keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Näitkö tien päällä toisen Saabin, josta haluat tietää enemmän. Kysy täällä.
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja rotisko »

illalla n. klo, 20.34 lähdit pakoputket paukkuen, dumppi suhahdellen 1-2, kumit ulvoen kiihdyttämään runebergiä etelään pohjois-hesperiankadun valoista, rinnallasi ollut joku sininen tuuninki opel?tai muusellainenvastaava astran kokoluokkaa kuitenkin jäi hieman ja selvästi siinä lähdössä, vaikka savusta päätellen polki sekin melkolailla.

tällaisen hauskan ajotapahtuman bongasin ikkunan takaa kun olin syömässä.

en niin erota nuita uudempia 900 ng ja siitä eteenpäin saabeja, joku turbo sen täytyi olla, koska lähti niin vihasesti ja hakkasi rajoittajaan, siis moottorin kierrosten rajoittajaan olettaisin ja hukkaporttikin taisi aukeilla. saattoi olla 9-3 malli kans, mutta keltainen oli varmuudella.

ei ole pakko tunnustaa, mutta olisi mukava tietää, että mikä :saab: malli oli tarkalleen kiihdyttämässä.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Niin tunnusta, että polliisit voi käydä poimimassa marjat huostaan. :idea: :twisted: :P
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
neville
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 13:23

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja neville »

"Tunnusta,niin pääset vähemmällä" sanovat poliisit aloitteleville pahointekijöille,jos täsmällisiä ollaan.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kaikken näköisestä liikenne rikollisuudesta sitä kuulee täälläkin päin suomea :roll:

Jännä sattuma, varsinkin kun noita "keltaisia" saabeja on tää maa lähes pullollaan, että olin suunnilleen noilla main omalla lähinnä paskan ruskealla 9-3 Turbo sport montercarlo editionilla liikennenteessä, joka ovenkarmista löytyvän värikoodin perusteella voisi olla ollu joskus keltainen Uuden kaupungin tehtaalta lähtiessä... :oops:

Oliko ihan tuplaputket, kun pakoputket oli paukkunu (monikossa)? Minuun et liene ole sekoittanut, kun omassani on vain yksi alkuperäisen kaltainen maltillinen 4"/3.5" pakoputki, joka sekin varsin hiljainen ja räminätön arkiajossa johtuen kahdesta rosterivaimentajasta.

Sattumaa liene sekin, että ajellessa verkkokauppaa kohti myös vierelläni oli muutamissa valoissa keskimääräistä kiireisemmän ajotyylin omaava gm-heimoveljeläinen, jolle herrasmiesmäisesti tarjosin mahdollisuutta kaistan vaihtoon taakseni heti liikennevaloista lähdettyäni tekemällä tilaa taakseni, mikäli hänkin olisi ollut tulossa verkkokauppaan. :mrgreen:
Joskus vaan saattaa käydä niin, että viereiseltä kaistalta kantautuva nilkan oikaisusta johtuva miellyttävä pärinä on herkän luonteeni vuosi vienyt osittain huomiokykyni ja on refleksinomaisesti tullut vahingossa lipsautettua kytkinjalkaa keskimääräistä nopeammin valoista liikkeelle lähtiessä. :roll:

Tämä on taas aiheuttanut ketjureaktion, että johtuen tavallista ärtsymmästä kytkimestä olen sitten joutunut painamaan hieman lisää oikeanpuolesta poljinta välttääkseni sammumisen, mutta johtuen pykälää kevyemmästä vauhtipyöstä on kierrokset mittarin mukaan voineet jäädä keikkumaan mystisesti sopivalla tasakaasulla koko 1 vaihteen taloudellisen kiihdytyksen ajaksi 5500-7500 tietämille ulkoisen hukkiksen ollessa reippaasti raollaan, kunnes olen saavuttanut alueelle tyypillisen 40km/h nopeusrajoituksen ja vaihtanut rauhallisesti seuraavan (2.) vaihteen, jolloin by-pass venttiili saattaa joskus pitää maltillisen suhahduksen, kun 4" turbon k-rauta tarvikeimuputkessa ei ole by-pass paluuliitäntää.. Viallisia noi tarvikosat prkl.. :evil:

