Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Ajattelinpa laittaa pikkusen positiivisiakin käyttökokemuksia tänne.. kun tuntuu aika negatiiviselta mallikeskustelulta. Kaikilla tuntuu olevan jotakin vikaa.. millon muovit natisee tai penkki, millon on sähkövikoja, millon alustassa jotkut laakerit jne...
Minä voin sanoa hyvällä omallatunnolla, että yli puolivuotta sitten ostamani 9-3 SC Aero Vm. -05 on toiminut aivan loistavasti.. Kilomerejä nyt 80 000 ja ei voi sanoa että olis mitään natinoita tai ylimääräsiä ääniä, vioista puhumattakaan.Vaihdoin volvon v40 2,0 Turbon saabiin ja laatu on mielestäni samalla tasolla, eli erittäin miellyttävällä.
Olen siis erittäin tyytyväinen! Kertokaapa kuomaset muutkin joilla ei vikoja ole autossa ollut saabinne vuosimalli ja km luku, olis kiva tietää onko "kohtalon" tovereita!
Minä voin sanoa hyvällä omallatunnolla, että yli puolivuotta sitten ostamani 9-3 SC Aero Vm. -05 on toiminut aivan loistavasti.. Kilomerejä nyt 80 000 ja ei voi sanoa että olis mitään natinoita tai ylimääräsiä ääniä, vioista puhumattakaan.Vaihdoin volvon v40 2,0 Turbon saabiin ja laatu on mielestäni samalla tasolla, eli erittäin miellyttävällä.
Olen siis erittäin tyytyväinen! Kertokaapa kuomaset muutkin joilla ei vikoja ole autossa ollut saabinne vuosimalli ja km luku, olis kiva tietää onko "kohtalon" tovereita!
Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Mun täytyy laittaa ihan samanlainen viesti. Meillä on TTiD:n mittarissa tasan 20tkm eikä autossa ole ollut mitään, ei siis yhtään mitään huomautettavaa. Ihan kiva että muistetaan joskus kertoa myös myönteisiä juttuja vikojen ohella.Green Devil kirjoitti:Ajattelinpa laittaa pikkusen positiivisiakin käyttökokemuksia tänne.. kun tuntuu aika negatiiviselta mallikeskustelulta. Kaikilla tuntuu olevan jotakin vikaa.. millon muovit natisee tai penkki, millon on sähkövikoja, millon alustassa jotkut laakerit jne...
Minä voin sanoa hyvällä omallatunnolla, että yli puolivuotta sitten ostamani 9-3 SC Aero Vm. -05 on toiminut aivan loistavasti.. Kilomerejä nyt 80 000 ja ei voi sanoa että olis mitään natinoita tai ylimääräsiä ääniä, vioista puhumattakaan.Vaihdoin volvon v40 2,0 Turbon saabiin ja laatu on mielestäni samalla tasolla, eli erittäin miellyttävällä.
Olen siis erittäin tyytyväinen! Kertokaapa kuomaset muutkin joilla ei vikoja ole autossa ollut saabinne vuosimalli ja km luku, olis kiva tietää onko "kohtalon" tovereita!
Onko sitten vika vai ominaisuus - ei tunnu nafta tuolle kelpaavan. Ajeltiin reilu viikko sitten Oulusta Hesaan ja maanantaina takaisin eikä kosla huolinut kuin 4.8l sataselle vaikka oli talvirenkaat alla ja tavaraa ja ihmisiä kyydissä. Ehkä tuon kanssa voi kuitenkin elää
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Vanhana volvistina siihen Volvon laatuun tottuneena, et vaan ole huomannut, että onhan siinä sun Saabissakin jotain sanomista kuitenkin
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Autossa nyt 54tkm, ja ainut vika on ollut oven sensorin vika heti uutena. Kertoi oven olevan auki, vaikka oli kiinni. Sen jälkeen huolettomia kilometrejä
Tuohon TTid'n kulutukseen on aika helppo uskoa. Serkkupoika ajelee tuollaisella ja sekakulutus on ollut 6-6.5 litran pinnassa. Vertailee omaan niin eri luvuilla mennään. Tosin Saabilla automaatti vaikuttanee paljon.
Tuohon TTid'n kulutukseen on aika helppo uskoa. Serkkupoika ajelee tuollaisella ja sekakulutus on ollut 6-6.5 litran pinnassa. Vertailee omaan niin eri luvuilla mennään. Tosin Saabilla automaatti vaikuttanee paljon.
Saab 93 SC 1.8tA Vector Hirsch -07
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
** Volvo on ihan ok. Jos haluatte kehuja, se maksaa ekstraa **
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
On se vaan pikkuruokainen. Pienin osamatka mitä oon saanut SID näyttöön on 4,2 maantieajossa. Pienin todellinen koko tankkaus 5,2. Ja kyyti on aikas maistuvaa..
Meillä ei ole ollut mitään suurempaa valittamista missään läpikäydyistä SS/SC automobiileissa.
Mahtava nautinto ajaa mutkaan.
Maailman mukavimmat penkit Vectorissa.
Suorituskyky maistuvalla tasolla.
Taloudellinen!
Komea muotoilu.
Yksi turvallisimpia!!
Todella hintansa väärti. (TTiD Vector. vs. C30.... puuh)
Meillä ei ole ollut mitään suurempaa valittamista missään läpikäydyistä SS/SC automobiileissa.
Mahtava nautinto ajaa mutkaan.
Maailman mukavimmat penkit Vectorissa.
Suorituskyky maistuvalla tasolla.
Taloudellinen!
Komea muotoilu.
Yksi turvallisimpia!!
Todella hintansa väärti. (TTiD Vector. vs. C30.... puuh)
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Auto on ollut helmikuun lopusta mulla ja ainoa asia mitä on korjattu on takaovien ikkunakehyksien muovit.
Autolla oli ajettu 8000km kun ostin, nyt 21000km.
Oho onpas mulle tullut kilometrejä, kun normaalisti en aja kuin jotain 12000km/v
Autolla oli ajettu 8000km kun ostin, nyt 21000km.
Oho onpas mulle tullut kilometrejä, kun normaalisti en aja kuin jotain 12000km/v
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Joo ja omassani on tehty tällaisia korjauksia (jotkut asia
Viimeksi muokannut Bob, Ma Joulu 29, 2008 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Ekasta meillä kyllä meni vaihtoon (90tkm) mennessä molemmat etupyörän laakerit, eikö, Bob, ole tullut vielä vaihdettua?
Kaksi seuraavaa ajettiinkin aika tarkalleen 50tkm asti ja vaihtoon myös ilman mainittavia vikoja.
Kaksi seuraavaa ajettiinkin aika tarkalleen 50tkm asti ja vaihtoon myös ilman mainittavia vikoja.
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Laakereissa ei ole kyllä ollut mitään vikaa meillä.Ristom kirjoitti:Ekasta meillä kyllä meni vaihtoon (90tkm) mennessä molemmat etupyörän laakerit, eikö, Bob, ole tullut vielä vaihdettua?
Kaksi seuraavaa ajettiinkin aika tarkalleen 50tkm asti ja vaihtoon myös ilman mainittavia vikoja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
No ainakaan se ei ole traktoripeinu kirjoitti:Vanhana volvistina siihen Volvon laatuun tottuneena, et vaan ole huomannut, että onhan siinä sun Saabissakin jotain sanomista kuitenkin
Itse ajanut tällä hetkellä ~1600 km vm. 2009 Sport Combilla ja toistaiseksi ei ole ollut mitään isompaa. Kojelaudan mukinpidike vaihdettiin takuuseen, kun se ei toiminut moitteettomasti uutenakaan. Pelkääjänpaikan penkissä on muutama uurre, joka on kirjattu Magneetin huoltotietoihin. Todennäköisesti vaihdetaan 30000 km:n huollossa.
Vm. 2005 Sport Sedanin kanssa sai taistella nitinöiden, natinoiden ja kolinoiden kanssa. Uusittiin ovikaiuttimia pariin otteeseen, etupenkkien istuinosien verhoilu, kuskin aurinkolippa (aivan turhaan, mutta autoliike halusi vaihtaa sen), sekä oikean takapyörän tukivarsi. Toistaiseksi Sport Combissa ei ole ollut mitään näitä vikoja (pitäisikö koputtaa puuta).
