sanoa mitään, mutta jos se on sama kuin 9-5:n bensamalleissa, taitaa alaväännön hankkiminen olla turhaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021