9-3 Diesel -00

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
387
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

9-3 Diesel -00

Viesti Kirjoittaja 387 »

Arvaisikohan tälläisen hommata km yli 4sataatkm turbo, laturi starttii ,jarrut ym. kulutuso. uusittu , mutta ei pumpulle tehty mitää. Huollot ajallaan om. 2kpl
Hese
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 9-3 Diesel -00

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Veikkaisin että se dieselpumppu on se kaikista riskialttein osa, jonka korjaus tulee kalliiksi, jos ei tarvittavaa tietotaitoa löydy omasta takaa.
Lisäksi varustelutasosta riippuen Eber vaatii lähes vuosittaista kunnostusta.
Muutenhan nuo ovat oikein kivoja autoja. Minkä tehossa häviävät bensalaitteille, niin vääntöä onkin sitten vähän enemmän. Ja kulutus on erittäin maltillista.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: 9-3 Diesel -00

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Nyt on kolmatta talvea eeberi toiminut sen jälkeen, kun hehkutulppa vaihdettiin (50€).
Käytössä aina.
tolonen
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 19:46

Re: 9-3 Diesel -00

Viesti Kirjoittaja tolonen »

Omasta oli vaihdettu pumppu ennenkuin ostin ja silloin oli mittarissa 360tkm. Mukava ajaa, kulutus ok. Jarrut ym. muuta kulutusosaa oon vaihtanut. Eberi toimii, ei moitteettomasti mutta tarpeeksi hyvin.
Saab 9-3 2.2 TiD -00
Ford Bronco II -88
tuge
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 21:31

Re: 9-3 Diesel -00

Viesti Kirjoittaja tuge »

Morjens!

Tässä esittäytyy uusi foorumille kirjoittelija. Alla autona on tuo työkonemallin 9-3. Itellä sellainen kutina ettei kovin kallis tuo pumpun laitto kun teettää sen vähä pienemmässä liikkeessä kun tammerdiesel. Ja tulevaa ei kannata murehtia kun ajelee vaan, loppupelissä tuo auto niin käyttövarma pirssi kun olla saattaa. Ei muutakun ostat pois jos on kerran hyvässä kunnossa noin päällisin puolin ja muuten tuntuma ok koeajolla.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 9-3 Diesel -00

Viesti Kirjoittaja Haza »

Azanovix kirjoitti:Minkä tehossa häviävät bensalaitteille, niin vääntöä onkin sitten vähän enemmän.
Riippuu paljon siitä mihin vertaa, työkonemoottorit vääntää 260-280Nm lähteestä ja tehosta riippuen, Aero (dieseliä)pienemmällä iskutilavuudella 263Nm ja Viggen taisi olla 350Nm..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
tuge
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 21:31

Re: 9-3 Diesel -00

Viesti Kirjoittaja tuge »

Joo tuo on hyvä huomio, mutta aina raskaan sarjan koneilla liikkuneena tottunu siihen ettei koneet kierrä yli 2500... :wink:
Vastaa Viestiin