Se että luistiko renkaat, kytkin vai joku muu, liene itsestään selvää, että sen on parempi olla joku muu kun renkaat, kun renkaiden piirtelystähän pääsee joskus makselemaan valtiolle vahingon sattuessa.. Olin kyllä havaitsevinani että tuo kytkimen luistaminen olisi aiheuttanut lukolle ominaista kampeamista.. :roll:

Jonkun näköisestä virheestä auton peruskunnostuksessa kielii myös se että syksyn tuomilla viileillä kuivilla keleillä välillä tuntuu joskus olevan hieman ylimäärästä luistoa jossain kohtaa voimansiirtoa kun rpm&nopeusmittari tunnu menevän ihan synkassa... :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
rotisko
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Syys 29, 2008 00:14

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja rotisko »

ehkä niin kaukaa katseltuna yhdistin kahden tai useamman auton pakoputket, jotka paukkuivat. saattoi paukahdus päästä ruokapöydässäkin istuessa ylensyöneenä, en voi olla varma ja muisti on ihmisellä kuitenkin mukautuva ja hajanainen. todennäköisesti ikkunalasi heilui tuulen voimasta ja aiheutti pauketta, sekä maassa pöllyävät syksyn roskat näyttivät savulta. nopeus näillä henkilökuljetusvälineillä oli silminnähden arvioiden ihan rajoitusten mukainen, varovainen ja turvallinen tilanteeseen nähden. varmasti vähentääkseen peräänajojen mahdollisuutta ne saattoivat kiihottaa sallittuun nopeuteen kohtuullisen ripeästi ja siten edistivät liikenteen sujuvuutta, sekä ympäristöystävällisyyttä toisilleen kaistanvaihtomahdollisuutta tarjoten.

mutta saabbi se toinen oli. siitä olen varma. se. varma. kotimainen. :saab: :lol:
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Hahahaa... On ne Ooppeleilla hauskoja jannuja. Kahtelin Opelclubin sivusia ja ne äy siellä keskusteluja kuinka pultata Saabin T5 moottori Opeliin... :twisted: Sain kyllä erihyvät naurut asiasta. Varsinkin kun luki niiden tietotaitoa kyseisistä moottoreista.

Kummasti oli mututietoa ilmassa.

Eli kait ne on jääny pariin kertaan Saabeille jalkoihin, kun yrittävät saada (ironista kyllä) Opeleitaan kulkemaan Baasejen moottoreilla. :twisted: :saab: 8)
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ei ihan kaikkiin opeleihin kannata suhtautua, että eivät kuje.. Meinaan edellinen purkuraatoni luovutti B204 koneen trionicin kera erääseen tallinaapurin opelprojektiin, jossa olen konsulttina moottorinohjauksen osalta :mrgreen:

Ootan kyllä mielenkiinnolla miten reilusti alle tuhat kiloinen takaveto (sopivalla painojakaumalla) lähtee paikaltaan peruspirteällä b2x4 koneella kohtuullisella hyrrällä... :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Kaide »

HOOK.in runoiluun ....*REPS* :lol:

Tota, voisin taas uskaltautua kyytiin, eiks se "eka kerta" ole kuitenkin se pahin :mrgreen: Niska alkaa jo olemaan kunnossa edellisen kytkimen luistamattomuuden aiheuttaman äkillisen g-voimien lisääntymisen takia
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Noita Opelin tuotoksia on taidettu lahden toisella puolen varustaa enemmänkin näillä valurautaisilla. Olipa kaverilla täällä Kokkolassakin tarkoituksena vaihtaa Calibran etukelkka koneineen päivineen Saabin tuotokseen. Aika vain ei riittänyt koskaan projektin saattamiseksi loppuun, joten auto myytiin alkuperäisellä 8v-ruiskulla ja teinipöntöllä :lol:.

Hauskaa luettavaa Hookilta :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Iso H:N renkaiden "luiston" kokemisesta niskat jo tervehtyneet.. :D
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5492
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: SUOMI

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja VKe »

Valitettavasti Saabisteissakin on näemmä tälläisiä kaahaajia :cry:

Ja sitten toisaalla me jeesustellaan kun muut bilistit tappaa kaduilla ja toreilla.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Hook »

VKe kirjoitti:Valitettavasti Saabisteissakin on näemmä tälläisiä kaahaajia :cry:

Ja sitten toisaalla me jeesustellaan kun muut bilistit tappaa kaduilla ja toreilla.

Tällaisia kaahaajia?
Missäs niitä kaahaajia on ollut tällä kertaa? Menty ylinopeutta? Ylitetty tilannenopeuksia? Vaarannettu liikennettä? Varattu oma kaista autonmittaiselta alueelta kenenkään sinne edes pyrkimättä?

Jos viittaat tähän topiciin väitten minun kaahanneen, niin kerroppas samantien, että mistäs lähtien pienellä vaihteella rivakka kiihdytys sallittuun nopeuteen vihreillä valoilla liikennesääntöjä noudattaen ja muut huomioon ottaen on ollut kaahaamista jos vaihtaa kakkoselle hieman myöhemmin, kun tavallisesti? Entäs jos kierrättää konetta paikallaan, onko sekin sitten mielestäsi "kaahaamista"? 8O ..

Mulla on tähän asti ollut varaa maksella omat bensani ja näinollen saanen itse päättää miten taloudellisesti ajan liikennesääntöjä rikkomatta tai liikennettä vaarantamatta, joten siltäkään osin ei pitäisi olla kenelläkään polttoainepihistelijällä tai viherpiiperöllä valittamista ajotyylistäni.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

VKe kirjoitti:Valitettavasti Saabisteissakin on näemmä tälläisiä kaahaajia :cry:

Ja sitten toisaalla me jeesustellaan kun muut bilistit tappaa kaduilla ja toreilla.

Tällaisia kaahaajia?
Valitettavasti Saabisteissakin on näemmä tälläisiä itkijöitä :cry:

Tuolta sopivampaa harrastusta: http://www.eurokangas.fi/
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hook kirjoitti:
VKe kirjoitti:Valitettavasti Saabisteissakin on näemmä tälläisiä kaahaajia :cry:

Ja sitten toisaalla me jeesustellaan kun muut bilistit tappaa kaduilla ja toreilla.

Tällaisia kaahaajia?
Missäs niitä kaahaajia on ollut tällä kertaa? Menty ylinopeutta? Ylitetty tilannenopeuksia? Vaarannettu liikennettä? Varattu oma kaista autonmittaiselta alueelta kenenkään sinne edes pyrkimättä?

Jos viittaat tähän topiciin väitten minun kaahanneen, niin kerroppas samantien, että mistäs lähtien pienellä vaihteella rivakka kiihdytys sallittuun nopeuteen vihreillä valoilla liikennesääntöjä noudattaen ja muut huomioon ottaen on ollut kaahaamista jos vaihtaa kakkoselle hieman myöhemmin, kun tavallisesti? Entäs jos kierrättää konetta paikallaan, onko sekin sitten mielestäsi "kaahaamista"? 8O ..

Mulla on tähän asti ollut varaa maksella omat bensani ja näinollen saanen itse päättää miten taloudellisesti ajan liikennesääntöjä rikkomatta tai liikennettä vaarantamatta, joten siltäkään osin ei pitäisi olla kenelläkään polttoainepihistelijällä tai viherpiiperöllä valittamista ajotyylistäni.
Johan ne autokoulussa opettavat, että ripeästi kiihdyttäen tavoite nopeuteen.
Itsekkin tätä siis noudatan täysin, vaikka se herneen monen nenään joskus laittaakin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: keltainen 9-3 tai 900 turbo tai jopa viggen runeberginkatu

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

:lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin