streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja jkotka »

CallidaC kirjoitti:En pysty mittaamaan ja tampereelle en sen takia jaksa lähteä. Saa sen tulla täältä Lahdesta lainaamaan jos joku mittaustaitoinen täällä päin liikkuu.
Nettisivuilla luki tämmöisiä:
Streetgear - Klara 500hk utan problem.
Nordic(vastaava cooleri) Good for 450hp

Jos näistä arvoista unohtaa vaikka 50hp, niin moneen stageautoon pitäisi vielä riittää ihan mainiosti. Ilmavirta ei tosin pääse niin vapaasti coolerin läpi kuin etusäleikössä kiinni oleva tarvikecoolerin. Se taas, että kuinka itse cooleri virtaa esim. verrattuna kiinacoolereihin yms. on arvoitus.
Joo, ois kiva nähdä miten lämpötilat käyttäytyy vaik jollai stage 3 9-5:lla vedossa kolmosen päästä päähän esim.
Ensteks tietenki orkkiksella ja sit uudella.
-
Janne #2769 stcf #40
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Termos »

KAPU2 kirjoitti:Kenelläkään tietoa meneekö tää DP suoraan tohon garret T25 turpoon :o

http://www.streetgear.se/index.php?page ... 1&Itemid=1
Kuten privassa vastasin, ja tuonkin kuvan perusteella, tuossakin on kiinnitys kolmella pultilla. Miten sun ahtimessa on tuo downpipen laippa?

T25 on mulle outo kampe, ja Google näytti tuon ahtimen downpipen kiinnitykseen monenlaista laippaa.

Ehkä olis viisainta kysyä suoraan myyjältä, niin saat ainakin luotettavan vastauksen.
Ei se kummoista kielitaitoa vaadi, homma toimii huonolla enkulla ja ruottilla 8)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Hello,

If you have the Garrett TB2569 (original/stock turbocharger) it will fit Bolt On.

Street Gear, Sweden


Jos joku muu haluaa näitä samalla niin nopeasti privaa ja maksu mulle sampo pankkiin ~400€ (erotuksen saa takaisin kun lopullinen hinta selviää)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

KAPU2 kirjoitti:Hello,

If you have the Garrett TB2569 (original/stock turbocharger) it will fit Bolt On.

Street Gear, Sweden


Jos joku muu haluaa näitä samalla niin nopeasti privaa ja maksu mulle sampo pankkiin ~400€ (erotuksen saa takaisin kun lopullinen hinta selviää)

393e oli tampereelle postattuna :D ...ja putki on OIKEESTI SIT BOLT ON :D ,kerrankin jotain hyvää :wink:.
#2285
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

Uusi saabisti ilmoittautuu. Juuri sain alle 95 2.3t 01 mallin. Hieno auto ja erittäin mieleinen, koska tuli jo poikasena 9000 turboa ihailtua. Pientä päivitystä olisi tarkoitus koneen puolelle tehdä ja mielessä olisi tämän firman edullinen downpipe. Mitenkäs softa tämän kaveriksi? Mökäpönttöä en haluisi asentaa, joten jos säilyy tuo vakio putkisto tuosta katista eteenpäin, onko järkeä edes laittaa tuota downpipeä? Jos on, niin olisiko joku perus ppc steg1 softa kohdillaan vai pitäisikö mennä tuone steg 2-3 päivityksiin, esim. maptune?
Ps. Asiallisen oloinen foorumi täällä... Tuntuu olevan asiantuntemusta ihan kivasti.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Termos »

Jaulis kirjoitti:Uusi saabisti ilmoittautuu. Juuri sain alle 95 2.3t 01 mallin. Hieno auto ja erittäin mieleinen, koska tuli jo poikasena 9000 turboa ihailtua. Pientä päivitystä olisi tarkoitus koneen puolelle tehdä ja mielessä olisi tämän firman edullinen downpipe. Mitenkäs softa tämän kaveriksi? Mökäpönttöä en haluisi asentaa, joten jos säilyy tuo vakio putkisto tuosta katista eteenpäin, onko järkeä edes laittaa tuota downpipeä? Jos on, niin olisiko joku perus ppc steg1 softa kohdillaan vai pitäisikö mennä tuone steg 2-3 päivityksiin, esim. maptune?
Ps. Asiallisen oloinen foorumi täällä... Tuntuu olevan asiantuntemusta ihan kivasti.
Minulla oli Maptun steg 1 käytössä, kun asensin tuon downpipen. Kyllähän eron huomasi ahtojen nopeampana nousuna, mutta aika pieneksi hyöty jäi.

