Myrkky kirjoitti:Korostan vielä tuota etenkin kovemman ajon jälkeen muutaman minuutin jälkikäyttöä turboissa(kovan ajon jälkeen ehdottomasti korotetulla tyhjäkäynnillä, 1500rpm on ok ja lopuksi tyhjäkäyntiä puoliminuuttinen), mutta varman päälle pelaava käyttää hissutteluajonkin jälkeen sen melkein puoliminuuttisen tyhjäkäynnillä.
Vaikuttaa meinaan monen paikan kestävyyteen: Ahtimen lämpötila laskee, öljyt eivät pala karstaksi ahtimeen ja tuki öljykanavia, ahtimen turbiinikotelon(pakopesä) lämpötila laskee hissukseen ja ehkäisee noissa niin yleistä pesän halkeamista, pakosarjan lämpötila kerkeää laskea(ehkäisee halkeamista joka noissa yleistä), moottorin sisäiset lämpötilaerot pienenevät(eli ei jää paikallista kuumaa pistettä joka mahdollisesti keittäisi nesteet paikallisesti sammutuksen jälkeen) ehkäisee kannen halkeamista ja parantaa kannentiivisteen kestämistä.
Ja älä ikinä, missään nimessä painaise kaasua juuri ennen sammuttamista, ahdin kerkeää kelata kierroksia ja voi pyöriä jopa kymmeniä sekunteja ilman kunnon voitelua moottorin jo sammuttua ja öljypumpun siten pysähdyttyä!
Jälkikäyttö ei tee pahaa lati pohjassa poljetulle vaparillekkaan, vaan kannen ja tiivisteen osalta pätee ihan niinkuin turboissakin.
itse tähän asti olen jälkikäyttänyt noin puoli minuuttia tyhjäkäynnillä (+- 15sec riippuen tunnelmasta), ja aina ennen perillesaapumista viimeiset kilometrit ajelen erittäin kevyellä kaasujalalla. yksi "moka" ehti jo tulla kun isolla tiellä bensa loppui satasen vauhdissa.