hälytin
hälytin
Pitäskö tuon mollukan kojetaulussa vilkkua kokoajan kun ovet ovat lukossa?
Mulla välähtää muutaman kerran, kun ottaa avaimet pois virtalukosta mutta sen jälkeen ei vilkuttele.
Mietin vaan että onko sisätutkat aktiivisena vai ei...
Mulla välähtää muutaman kerran, kun ottaa avaimet pois virtalukosta mutta sen jälkeen ei vilkuttele.
Mietin vaan että onko sisätutkat aktiivisena vai ei...
Re: hälytin
Kyllä sen kai pitäisi juuri niin toimia, että vilkuttaa vain siinä vaiheessa, kun ajonesto aktivoituu tai poistuu. Eli avaimia laitettaessa virtalukkoon tai toisinpäin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: hälytin
Siis kojelaudassa tuulilasin alla? Ei se vilku jatkuvasti jos ei ole hälytintä. Jos on hälytin niin vilkkuu kun hälytin on aktivoitu. Toisin sanoen sinulla ei ole hälytintä, koska led vilkuttelee ainoastaan ajoneston tilaa ilmaistakseen.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Re: hälytin
Tosiaankin unohdin mainita, että kuvatulla tavalla se toimii autoissa ilman hälytintä.
Hälyttimin varustetussa muutoin samalla tavalla, mutta aktivoiduttuaan jää vilkkumaan tasaisesti.
Hälyttimin varustetussa muutoin samalla tavalla, mutta aktivoiduttuaan jää vilkkumaan tasaisesti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: hälytin
jaahas onkohan tässä sit jotain häikkää, kyllä varustelistassa mainitaan hälytin...
Re: hälytin
Kyllä se ihan hälytin on, ajonesto erikseen...Mimmi kirjoitti:Lue kuitenkin uudestaan lista, siellä taidetaan mainita kuitenkin ajonestosta, ei hälyttimestä (joka on lisävaruste).
Re: hälytin
Löytyykö sulta ajotietokoneen valikosta hälytin? Kun avaimen ottaa pois virtalukosta (pitää kääntää ainakin yhden pykälän verran päällepäin avainta ja takaisin ja ottaa avain pois) pitäisi ajotietokoneesta löytyä valikko, josta voi valita onko sisätilatutka aktiivinen vai ei. Jos tätä valikkoa ei löydy, niin autossasi ei ole hälytintä ainakaan ohjelmoituna.rauta5 kirjoitti:Mietin vaan että onko sisätutkat aktiivisena vai ei...
Hälyttimellisessä autossa on myös konepellin alla takaa katsottuna vasemmassa takareunassa (akun vieressä) konepellin hälytinkytkin, joka siis puuttuu hälyttimettömästä autosta. Toki voi olla että autoon on asennettu vain osa hälyttimen osista ja esimerkiksi tuo konepellin kytkin puuttuu.
Mulla on autossa hälytin ja kun laittaa ovet lukkoon niin kestää hetken (ehkä viisi sekuntia, en ole laskenut) ja alkaa punainen led vilkkumaan kojelaudassa. Ei siis ala välittömästi vilkkumaan tuo led. Ja näin on toiminut ainakin kaikissa mun 9-3:ssa ja kaikissa on ollut hälytin.
Re: hälytin
Käytetäänpä vanhaa ketjua taas...
Käyttöohjekirja kertoo hälyttimestä että hälytys laukeaa jos "kallistustunnistin rekisteröi, että auton kallistus muuttuu (jos varashälyttimestä on kallistustunnistin)". Mistähän tietää onko omassa yksilössäni kallistustunnistin? Muuten kuin ehkä kokeilemalla. Mietin että laitanko vanteisiin lukkopultteja. Jos tuo kallistustunnistin löytyy niin ei ehken olisi tarvetta.
Käyttöohjekirja kertoo hälyttimestä että hälytys laukeaa jos "kallistustunnistin rekisteröi, että auton kallistus muuttuu (jos varashälyttimestä on kallistustunnistin)". Mistähän tietää onko omassa yksilössäni kallistustunnistin? Muuten kuin ehkä kokeilemalla. Mietin että laitanko vanteisiin lukkopultteja. Jos tuo kallistustunnistin löytyy niin ei ehken olisi tarvetta.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: hälytin
Ammattimiehiä ei lukkopultit hidasta, harrastelijoita ehkä. Lukkopulteissa se kiva piirre, että jos kannat menevät pilalle, tulee kallis reissu vanteiden irroittamisessa. Itse päädyin normi pultteihin, jos varastavat vanteet, niin viekööt.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: hälytin
Harmi kun en ole itse tilannut... jos ei sitten tuosta käy ilmi. Noh, ensi viikolla encore ESP:n suhteen joten kysynpä josko samalla tuonkin katsoisivat.Mimmi kirjoitti:1: Lunttaamalla tehtaan tilauslappuajmaatta kirjoitti:Mistähän tietää onko omassa yksilössäni kallistustunnistin? Muuten kuin ehkä kokeilemalla.
2: TECHlla kysymällä
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: hälytin
Ei.Mimmi kirjoitti:Eikö autossasi ole enää "vagenspec"-lappua mukana?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: hälytin
Vastaanpa itse itselleni. WIS:sin mukaan hälytin versioita on kolme: ATA 1, ATA, ATA 3. ATA 1:ssä vain oviin kytketty hälytys, ATA:ssa lisäksi sisätutka. WIS kertoo että "ATA 3 on varustettu myös ultraäänitunnistimeen integroidulla kulma-anturilla sekä erillisellä sireenillä". Minulla on sisätutka mutta ei erillistä sireeniä joten se on mitä ilmeisimmin mallia ATA eli siis ilman kallistustunnistinta.
Lisäksi ATA on päivitettävissä ATA 3:ksi. Mitähän lie maksaa?
Lisäksi ATA on päivitettävissä ATA 3:ksi. Mitähän lie maksaa?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00