HF -settiä asennellessani tuli purettua Sport Sedanin ja nyt sitten Sport Combin keskikonsolia. Saabin insinöörit väittivät aikanaan, että Cadillac BLS:n kehittely oli heille pelkkää plussaa, sillä muuten he eivät olisi saaneet GM:ltä rahoitusta parantaakseen mm. 9-3:n äänieristystä. Tämä väite taitaa pitää paikkansa, sillä vm. 2009 autossa oli ääneneristys/pehmustuslevyä keskikonsolin verhoilun "piilopuolella", kun sitä ei taas vm. 2005 autossa ollut. Nuo em. levyt kuitenkin vaikuttavat siihen, että auto on vähemmän äänekkäämpi, eikä mitään nitinöitä ja natinoita ole ainakaan vielä kuulunut.
Vaikka tässä kerroinkin noista Sport Sedanin ongelmakohdista, niin silti täytyy myöntää, että siinä ei ollut mitään kulkupuoleen liittyviä ongelmia, vaan siinä suhteessa se toimi kuten "junan vessa", jos ei otettu huomioon oikeasta takapäästä kuuluvia kolahduksia töyssyihin ajaessa (tukivarsi).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Tämäpä on perin kummallista - oma autoni on 2004:nen ja siinä on kyllä keskikonsolin piilopuolet verhoiltu kattavasti äänieristys/pehmustuslevyillä.Turbo Sensonic kirjoitti: Saabin insinöörit väittivät aikanaan, että Cadillac BLS:n kehittely oli heille pelkkää plussaa, sillä muuten he eivät olisi saaneet GM:ltä rahoitusta parantaakseen mm. 9-3:n äänieristystä. Tämä väite taitaa pitää paikkansa, sillä vm. 2009 autossa oli ääneneristys/pehmustuslevyä keskikonsolin verhoilun "piilopuolella", kun sitä ei taas vm. 2005 autossa ollut. Nuo em. levyt kuitenkin vaikuttavat siihen, että auto on vähemmän äänekkäämpi, eikä mitään nitinöitä ja natinoita ole ainakaan vielä kuulunut.
Jälkikäteen ei ole mitään eristyksiä lisätty eli ihan tehtaalta se on tuommoisena tullut - olisiko niin, että ne puuttuvat vain siitä 1,8i mallista, joka sinulla oli aiemmin? Oliko sinulla sellainen keskikonsoli, jossa on tuuletussuulakkeet takapenkille, tuossa omassani on nimenomaan sellainen?
Toisaalta eipä tuo konsoli ole koskaan nitissytkään.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
No sehän voi tietty olla, että tuo 1.8i oli ihan "bare bones", eli siitä oli riisuttu kaikki ylimääräinen pois kustannusten säästämiseksi. No ainakin siinä oli nuo keskikonsolin alaosia kiinnipitävien torxruuvien muovikannet, kun Sport Combissa niitä ei enää ole. Muutenkin tuosta Sport Combista näyttää puuttuvan noita muovisia ruuvinkansia. Ettei niitä vain olisi uudemmista malleista pudotettu pois säästösyistä?Bob kirjoitti:Tämäpä on perin kummallista - oma autoni on 2004:nen ja siinä on kyllä keskikonsolin piilopuolet verhoiltu kattavasti äänieristys/pehmustuslevyillä.
Jälkikäteen ei ole mitään eristyksiä lisätty eli ihan tehtaalta se on tuommoisena tullut - olisiko niin, että ne puuttuvat vain siitä 1,8i mallista, joka sinulla oli aiemmin? Oliko sinulla sellainen keskikonsoli, jossa on tuuletussuulakkeet takapenkille, tuossa omassani on nimenomaan sellainen?
Toisaalta eipä tuo konsoli ole koskaan nitissytkään.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ke Kesä 04, 2008 10:32
- Paikkakunta: Oulunsalo
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Onkohan nuo kitinät ja nitinät oikeasti nykyautoissa edes vioiksi lueteltavia juttuja? Kun käy pakkasella koeajamassa melkeen mitä autoa tahansa aina ne kolisee ja nitisee..
Nyky muovilaatujen täytyy täyttää autoissa kaikenlaisia kierrätysnormeja ja sitä "viimeistelyä" on nykyautoissa niin mahdottoman paljon että tuntuis aika erikoiselta jos ne ei koskaan nitisis edes vähän..
Tuo kolinat ja nitinät on kai enemmän henkilökohtainen juttu kuin auton varsinainen vika. Näin ainakin itse ajattelen ja siksi en niitä erittäin satunaisia nitinöitä ole edes noteerannut.. en volvon aikana enkä saabinkaan ja molemmissa niitä takuulla oli, kuten myös ammattikouluaikoihin omistamassani corollassakin.
Nyky muovilaatujen täytyy täyttää autoissa kaikenlaisia kierrätysnormeja ja sitä "viimeistelyä" on nykyautoissa niin mahdottoman paljon että tuntuis aika erikoiselta jos ne ei koskaan nitisis edes vähän..
Tuo kolinat ja nitinät on kai enemmän henkilökohtainen juttu kuin auton varsinainen vika. Näin ainakin itse ajattelen ja siksi en niitä erittäin satunaisia nitinöitä ole edes noteerannut.. en volvon aikana enkä saabinkaan ja molemmissa niitä takuulla oli, kuten myös ammattikouluaikoihin omistamassani corollassakin.
Saab = Savolainen pornoauto.. suap eestä suap takkaa
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Ihan pomminvarmasti ei voi kommentoida, koska ei ole vielä tänä syksynä ollut pakkasia. Mutta jos vertaan edellistä autoani, Saab 9-3 SC -06 (ajoin autolla 43 tkm) nykyiseen Audiin, on kitinöiden määrässä iso ero (Audin eduksi). Ehkä mulla on päässä vikaa, mutta mä en siedä nitinöitä ja kitinöitä autossa.Green Devil kirjoitti:Onkohan nuo kitinät ja nitinät oikeasti nykyautoissa edes vioiksi lueteltavia juttuja? Kun käy pakkasella koeajamassa melkeen mitä autoa tahansa aina ne kolisee ja nitisee..
Nyky muovilaatujen täytyy täyttää autoissa kaikenlaisia kierrätysnormeja ja sitä "viimeistelyä" on nykyautoissa niin mahdottoman paljon että tuntuis aika erikoiselta jos ne ei koskaan nitisis edes vähän..
Tuo kolinat ja nitinät on kai enemmän henkilökohtainen juttu kuin auton varsinainen vika. Näin ainakin itse ajattelen ja siksi en niitä erittäin satunaisia nitinöitä ole edes noteerannut.. en volvon aikana enkä saabinkaan ja molemmissa niitä takuulla oli, kuten myös ammattikouluaikoihin omistamassani corollassakin.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Re: Aika erikoista?! Ei mitään vikaa!
Joo, merkkifoorumit yleensä tuppaa keräämään negatiivista juttua aikalailla. Mutta sehän kuuluu asiaan. Harvemmin tulee tarvetta kysellä toisilta, että toimiiko teillä peilinlämmittimet aina oikein, kun mulla pelaa? Tai automaattiset penkinlämmittimet on todella loistavat, onko ne hyvä myös muilla?
Itsekin usein negatiivista juttua olen kirjoittanut, mutta se on erittäin kriittisen tarkastelun tulosta. Periaatteella; koskaan ei saa olla tyytyväinen.
Kuten jo tullu mainittua, on 9-3 mun mielestä oman luokkansa ehdoton kärkipeli. Jos valita pitää BMW 3srj. Audi A4, Mese C, Saab 9-3 yms niin valinta osuis ehdottomasti Saabiin. Kaikista kitinöistä huoliumatta
Autosta kun löytyy sen verran runsaasti loistavia ominaisuuksia, että kilpailijat on kovilla. Olkoonkin, että omaavat uudenaikaisempaa ja hienompaa tekniikkaa taikka paremman laatuisia materiaaleja. Ne kun ei aina ole kaikki kaikessa.
Monet hienoista ominaisuuksista valkenee vasta kun niitä ei enää ole. Nim. kokemuksella...
Itsekin usein negatiivista juttua olen kirjoittanut, mutta se on erittäin kriittisen tarkastelun tulosta. Periaatteella; koskaan ei saa olla tyytyväinen.
Kuten jo tullu mainittua, on 9-3 mun mielestä oman luokkansa ehdoton kärkipeli. Jos valita pitää BMW 3srj. Audi A4, Mese C, Saab 9-3 yms niin valinta osuis ehdottomasti Saabiin. Kaikista kitinöistä huoliumatta
Autosta kun löytyy sen verran runsaasti loistavia ominaisuuksia, että kilpailijat on kovilla. Olkoonkin, että omaavat uudenaikaisempaa ja hienompaa tekniikkaa taikka paremman laatuisia materiaaleja. Ne kun ei aina ole kaikki kaikessa.
Monet hienoista ominaisuuksista valkenee vasta kun niitä ei enää ole. Nim. kokemuksella...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red