Lisäkaukovalot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ralli tonneil mahtuu pelti aukeamaan normaalisti ku käyttää orggis rautoja.

itsellä bosch rallye ISOT kuupat keulalla = niillä ei aukee pelti kunnolla...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli siis mahtuuvat hyvin, semmoset täytyy siis laittaa tulemaan.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ralli 3000 on isommat ku tonniset.... tuo ongelmia pellin aukeemisen kaa
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

nalleolut kirjoitti:ralli 3000 on isommat ku tonniset.... tuo ongelmia pellin aukeemisen kaa
Pitää laittaa ne mahtumaan, päätin jo oikeastaan, että kyllä ne survon sinne vaikka väkisin. Konepellin aukasua voisi modata vähän, että ei aukea, kun sen verran, että saa nesteet ja öljyt tsekattua. Muutahan tommoselle ei tarvia tehdä ja sekin vain kerran kuussa :mrgreen:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

itse en oo jaksanu panostaa tuohon pellin aukeamiseen....aukee minkä aukee....makaa valoja vasten sen mitä tarvii....kyl sinne öljyt mahtuu stekkaamaan.....mahdollisimman lähelle maskia ja alas...siin vinkit..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Se referenssilukuhan saattaa muuttua myös umpion/lasin valmistajan myötä.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Rimuli kirjoitti:Se ympyröidyn een vieressä oleva numero.
Esimerkki: 2a (E17) 6R 01 333 (sulut esittävät ympyrää jonka sisällä teksti E17)
- taakse asennettava suuntavalo, joka on hyväksytty Suomessa E-säännön no 6 ja siihen tehdyn muutoksen 01 mukaisesti. Tuotteelle annettu hyväksyntänumero 333.
Ympyrän sisällä oleva numero tarkoittaa maata missä hyväksyntä on tuotteelle haettu.

Jos sen E:n vieressä on numero 25, sei ei todellakaan tarkoita referenssiä, vaan sääntöä jonka mukaiseen käyttöön valaisin on hyväksytty.
Katso umpiosta merkintä R tai HR onko sen lähellä esim. ref20.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re:

Viesti Kirjoittaja MNeva »

bluewolf kirjoitti:[quote="9-5T" Kaukovalojahan sais laitella kuusikin kappaletta, eli 4 X 12,5 ref ja vielä 2 X 10 ref, kunhan ovat ohjaavan akselin etupuolella, sijoitus korkeuttakaan ei ole ylöspäin rajoitettu

Kaukovaloja saa olla vaikka nokka täynnä, mutta päällä ei saa olla kuin 2 tai 4 kappaletta yhtäaikaa.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re:

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

bluewolf kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Minä taas en ymmärrä miksi lyhkäset tarveisi saada palamaan pitkien kanssa. Jos laitat 37,5 lisävalot rakenna kytkentä jolla saat vaihdettua palaako omat tai lisäpitkät ja piiloon kytkin jolla palaa molemmat.
sijoitus korkeuttakaan ei ole ylöspäin rajoitettu
Muutenkuin että esim nokkapellille ei saa asentaa (henkilöauto), ovat näköesteenä ulos.
Näin inssi sanoi...

Muuten oli kyllä mielenkiintoista tuo että kahdet lisäpitkät ja auton omat pois...tartteekin ottaa itsekkin selvää tuosta!
Saabiton saabisti
#1470
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re:

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Mimmi kirjoitti:Pitkien ollessa eri lampussa kuin lyhyiden tulee lyhyiden palaa samanaikaisesti kuin pitkien. Esim. CS (ja -95->CD:t) tonnarissa pitkien kanssa palaa lyhyet alennetulla jännitteellä. Itse otin ko. vastuksen pois ja muutin valoreleen sisäistä kytkentää kun laitoin Xenonit lyhkäisiin.
Tonnarin valorele kun sammuttaa hetkeksi lyhyet vaihdettaessa pitkille tai takaisin lyhyille ja se oli "myrkkyä" xenoneille, jotka sammuivat aina valoja vaihdettaessa.


minkäs moisen modauksen suoritit tuolle releelle? itse huomannut myös tuon saman että sammuvat hetkeksi...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Olen ajatellut uusia nuo jo aikansa nähneet lisäpitkät tuohon ässään, mutta mitkä olisivat hyvät ja ulko näöllisesti sopivat lisäkaukovalot, mitkä mahtuvat paikolleeen niin että eivät ota konepeltiin kiinni avattaessa.

nuo vanhat ovat 6cm syvät ja 14 cm korkeat. mahtaako 18cm korkeat sopia vielä vai ovatko liian korkeat?

nykyiset ovat mustalla muovi kuorella olevat, mutta kromisetkin saattaisivat sopia ulkonäköön.

Tälläinen Kaukovalo kuin Bosch Profi 210 olisi melko lähellä vanhojen ulkonäköä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Omassani on ollut Hellan Comet FF300:set ja nyt on Bosch Touring 190:set. Raudat on omatekoiset, joissa kiinnityspiste on vaakatasossa ja niillä kyseiset valot asettuvat niin lähelle maskia (viistokeula) kuin mahdollista. Hellan kanssa konepelti juuri ja juuri mahtui avautumaan, mutta alkuperäisillä valoraudoilla, joissa kiinnityspiste on pystyssä ei luultavasti mahdu. Boschia vasten konepelti jää nojaamaan, mutta kyllä tuo metallikuorinen valaisin sen kestää, kunhan vain tiedostaa tilanteen. Lisäksi Bosch vaatii tukiraudat joka tapauksessa, ettei tärisisi ajossa.

Netistä etsimällä en löytänyt ainakaan yhtään pyöreää (170mm halkaisijalla tai yli) olevaa lisävaloa, joka tuohon voisi mennä heittämällä. Näyttää olevan nykyvaloissa tuo syvyys lähes kaikissa sitä luokkaa, ettei mahdu satkun avatun konepellin ja maskin väliin. Neliskulmaisia taas en ulkonäön puolesta edes harkitsisi :wink:
#3929
Saab 9-3 ss -05
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

vanhat ovat tuommoiset perus suorakaiteen muotoiset samanlaiset uudet omaan silmään kelpaisi yhtä lailla kuin pyöreäkin.

sellaiset niiden kuitenkin tulisi olla että ei peltiin ottaisi kiinni sitä avattaessa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Kaks-Seiska
"Viggen"
Viestit: 524
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja Kaks-Seiska »

Voithan katsoa, miten hyvin nykyiset valot siellä välissä mahtuu olemaan, ja ottaa niistä mitat. Sen perusteella sitten arvioit mitkä mahtuisi myös olemaan siellä.
#3929
Saab 9-3 ss -05
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Lisäkaukovalot

Viesti Kirjoittaja viggen »

Nämä LED-rampit on suosittuja täällä Ruotsin puolella. Tässä on 200W eli 20000 Lumenia.
http://cl.ly/2c021h3R3F2I
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin