Eroavaisuuksia?
Eroavaisuuksia?
Jossain varmaan aiheesta ollut, mutta kysellän nyt vielä kuitenkin. Miten vm-90 2.0 kaasarimoottori poikkeaa esim viisi vuotta vanhemmista? Onko missä mallissa hydrauliset venttiilin nostajat? Tuli tossa kaverin kanssa keskustelua aiheesta ja epätietoisuus valtasi meidät.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hydraulisia nostimia ei ole Saabilla kuin 16-venttiilikoneissa, joita ei koskaan ole saanut kaasarilla varustettuna
Mahtoikohan mallivuonna -90 saada edes enään kaasareita, en tiedä, mutta en usko että sai (-89 malliin sai vielä). Eroista en sen tarkemmin osaa sanoa, mutta apulaitteiden sijoittelussa on tapahtunut muutoksia, esim. mallivuonna -85 starttimoottori siirtyi imusarjan alle pakosarjan puolelta.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Selvä!
Kiitos nopeista ja selventävistä vastauksista. Sen verran vielä kysymykseeni taustaa, että autoni viikon seistyään piti jumalatonta kolinaa n.10s. ajan. Epäiltiin hydraulisia venttiilin nostajia:) joista öljy valunut pois. Vaan eipä ollutkaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Tossa kaveri epäili josko vaikka öljynsuodattimen takaiskuventtiili laskisi vähän läpi. Öljynpaineen merkkivalo sammui kyllä heti kun hörähti käyntiin. Oli vaan niin karmea ääni että melkein säikäytti. Dieselkin käy pehmeästi siihen äänen verrattaessa. Nyt aamulla ihan normaalisti kävi kun käynnistin. Se ei vaan varmaan tykkää, että sitä sitä viikko seisosetellaan ja vielä kun sen viikon ajelin avensiksella, ei kai siinä muuta.