Mielestäni 3" downpipen vaihto on kannattavaa vasta silloin, kun softakin vaihdetaan sitä tukevaan versioon, eli yleensä steg 3 tai kireämpi.
Minulla on tuon downpipen jatkeena Simons 2,5" catback, se ei ainakaan ole mökäpönttö, vaan äänet ovat miellyttävän matalat koko kierrosalueella.

Tuolta 2.5" system Rostfritt / Kromstål:
http://speedparts.se/shop/prod/sp_avg_95_98-02.shtml

PCS myy Speedpartsin tuotteita, sieltä itsekin tilasin:
http://www.pro-carservice.com/
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

Milloin tulee raja vastaan virtauksessa tuolla vakio putkella katista eteenpäin. Jos laittaa tuon downpipen ja steg-3 softan, niin onko jo jarruna? Saako muuten maptunelta steg-3 boxin erillisenä ja onko siinä eroa steg-1 softaan, vai onko ratkaiseva tekijä tuo putkisto.
Eli jos vakioon tarjoilee tuon 3" downpipen ja steg-3 softan, niin ollaanko aivan metsässä? Onko nuo takapöntöt vaihdettava, sillä mielellään pitäisin ne. Äänet saisivat pysyä mahdollisimman vakiona, mutta tehoa kaivataan.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Termos »

Jaulis kirjoitti:Milloin tulee raja vastaan virtauksessa tuolla vakio putkella katista eteenpäin. Jos laittaa tuon downpipen ja steg-3 softan, niin onko jo jarruna?
Veikkaisin, että ahdistaa steg kolmosella. Steg 1 ja 2 kuulemma ovat useammalla virifirmalla samalla softalla, erona on nimenomaan tuo catback.
Jaulis kirjoitti: Saako muuten maptunelta steg-3 boxin erillisenä ja onko siinä eroa steg-1 softaan, vai onko ratkaiseva tekijä tuo putkisto.
Saa pelkän boksin, itsekin hommannut steg 1 ja steg 4 - boksit erillisenä, rauta sitten mistä edullisesti olen löytänyt. Ja steg 3 - softassa on eroa "miedompiin" verrattuna.
http://maptun.com/ecuGuide.php?kategori ... storder=28
Jaulis kirjoitti:
Eli jos vakioon tarjoilee tuon 3" downpipen ja steg-3 softan, niin ollaanko aivan metsässä? Onko nuo takapöntöt vaihdettava, sillä mielellään pitäisin ne. Äänet saisivat pysyä mahdollisimman vakiona, mutta tehoa kaivataan.
Tuskin nyt ihan metsässä. Mutta tuo 3" downpipekin muuttaa pakoääniä vähän, ettei auto välttämättä täysin vakiolta kuulosta orkkisputkellakaan.

Kyllä tuo ehdottamani Simons on oikeasti hiljainen rööri, eihän se vakiota vastaa, mutta ei todellakaan häiritse jokapäiväisessä ajelussa.
Meilläkin vaimo suhaa Saabilla työajot arkisin, eikä ole valittanut "pakoputkituunatusta" mörinästä, kun ei auto siltä kuulosta :wink:
Soundi on sellainen matala humina, ei pörinää eikä pauketta, vaikka kovilta kierroksilta löysää kaasua moottorijarrutukselle.

Tuossa ääninäyte 3" + Simons, kannattaa huomioida, että kamera on maassa putken takana eli taatusti korostaa soundia (vertaa esmes kenkien kopinaan):
http://www.youtube.com/watch?v=DBBrqM_bV4A
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

jykä66 kirjoitti:
KAPU2 kirjoitti:Hello,

If you have the Garrett TB2569 (original/stock turbocharger) it will fit Bolt On.

Street Gear, Sweden


Jos joku muu haluaa näitä samalla niin nopeasti privaa ja maksu mulle sampo pankkiin ~400€ (erotuksen saa takaisin kun lopullinen hinta selviää)

393e oli tampereelle postattuna :D ...ja putki on OIKEESTI SIT BOLT ON :D ,kerrankin jotain hyvää :wink:.
Mihinkäs kohti lambda tulee kiinni? Kuvissa kun näyttää reiät löytyvän vain heti turbon jälkeen ja sitten taas vasta katin jälkeen? Eikö tuo eka reikä ole liian kuumassa paikassa? :?

Myös kaikki muut lisähuomiot ja kokemukset kyseisestä DP:stä kiinnostavat. :) Perään olisi tulossa Ferritan cat-back.

