Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Pohjalainen jr.
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Pohjalainen jr. »

Kyllä niitä varmaan olisi löytänytkin, mutta ei ollut varastossa sellaisia. Ja ihan käypäset nuokin ovat.
Paavo Pohjalainen #3444
-Saab tapahtumakuvia///900 -88 projekti
900 2d T16 -88 / 9-5 Aero Sedan -00
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ens kerralla varmaan sitten rautakaupan kautta ja reikäsaha messiin. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Pohjalainen jr.
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Pohjalainen jr. »

Jope kirjoitti:Ens kerralla varmaan sitten rautakaupan kautta ja reikäsaha messiin. :-)
Se olisi kyllä ollut ihan kova sana tuohon hommaan. Olisi niitä ollut tallilla, mutta aluksi oli toisenlainen suunnitelma reiän tekoon, niin sen jälkeen ei sitten enää olisi onnistunutkaan reikäsahan käyttö. Kävi se kuitenkin itselläkin mielessä, mutta liian myöhään :)
Paavo Pohjalainen #3444
-Saab tapahtumakuvia///900 -88 projekti
900 2d T16 -88 / 9-5 Aero Sedan -00
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kun tall on kuin salama olisi sinne ovelta lyönyt, on monen muunkin kamppeen löytyminen ajoittain hankalaa. :lol: Isot kengät on käytävä ulkona kääntämässä, kun ei enää sovi sisällä kääntämään. Joo pikkuinen raivaus olisi paikallaan. :D

Ranteen vahvuisia "heikkovirtajohtimia" on vedelty. Mahtaa imaista akun ensitahdilla tyhjäksi. On pikkuisen muuttunut tuo humppatekniikka siitä, kun itse noista olin kovastikin innostunut....joskus kasariaikaan. :lol:

Löytyykö keneltäkään tietoa keskuslukon johtimen väreistä ja mihin kukin johtaa. Tuntuisi helpommalta purkaa osa-autosta johtosarja vain siltä osin ja liittää projektiin. Ei viitsisi alkaa koko johtosarjaa vaihtamaan, vaikka ei kai sekään mahdoton homma ole. Mitäs raati suosittelee?
# 419 Vesa Pohjalainen
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Onko teillä varaosa-auton johtosarja kokonaan irti?

Keskuslukon johdot jakautuvat kaikkiin kolmeen OG:n johtosarjoista. Releboksilta sähkökeskukseen menee kojelaudan johtosarjassa, kuskin oven johdot menevät oven ja sähkökeskuksen välillä ja sitten kaikkialle muualle menee auton lattiasta johdot.

Purppuraa ja ruskeavalkoistakos ne nyt pääosin olivat.. Jos teillä ei ole skemoja käytettävissänne, niin sitten kannattaisi melkein purkaa johtosarjat pois autosta ja lähteä kustakin komponentista autoonpäin erottelemaan johtoa pois, jos haluatte nimenomaan aitosaab-johtoja käyttää.

Kaikkein vähimmällä vaivalla pääsette, jos vedätte omat johdot alkuperäisen skeman mukaan, napsitte vaan liittimet luovuttaja-autosta. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jope kirjoitti:
Kaikkein vähimmällä vaivalla pääsette, jos vedätte omat johdot alkuperäisen skeman mukaan, napsitte vaan liittimet luovuttaja-autosta. :-)
Näin hieman tuo oma ajatus on suuntautunut, eli käytettäisiin sitä alkuperäistä ohjain/keskusyksikköä, tuodaan sille virta oman sulakkeen takaa ja jaetaan virta kolmelle luukulle. Kuskin oveen menee kolme karvaa, muihin ilmeisesti vain kaksi. Johtosarja on edelleen kiinni osaluovuttajassa.

Eli ilmeisesti keskusyksiköltä voisi suoraan vetaa narun oville ja takaluukulle, eikä käyttää alkuperäisiä reittejä. Liittimet yms. on kaikki tallessa.
# 419 Vesa Pohjalainen
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Itse kun viime kesänä laitoin keskuslukituksen ja sähkölasit -79 satkuun niin käytin vanhanmallista keskuslukkosarjaa.
Ts. sitä missä ei ole vielä ohjainboksia.Olikos se nyt niin että se boksi tuli 84 mallivuoden autoihin.
Joka tapauksessa tuo vanhan mallinen sarja oli helppo nakki.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Jope kirjoitti:
.. Kuskin oveen menee kolme karvaa, muihin ilmeisesti vain kaksi. Johtosarja on edelleen kiinni osaluovuttajassa...

Joo, kuskin ovessa on pelkkä kytkin ilman moottoria.
900C -86
Pohjalainen jr.
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Pohjalainen jr. »

Tänään iltapäivän ja illan aikana saatiin ämyrit ym. asennettua loppuun asti.
Kaikki rupesi pelittämään heti, ja hyvältä kuulostaa vielä ilman sisustaakin (takapenkki tosin kokonaisuudessaan paikallaan). Takapenkin istuinosakin piti laittaa paikalleen, että pääsee fiilistelemään ja kuuntelemaan musiikkia :D

Vahvistin pitää vielä laittaa kiinni kunnolla ja vetää johtoja nippuun, niin alkaa se operaatio olla valmis.

Kuva
Takapenkki paikallaan ja humppa soi, llloistavaa! :)

Kuva
Takapenkkikin on ihan siisti, vähän kaipaa puunausta vielä, mutta pikku juttuja sellaiset.
Paavo Pohjalainen #3444
-Saab tapahtumakuvia///900 -88 projekti
900 2d T16 -88 / 9-5 Aero Sedan -00
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Hyvältä alkaa satku näyttään! :D
bmw e46 alias proteesi
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3368
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Todella mahtava projekti! :)

Itsekin haavelin jokin aika sitten 2-ovisesta pystykeulasatkusta projektina. Tällä hetkellä kiikarissa on kuitenkin jotain muuta... :wink:
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Gothika
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 06:21

Re: Saab 900 -88 (Korityö vaiheessa)

Viesti Kirjoittaja Gothika »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:
Pohjalainen jr. kirjoitti: Vetokoukku saatiin irti tänään ja laitettiin tilalle hinausrinkulahomma (mikä lieneekään oikealta nimeltään... :roll: )
Vetosilmukka ?
Käytetään mm. mahdollisesti käyntiin lähtemättömien Volvojen hinaamiseen :mrgreen:
haha hinasin just tänään -88 tonnari vanhuksella jolla puol miljoonaa ajettu yhen -98 volvo s 40 t 4 (aj. 150tkm) käyntiin...vähä ot mut mut...
900 T8 Special
Pohjalainen jr.
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Pohjalainen jr. »

Kuva

Tänään tuli talvivanteet Torniosta 8)
Paavo Pohjalainen #3444
-Saab tapahtumakuvia///900 -88 projekti
900 2d T16 -88 / 9-5 Aero Sedan -00
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Käykö tuohon valo tai jotain, vai onko oikeasti noin ilkeä naarmu? :(
#3834
Pohjalainen jr.
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)

Viesti Kirjoittaja Pohjalainen jr. »

siiseli kirjoitti:Käykö tuohon valo tai jotain, vai onko oikeasti noin ilkeä naarmu? :(
Kyllä se on ihan vain matkahuollon paperia jäänyt siihen (jos tarkoitit tuota yhdessä puolassa olevaa vaaleampaa aluetta), eli no hätä :wink:
Paavo Pohjalainen #3444
-Saab tapahtumakuvia///900 -88 projekti
900 2d T16 -88 / 9-5 Aero Sedan -00
Vastaa Viestiin