Kaikken näköisestä liikenne rikollisuudesta sitä kuulee täälläkin päin suomea
Jännä sattuma, varsinkin kun noita "keltaisia" saabeja on tää maa lähes pullollaan, että olin suunnilleen noilla main omalla lähinnä paskan ruskealla 9-3 Turbo sport montercarlo editionilla liikennenteessä, joka ovenkarmista löytyvän värikoodin perusteella voisi olla ollu joskus keltainen Uuden kaupungin tehtaalta lähtiessä...
Oliko ihan tuplaputket, kun pakoputket oli paukkunu (monikossa)? Minuun et liene ole sekoittanut, kun omassani on vain yksi alkuperäisen kaltainen maltillinen 4"/3.5" pakoputki, joka sekin varsin hiljainen ja räminätön arkiajossa johtuen kahdesta rosterivaimentajasta.
Sattumaa liene sekin, että ajellessa verkkokauppaa kohti myös vierelläni oli muutamissa valoissa keskimääräistä kiireisemmän ajotyylin omaava gm-heimoveljeläinen, jolle herrasmiesmäisesti tarjosin mahdollisuutta kaistan vaihtoon taakseni heti liikennevaloista lähdettyäni tekemällä tilaa taakseni, mikäli hänkin olisi ollut tulossa verkkokauppaan.
Joskus vaan saattaa käydä niin, että viereiseltä kaistalta kantautuva nilkan oikaisusta johtuva miellyttävä pärinä on herkän luonteeni vuosi vienyt osittain huomiokykyni ja on refleksinomaisesti tullut vahingossa lipsautettua kytkinjalkaa keskimääräistä nopeammin valoista liikkeelle lähtiessä.
Tämä on taas aiheuttanut ketjureaktion, että johtuen tavallista ärtsymmästä kytkimestä olen sitten joutunut painamaan hieman lisää oikeanpuolesta poljinta välttääkseni sammumisen, mutta johtuen pykälää kevyemmästä vauhtipyöstä on kierrokset mittarin mukaan voineet jäädä keikkumaan mystisesti sopivalla tasakaasulla koko 1 vaihteen taloudellisen kiihdytyksen ajaksi 5500-7500 tietämille ulkoisen hukkiksen ollessa reippaasti raollaan, kunnes olen saavuttanut alueelle tyypillisen 40km/h nopeusrajoituksen ja vaihtanut rauhallisesti seuraavan (2.) vaihteen, jolloin by-pass venttiili saattaa joskus pitää maltillisen suhahduksen, kun 4" turbon k-rauta tarvikeimuputkessa ei ole by-pass paluuliitäntää.. Viallisia noi tarvikosat prkl..
Se että luistiko renkaat, kytkin vai joku muu, liene itsestään selvää, että sen on parempi olla joku muu kun renkaat, kun renkaiden piirtelystähän pääsee joskus makselemaan valtiolle vahingon sattuessa.. Olin kyllä havaitsevinani että tuo kytkimen luistaminen olisi aiheuttanut lukolle ominaista kampeamista..
Jonkun näköisestä virheestä auton peruskunnostuksessa kielii myös se että syksyn tuomilla viileillä kuivilla keleillä välillä tuntuu joskus olevan hieman ylimäärästä luistoa jossain kohtaa voimansiirtoa kun rpm&nopeusmittari tunnu menevän ihan synkassa...

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.