Mites virtauksien kannalta toimii, kun tuossa putki pienenee 2,5 tuumaiseksi vasta ennen välipönttöä, kun vastaavasti Ferritan DP jo heti katin jälkeen? Isompi rööri tietysti virtaa paremmin, mutta ilman nopeus on pienempi, joten alavääntö saattaapi olla heikompi? Käytännössähän kun alakierroksilla pitäisi olla ahtaampi putkisto, jotta virtausnopeus olisi suurempi.
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Mimmi kirjoitti:
Ilkka R kirjoitti:Mihinkäs kohti lambda tulee kiinni? Kuvissa kun näyttää reiät löytyvän vain heti turbon jälkeen ja sitten taas vasta katin jälkeen? Eikö tuo eka reikä ole liian kuumassa paikassa? :?
Oikea paikka on heti ahtimen jälkeen ennen kattia. Katin jälkeinen lambda on käytössä vasta T7:ssa m-01->
Näinkö on? No tuota, miksi sitten ainakin orggiksessa ja Ferritassa oikea paikka on vasta tuo ekan mutkan jälkeen, juuri ennen kattia? Kuvittelin, että tuo reikä heti ahtimen jälkeen olisi tarkoitettu pakolämpöjen anturille tms?

Kuva
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Mimmi kirjoitti:Luitko ollenkaan vastaustani?
Luin. :)

NG900:n orggisputkessa lambda on kiinni ekan mutkan jälkeen, juuri ennen kattia. Sellainen paikka löytyy tuosta Ferrita putkesta, muttei Street Gearin putkesta. Ilmeisesti 9-3:ssa (OG/NG?) lambda on kiinni heti ahtimen jälkeen ENNEN ensimmäistä mutkaa, mutta toimiiko sama paikka myös NG900:ssa? Varmasti noilla paikoilla (putkea kuitenkin välissä 30-40 cm) nyt jonkinlainen ero pakokaasujen lämpötilan suhteen on. Ja kyllä, tiedän että lambdasondi mittaa pakokaasujen happipitoisuutta, mutta joka tapauksessa...

Ei kai sitä selvemmin voi enää sanoa. :)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kakkoslambda tuli (näillä markkinoilla) T7 autoihin tosin jo MY00 eikä 01.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Mimmi kirjoitti:
Ilkka R kirjoitti:Kuvissa kun näyttää reiät löytyvän vain heti turbon jälkeen ja sitten taas vasta katin jälkeen? Eikö tuo eka reikä ole liian kuumassa paikassa? :?
Mimmi kirjoitti: Oikea paikka on heti ahtimen jälkeen ennen kattia. Katin jälkeinen lambda on käytössä vasta T7:ssa m-01->
Mikä tässä on liian vaikeata?
Ei ole vaikeaa, mutta sinä et anna mitään faktaa lambdan siirron vaikutuksesta. Oikea paikka minulle kun merkitsee samaa paikkaa mikä alkuperäisessä putkessa on.

Street Gearin putkesta löytyvä paikka heti ahtimen jälkeen on toki OIKEAMPI kuin paikka katin jälkeen, mutta onko se yhtä hyvä kuin OIKEA/ALKUPERÄINEN paikka, joka sijaitsee ekan mutkan jälkeen, juuri ennen kattia. ;)
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ykköslambdan paikalla ei ole juuri väliä, eli molemmat paikat on ok. Lähempänä ahdinta luultavasti lambda jopa lämpeää nopeammin, laajakaistalambdan tapauksessa kovin lähellä ahdinta oleva paikka voi olla haitaksi koska jotkut anturit saattavat ylikuumeta. Mutta orkkiksen (joka on kapeakaista) kanssa se on ihan hyvä. Esim. joissakin japseissa saattaa olla anturi ihan pakosarjassa paremman lämpenemisen takia koska on säästetty lambdan esilämmitys pois jättämällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Termos »

Ilkka R kirjoitti: Ei ole vaikeaa, mutta sinä et anna mitään faktaa lambdan siirron vaikutuksesta. Oikea paikka minulle kun merkitsee samaa paikkaa mikä alkuperäisessä putkessa on.

Street Gearin putkesta löytyvä paikka heti ahtimen jälkeen on toki OIKEAMPI kuin paikka katin jälkeen, mutta onko se yhtä hyvä kuin OIKEA/ALKUPERÄINEN paikka, joka sijaitsee ekan mutkan jälkeen, juuri ennen kattia. ;)
No tuossa näkyy 9-5:n ALKUPERÄINEN paikka, miksi 900:n lambda ei tuossa kestäisi :wink:

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin