Tämmöinen ongelma tuli velipojan 9000. Eli katsastuksessa valitettiin että ei saisi avain lähteä irti ajaessa virtalukossa. Iskä sitten hoiti "korjauksen" ammattimiehen tavoin ja laittoi lukkoon öljyä. No nyt sitten kävi niin ettei avain enää irtoa ollenkaan lukkopesästä. ELI varmastan vielä ettei lukkoon laitettu pikaliimaa vaan öljyä
Miten tässä tilanteessa olisi järkevintä toimia? Saako pelkän lukkopesän pois rikkomatta kauheasti paikkoja vai pitääkö vaihtaa koko virtalukko ja pitäisikö se onnistua tavalliselta tallaajalta. Löysin kyllä tästä foorumista oivat ohjeet tuohon lukkopesän vaihtoon.
Avain jäi virtalukkoon kiinni :)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
Re: Avain jäi virtalukkoon kiinni :)
Ei virtalukkoon saisi laittaa mitään öljyä!!!mittarimato kirjoitti:Tämmöinen ongelma tuli velipojan 9000. Eli katsastuksessa valitettiin että ei saisi avain lähteä irti ajaessa virtalukossa. Iskä sitten hoiti "korjauksen" ammattimiehen tavoin ja laittoi lukkoon öljyä. No nyt sitten kävi niin ettei avain enää irtoa ollenkaan lukkopesästä. ELI varmastan vielä ettei lukkoon laitettu pikaliimaa vaan öljyä
Miten tässä tilanteessa olisi järkevintä toimia? Saako pelkän lukkopesän pois rikkomatta kauheasti paikkoja vai pitääkö vaihtaa koko virtalukko ja pitäisikö se onnistua tavalliselta tallaajalta. Löysin kyllä tästä foorumista oivat ohjeet tuohon lukkopesän vaihtoon.
Lukkopesä on todella helppo vaihtaa ja onnistuu kyllä jos maalaisjärki pelaa.
Mutta kuitenkin vastaus ongelmaan on tuo virtalukon kuluneet haitat. Haitat
voi myös teetättää uudet jossain lukkosepällä, ei muistaakseni kustanna edes
paljoa (50€, tai jotain lähellä tuota).
Jos uusii koko lukon, avaimet menee myös vaihtoon, suosittelen siis haittojen uusimista. Itsellä työ kustanti tuon 50€ irroitettuna ja takaisin laitettuna.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
Re: Avain jäi virtalukkoon kiinni :)
No niinpä. Eipä onneksi ole mun tonnari
Niin tuossa autossa on nyt sitten vielä rattilukko päällä. Eli pitääkö koko paska murstata vai kuin?
Niin tuossa autossa on nyt sitten vielä rattilukko päällä. Eli pitääkö koko paska murstata vai kuin?
Re: Avain jäi virtalukkoon kiinni :)
Enpä usko, että pitää murskailla mitään lekallamittarimato kirjoitti:No niinpä. Eipä onneksi ole mun tonnari
Niin tuossa autossa on nyt sitten vielä rattilukko päällä. Eli pitääkö koko paska murstata vai kuin?
En osaa suoraan vastata tähän kysymykseen, mutta epäilen nyt vahvasti ett
rattilukko ei lähde pois päältä koska avainkin on jotenkin kait jumissa... don´t know
Osaako joku viisaampi auttaa enemmän???
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Avain jäi virtalukkoon kiinni :)
Kääntyykö avain muuten virtalukossa normaalisti?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Avain jäi virtalukkoon kiinni :)
Tein viime syksynä saman virheen, vaikka olen lukenut ettei sinne saisi mitään laittaa. Pänkki ku pänkki ei sille mitään voi ettei usko ennenku ite näkee..
Tuli pienoinen paniikki päälle ku töihin jäi halliin...
Kokeilin väännellä ja käännellä muttei auttanut.. ruiskutin vain sitkeesti aseöljyä avaimen vierestä sisään ja varovasti nitkuttelin-> avain lähti lopulta irti, vaikka öljyä tippui runsaasti lattialle, mutta se on pienempi haitta laittaa aluksi paperia alle ettei paikat likastu..
Kun avain irtoi niin suihkutin elektroniikan puhdistusainetta runsaasti ja laitoin avaimeen ihan normaalia vaseliinia ja pyörittelin sitä ja alkoi lukkopesä liikkumaan hienosti sen operaation jälkeen...
Mut ei auttanut siihen, että avain tippui kiihdyttäessä syliin joten edessä oli keväällä lukkopesän vaihto katsastukseen..
Tuli pienoinen paniikki päälle ku töihin jäi halliin...
Kokeilin väännellä ja käännellä muttei auttanut.. ruiskutin vain sitkeesti aseöljyä avaimen vierestä sisään ja varovasti nitkuttelin-> avain lähti lopulta irti, vaikka öljyä tippui runsaasti lattialle, mutta se on pienempi haitta laittaa aluksi paperia alle ettei paikat likastu..
Kun avain irtoi niin suihkutin elektroniikan puhdistusainetta runsaasti ja laitoin avaimeen ihan normaalia vaseliinia ja pyörittelin sitä ja alkoi lukkopesä liikkumaan hienosti sen operaation jälkeen...
Mut ei auttanut siihen, että avain tippui kiihdyttäessä syliin joten edessä oli keväällä lukkopesän vaihto katsastukseen..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Heinä 06, 2004 20:47
Re: Avain jäi virtalukkoon kiinni :)
Pahus sentään. Toivotaan etten ole turhaan aiheuttanut päänvaivaa teille. Kävin itse katsomassa sitä tonnaria. Tässä siis OIKEA diagnoosi.
- Avain irtoaa lukkopesästä
- Avain ei käänny lukkopessä yhtään
- Rattilukko on koko päällä
Sori vielä kerran tästä ns väärästä otsikosta
- Avain irtoaa lukkopesästä
- Avain ei käänny lukkopessä yhtään
- Rattilukko on koko päällä
Sori vielä kerran tästä ns väärästä otsikosta