Garrett GT2871R
Garrett GT2871R
Onkos kellään omakohtaista kokemusta otsikon mukaisesta ahtimesta 2,0L T5 moottorissa? Jos niin kuinkas pelittää? Ja nimenomaan tuolla pienemmällä pakopesällä.
-Aki-
-Aki-
Re: Garrett GT2871R
Sulla varmaan on sitten kokemuksia ja osaat perustella miksei sillä esim. tekisi hieman piristetyssä käyttöpelissä mitään? Onko kaikkia muut ahtimet turhia paitsi ämpärin kokoiset holsetit?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Garrett GT2871R
Jep.... joillekin "välivaihde" on se max jota edes tavoitellaan...
joten faktaa peliin...
V-M
joten faktaa peliin...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Garrett GT2871R
No melkeen mieluummin 2860RS tai sitten 3071. Toi kompurasiipi on vähän turhan iso tohon turbiinipuoleen nähden. Vaihtoehtona kannattaa miettiä myös mitsun 19T jota saa ruottista bolt-on mallisena.V-M kirjoitti:Jep.... joillekin "välivaihde" on se max jota edes tavoitellaan...
joten faktaa peliin...
V-M
Re: Garrett GT2871R
Kovin helposti se ns. "lopullinen" puhallin ei sitten siihen jääkkään. Onhan noita nähty, 2860rs tai joku muu vastaava on ollut vain se eka puhallin. Se mieli kun muuttuu aika nopeasti, vaikka sellanen 350hv:tä käyttöpirssissä tuntuu alussa todella hyvältä, ajeleppa pari kuukautta niin huomaa kattelevansa esim. atp-turbon sivuja. Mutta pulttaa kiinni vaan jos jo löytyy hyllystä, siitä se lähtee.V-M kirjoitti:Jep.... joillekin "välivaihde" on se max jota edes tavoitellaan...
joten faktaa peliin...
V-M
Riittuen onkos tonnari vai ng/kolkki, pottu (2871:stä en ole varma) menee kolkissakin orkkispakosarjaan, 3071:n vaatii jo hieman värkkäämistä, joko uusi pakosarja tai lisälaippa. Tonnariin taasen 3071:kin menee orkkissarjaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Garrett GT2871R
Ei ole,ei osaa,ja on turhia.Coltti kirjoitti:Sulla varmaan on sitten kokemuksia ja osaat perustella miksei sillä esim. tekisi hieman piristetyssä käyttöpelissä mitään? Onko kaikkia muut ahtimet turhia paitsi ämpärin kokoiset holsetit?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Garrett GT2871R
Näin on!Suppari kirjoitti:Ei ole,ei osaa,ja on turhia.Coltti kirjoitti:Sulla varmaan on sitten kokemuksia ja osaat perustella miksei sillä esim. tekisi hieman piristetyssä käyttöpelissä mitään? Onko kaikkia muut ahtimet turhia paitsi ämpärin kokoiset holsetit?
Enhän muuten olisi väärinvirittäjä.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Garrett GT2871R
Olen itsekin vähän miettiny tota puhallinta 2.3 koneeseen. Ainakin karttojen valossa pitäs olla aika passeli "normaalikäyttöön". 

M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Garrett GT2871R
Pelannee jossei tehoja ole tarkoitus pahemmin vakiosta nostaa, herää vaan kysymys miksi ostaa sillon kallis ahdin + muut hilut. Tuokin hyrrä maksaa sen tonnin ja siihen rahaan saa joka suhteessa parempaakin. 3071:llä enemmän tehoa ja potulla parempaa spoolia etc.ysikoo kirjoitti:Olen itsekin vähän miettiny tota puhallinta 2.3 koneeseen. Ainakin karttojen valossa pitäs olla aika passeli "normaalikäyttöön".
Re: Garrett GT2871R
Hienoa että valistetaan ihmisiä väärin virittämisestä, mutta kuitenkin toivotaaan ettei mennä omien tuloksien yli.
Edit: Suppari sanoi puhelimessa ettei 2871R ole hyvä ahdin ng900:n
Edit: Suppari sanoi puhelimessa ettei 2871R ole hyvä ahdin ng900:n
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Garrett GT2871R
GT28RS, 2871 ja GT3071 kuin myös 3076 menevät kaikki kolkin/femman sarjaan käytännössä samalla työllä. Ensimmäinen käyttikseen ihan jees valinta toinen täysin turha kapistus ja ihan tutkitusti 2.3 kyljessä syttyy 64 pesäisenä huonommin kuin mitä 64 pesäinen 3071 ja ei riitä yhtä ylös. Pakopesän valuhan noissa kaikissa T25 laipoilla olevissa on sama, ropellin reikä vaan 3071:ssa isompi... 86ar pesä nostaa 3071 spoolin muutaman sata rundia ylemmäs ja avaa hieman yläpäätä... 76:sta on pari versiota ja se versio missä 3071 turbiini ei käytännössä tuo mitään lisää ja se toinen mikä isommalla pakosiivellä riittää jokusen kymmen hepoista pidemmälle.Mutta kuten aina ahti on vain yksi osa moottorikokonaisuuttaa ja jos "muu" rauta ei ole kunnossa niin sepä ei silloin laula sitäkään vähää, mitä toinen mosa snadimmalla föönilla ja muut paikat kunnossa.
Ämpärimallit sitten ajallaan... vaikkakin kustannussyitä sun muilta ominaisuuksilta löytyy ihan käybäsiä malleja myös päiväkäyttiksiin. Tosin muuhun kun tonnarin vanhaan T3-sarjaan niitä ei helposti saa tungettu ilman että pistää koko sarjan uusiksi
Ps. pillerillä pisimmälle
Ämpärimallit sitten ajallaan... vaikkakin kustannussyitä sun muilta ominaisuuksilta löytyy ihan käybäsiä malleja myös päiväkäyttiksiin. Tosin muuhun kun tonnarin vanhaan T3-sarjaan niitä ei helposti saa tungettu ilman että pistää koko sarjan uusiksi
Ps. pillerillä pisimmälle

#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Garrett GT2871R
SonmH kirjoitti:Hienoa että valistetaan ihmisiä väärin virittämisestä, mutta kuitenkin toivotaaan ettei mennä omien tuloksien yli.
Edit: Suppari sanoi puhelimessa ettei 2871R ole hyvä ahdin ng900:n


Sanottakoon nyt ettei hx35 (jota Sonmh taitaa nyt tarkoittaa sillä ei välimallilla,eli tappivirityksellä

Muistele jeppe mistä puhuttiin ennenkuin kiehahtaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Garrett GT2871R
Garreteista mielummin 2860rs kun tuo 2871r. Tai sitten 3071r.
2860rs .64:lla on pirteä ja hauska ahdin kun halutaan pienempää kovaa käyttikseen, suosittelen.
2860rs .64:lla on pirteä ja hauska ahdin kun halutaan pienempää kovaa käyttikseen, suosittelen.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: Garrett GT2871R
.. Ja sitten kun vertailaan näitä ahtimen heräämisiä, niin pakosarja, jaettu pakopesä muotoilu yms vaikuttaa heräämiseen jopa useita satoja rpm:iä.
Vertailun vuoksi kokeiltu 2 eri pakosarjaa 2L padassa HX40:llä. Eroa tiedon keruun mukaan aika tarkkaan 300rpm. Suurin ero pakosarjan putken halkaisija...
Haukkua sitten varmuudella ahdinta.
Vertailun vuoksi kokeiltu 2 eri pakosarjaa 2L padassa HX40:llä. Eroa tiedon keruun mukaan aika tarkkaan 300rpm. Suurin ero pakosarjan putken halkaisija...

Haukkua sitten varmuudella ahdinta.

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.