Loppuuko saabin tarina?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
jyke67
"Kaasari"

Loppuuko saabin tarina?

Viesti Kirjoittaja jyke67 »

Iltasanomat kirjoittaa asiasta: :(

http://www.iltasanomat.fi/autot/1621702
9000 cse 2,3 t -94
-Jos se toimii, älä korjaa sitä-
Pekko_Å
"Hirsch"

Re: Loppuuko saabin tarina?

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
KN/Lieto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Jotenkin kieltämättä kovakin paikka. Minulle se ainoa oikea auto on ollut kaikesta huolimatta AINA Saab, Volkkareiden lisäksi en ole muita omistanutkaan. Olkoonkin kyse vain autoista, niin kyllä aikas lailla ketuttaa, jos lopettavat koko merkin. Täysin selvää on, että iki maailmassa en muita GM merkkejä hanki, vaikka sillä ei tietysti mitään merkitystä ole.
JiiVee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Jos Saabin valmistus loppuu niin vaihtoehdot taas vähenevät. Sama juttu kuin Suomen päivittäistavarakaupassa kun kaksi isoa määräävät mitä ihmiset saavat ostaa. Markkina-asema on sen verran määräävä näillä kahdella, etteivät monet tiedäkään minkälaisia tuotteita bulkkituotteiden lisäksi voitaisiin tarjota. Kaikki kunnia kuitenkin myös bulkkitavaralle, johon on minunkin useimmiten tyytyminen.

Ei paljon naurata eräänä päivänä kun tarjolla on vain HK:n kevyttä sinistä, valion rasvatonta maitoa ja autoksi 1,6 litran metalliharmaa avensis tai Kia. Maailma tasapäistyy mielestäni liikaa. Seuraavaksi kai määrätään ihmisten painoindeksi nostamalla ruuan hintaa lihaville tms.

Ajan Saabilla niin pitkään kuin osia riittää. Ei saab kuitenkaan ole ainoa vaihtoehto, kunhan on aina vähintään yksi saab tallissa, mieluiten Suomessa tehty.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
veini siekkinen
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Moro.kyllähän se olis hyvä kun ruotsalaiset ostaisivat saabin takaisin ja pääsis eroon koko gm:stä kun ei se ainakaan mainetta paranna.mutta yks on varma en osta tilalle japanilaista tai kiinalaista autoa joka on tehty lapsityövoimalla ja alipalkatuilla tuloilla peri kommunisti kapistus.olisko mukava ajaa naama näkkärillä jollain toyotalla jonka omistajat puhuu vain pienestä poltoaineen kulutuksesta ja ei tietokaan ajominaisuuksista tehoista turvallisuudesta mutta eihän ne muusta tiedäkkään kun omistavat japsin pääasia että on halpa ja kaikilla samanlainen.
ajn
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ajn »

Ruokansa voi kasvattaa itse, autonsa voi rakentaa itse...
Itse kasvattamaansa ruokaa saa syödä -toistaiseksi...
Itse rakentamallansa autolla ei saa ajaa.... :roll: ... ainakaa EU-Suomessa...
-------------------------8<----------->8--------
SaabKarhu
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja SaabKarhu »

Tulevaisuudessa kaikilla harmaa 1.4 l riisikippo pihassa, eipähän tarvi naapurin kans enää kinata autoista! 8O
Saab 9000 CSE 2,3t -96
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Miksi edes pitää olla niin paljon erilaisia autoja? Voitaisiin ympäristönsujelun nimissä sallia 2 automallia, pieni harmaa 1,4 hypriti 1-3 hengen perheille ja siitä venytetty malli isommille perheille. Yksi merkki, kaksi korimallia. Kaikki olisi helpompaa. Kaikki osat saisi samoista kaupoista, kaikissa olisi samat viat jotka kaikki tietäisivät, tarvittaisiin vain yksi merkkifoorumi. Valtion autotehdas joka maassa tekisi sitä samaa autoa. Sillä erolla vaan että Suomessa tietenkin laitettaisiin siihen satojen prosenttien vero päälle. Loppuisi älytön meriä saastuttava autojen laivaaminenkin ympäri maailmaa. Mä olisin tuohon kaikkeen valmis vaikka 5 vuoden siirtymäajalla. En ole yhtäään sen onnellisempi vaikka ajaisin miten hienolla autolla (olen kokellut). :)
9000CS 2,3
SledgeHammer
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Kyllä loppuu :evil:
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

ajn kirjoitti:Ruokansa voi kasvattaa itse, autonsa voi rakentaa itse...
Itse kasvattamaansa ruokaa saa syödä -toistaiseksi...
Itse rakentamallansa autolla ei saa ajaa.... :roll: ... ainakaa EU-Suomessa...
Ajoneuvolaki 11.12.2002/1090 (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021090)
7 §
Ajoneuvon rakenteen muuttaminen, ajoneuvon rakentaminen ja vaurioituneen ajoneuvon kunnostaminen

Liikenteessä käytettävän ajoneuvon rakennetta ei saa käyttöönoton jälkeen muuttaa sellaiseksi, ettei ajoneuvo enää täytä sitä koskevia vaatimuksia, ellei liikenne- ja viestintäministeriön asetuksella säädetä vähäisistä poikkeuksista toisin. Jos ajoneuvon alkuperäisistä osista vaihdetaan 50 prosenttia tai enemmän, ajoneuvo on esitettävä rekisteröintikatsastukseen ja ajoneuvo merkitään rekisteriin rakennettuna ajoneuvona tai rakennettuna ja muutettuna ajoneuvona. Rakennetun ajoneuvon autoverosta säädetään autoverolaissa (1482/1994).
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Lukittu