Hmm, voinko tulkita viestisi jopa niin, että sen mahtuu kaiuttimen reiästä vaihtamaanMimmi kirjoitti:Himmennin on mittaristossa mistaakseni peräti 2:lla ruuvilla kiinni ja suunnilleen samanikäisestä se käy paikalleen.
900i 16v, valot ja tehot kateissa
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Jep. Noin olen täältä lukenut ja yritän vielä löytää vaihtomittariston, ennen kuin alan tekemään. Toki tuo pelkkä himmentimen vaihto houkuttaa enempi, että kilometrilukemaa ei tarvii "ruuvata".Mimmi kirjoitti:Ei mahdu, ainakaan minun räpylöilläni.
Mittariston käteenottamisen jälkeen homma on helppo. Mittaristohan irtoaa, kun olet irrottanut kojalaudan naamaosan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Otat vaan siitä vanhasta mittaristosta sen nopeusmittarin ja vaihdat sen siihen uuteen.Ei siinä muuta "ruuvausta" tarvita kuin ne mittariston ruuvit jonka jälkeen ne vasen ja oikea puolisko lähtee irti ja voit vaihtaa nopeusmittarin.jariha kirjoitti:Jep. Noin olen täältä lukenut ja yritän vielä löytää vaihtomittariston, ennen kuin alan tekemään. Toki tuo pelkkä himmentimen vaihto houkuttaa enempi, että kilometrilukemaa ei tarvii "ruuvata".Mimmi kirjoitti:Ei mahdu, ainakaan minun räpylöilläni.
Mittariston käteenottamisen jälkeen homma on helppo. Mittaristohan irtoaa, kun olet irrottanut kojalaudan naamaosan.
Kasaus toistepäin.
Toi kuva varmaan selventää:
http://img440.imageshack.us/my.php?imag ... 171ww1.jpg
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Mistäs se tuo jarruvalokytkin löytyy? Nyt ois mittaristo irti, mutta en oo osannu löytää ylä- enkä alakautta 
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Kiitos, löytyihän se sieltä. Miten se lähtee irti?Mimmi kirjoitti:Jarruvalokytkin löytyy jarrupolkimen yläpäästä kiinnikepellistä.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Jarruvalot alkoi palamaan kun yritin ottaa sitä kytkintä irti. Ei siis tarvinnu tehä muuta. Mittaristo oli kunnossa, liekö ollut vain liitin huonosti paikoillaan. Nyt palaa valot mittaristossakin.
Eilen putsasin akun maadoituskaapelin kiinnityspisteen, mutta eipä tuolla kulkupuoleen ollut vaikutusta.
Eilen putsasin akun maadoituskaapelin kiinnityspisteen, mutta eipä tuolla kulkupuoleen ollut vaikutusta.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Mittaristo-jumppa menee vielä uusiksi, sillä niinhän siinä kävi, että toimintasavut tulivat ulos. Arvaatte varmaan, uudet 5W polttimot laitoin, kun ABC-asema ei 3W:tä myynyt, niin taisi siinä sulaa sitten johtimet. Saapahan vielä viikon verran nauttia tunnelmallisista "kynttilöistä" 
Breadfan: Oon kyllä koittanu kenkää antaa ja välillä tuntuu, että kulkisi jo paremmin. Sitten taas totean, että haavekuvia ne vain. Ensimmäisen illan järkytys on kuitenkin jo taakse jäänyttä ja kyllä tämä sen verran on piristynyt, että kyllä tällä pärjää. 80 km/h ottaa jo melko kevyesti eikä täällä sen kovempaa saa enää ajaakaan
Breadfan: Oon kyllä koittanu kenkää antaa ja välillä tuntuu, että kulkisi jo paremmin. Sitten taas totean, että haavekuvia ne vain. Ensimmäisen illan järkytys on kuitenkin jo taakse jäänyttä ja kyllä tämä sen verran on piristynyt, että kyllä tällä pärjää. 80 km/h ottaa jo melko kevyesti eikä täällä sen kovempaa saa enää ajaakaan
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Joko olet katsonut ilmansuodattimen? Vaikuttaa kulkuun juuri kierroksilla. Sitten ne sytkätulpat tietysti.
Vapari i16 on _todella tasaisesti_ alhaalta asti vääntävä. Voimaa on heti tyhjäkäynniltä alkaen. Huipputeho taitaa olla kuuden tonnin pinnassa. Turbon jälkeen saattaa tuntuakin tukkoiselta, vaikkei välttämättä sitä ole. Täällä koettu samat tukkoisuuden tunteet, mutta kellon perusteella kulkee speksien mukaan.
Vapari i16 on _todella tasaisesti_ alhaalta asti vääntävä. Voimaa on heti tyhjäkäynniltä alkaen. Huipputeho taitaa olla kuuden tonnin pinnassa. Turbon jälkeen saattaa tuntuakin tukkoiselta, vaikkei välttämättä sitä ole. Täällä koettu samat tukkoisuuden tunteet, mutta kellon perusteella kulkee speksien mukaan.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997, 9-5 2,3t sedan 2001
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Putsari on uuden näköinen ja siten ok. Tuosta huomaa, että menohaluja ois, mutta kun pitäisi mennä yli 60 km/h, niin siellä esiintyy pientä nykimistä, ettei kaikkea saa irti. Mutta alle 60 km/h nopeuksissa ja matalilla kierroksilla meno on todella miellyttävää. Siellä vääntöä on käytettävissä. Mutta just tuollainen "ohituskiihtyvyys" on todella huono. Toki turbon jälkeen noin toki varmasti tuntuu, mutta on tässä muutakin.rr kirjoitti:Joko olet katsonut ilmansuodattimen? Vaikuttaa kulkuun juuri kierroksilla. Sitten ne sytkätulpat tietysti.
Vapari i16 on _todella tasaisesti_ alhaalta asti vääntävä. Voimaa on heti tyhjäkäynniltä alkaen. Huipputeho taitaa olla kuuden tonnin pinnassa. Turbon jälkeen saattaa tuntuakin tukkoiselta, vaikkei välttämättä sitä ole. Täällä koettu samat tukkoisuuden tunteet, mutta kellon perusteella kulkee speksien mukaan.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Tuolta sinun nettisivuilta katselin, että sinulla on punaiset tulpanjohdot. Onko ne alkuperäisiä bourdicordeja vastaavat? Eikös nää ollut aika tarkkoja siitä, että on oikeat tulpanjohdot? Myös virranjakajan kansi näyttäisi olevan sininen alkuperäisenä se on ruskehtava...
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Näyttäisi olevan sekajohdotus ja tosiaan sininen virranjakajan kansi. Molemmat "huoltokirjan" mukaan vaihdettu syksyllä. Voi hyvinkin olla osasyy, mutta toisaalta, monien osien vaihtaminen viittaisi myös siihen, että vikaa on etsitty jo ainakin kesästä asti. Mutta joo, noi menee vaihtoon, ellei sitä ennen muuta syytä löydy.Kylö kirjoitti:Tuolta sinun nettisivuilta katselin, että sinulla on punaiset tulpanjohdot. Onko ne alkuperäisiä bourdicordeja vastaavat? Eikös nää ollut aika tarkkoja siitä, että on oikeat tulpanjohdot? Myös virranjakajan kansi näyttäisi olevan sininen alkuperäisenä se on ruskehtava...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, ilmansuodatin, alipaineletkut, bensansuodatin ja polttoainepumppu. Nuo tuli mieleen, kun muistelin mitä omaan satkuun tuli vaihdettua. Siis sillä seurauksella, että nykiminen väheni ja bensapumpun vaihtamisen jälkeen katosi kokonaan. Tosin se nykiminen loppui pumpun laukeamiseen 
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 4047
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
"Huoltokirjan" mukaan noista kaikki, paitsi alipaineletkut ja polttoainepumppu on vaihdettu. Mutta kuten jo heti alkuun sanoin, osaan epäillä vaihdettujen osien sopivuutta.dimebak kirjoitti:Jakajan kansi, pyörijä, tulpanjohdot, tulpat, ilmansuodatin, alipaineletkut, bensansuodatin ja polttoainepumppu.
Tässäpä nämä minun tunnelmalliset "kynttilät"

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
-
Oberleutnant
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma Maalis 19, 2007 17:24
- Paikkakunta: Kinkomaa
Re: 900i 16v, valot ja tehot kateissa
Alipaineletkusta voin itse kertoa, että jopa turbo tuntuu hyytyvän, kun konepellin alta kuuluu suhina
oli itsellä pääsyt "hieman" hapertumaan vanhat kumiletkut ja itsekseen mennyt halkeamaan kolmen sentin matkalta. No tätä nykyä ne vanhat kovettuneet alipaineletkut on korvattu(olikohan 4,5mm vai 5,5mm) polttoaineletkulla.
Näin ohimennen mainiten, harvinaisen härskiltä se suhina kuulosti, ja inssi vielä asemalla tokas ko auton sammutti ja ilmaa hetken nuuhki jot "Joo-o, raha täällä haisee"
Näin ohimennen mainiten, harvinaisen härskiltä se suhina kuulosti, ja inssi vielä asemalla tokas ko auton sammutti ja ilmaa hetken nuuhki jot "Joo-o, raha täällä haisee"
Saab 900 Turbo vm.-88 (myyty) Saab 9-5 vm.-99 (myyty) Saab 9-5 Wagon vm.-08